شبه کودتای ترس را در نمایندگان ایران شاهدیم

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد اینکه چرا سرمربی تیمی مثل پرسپولیس که چهار دوره قهرمان لیگ شده به یکباره می گوید بعد از لیگ قهرمانان آسیا دیگر با باشگاه همکاری نمی‌کنم، اظهار داشت: اکنون من به عنوان تحلیلگر و شما به عنوان خبرنگار چه باید بگوییم. ما باید ابتدا اطلاعات درست و دقیقی از مسائل داشته باشیم، سپس آنها را تقسیم‌بندی کنیم و پس از دسته‌بندی اطلاعات آنها را با دانش روز فوتبال جهان مقایسه کنیم. اکنون ما این مراحل را در اتفاق اخیر باشگاه پرسپولیس نداریم و آن اطلاعاتی که در اختیار ما و جامعه و رسانه‌ها است پوست اطلاعات است نه مغز اطلاعات. برخی از اینها ممکن است کاذب یا نادرست باشد یا حتی اطلاعات ناقص و غرض‌ورزانه؛ باید این اطلاعات براساس مراحلی که گفتم انجام بدهیم و همچنین نقش سرمربی، سرپرست، بازیکن، حسابدار، مدیرعامل، تماشاگر و ... را هم در نظر بگیریم و سپس می‌توانیم درباره این مسئله اظهارنظر صریحی داشته باشیم.

برانکو با فرهنگ و حتی غذا خوردن ما آشنا بود

وی در مورد اینکه برانکو هم همین مشکلات را داشت اما اعتراضی نمی‌کرد ولی گل‌محمدی اعلام کرده بارها دروغ شنیده و پول بازیکنان جدید پرداخت نشده است و ... اظهار داشت: برانکو حرفه‌ای تر فکر می‌کرد. او اطرافش را به دقت نگاه می‌کرد و می‌دانست تیم محبوب و دوست‌داشتنی دارد. برانکو در فرهنگ فوتبال ما پرورش پیدا کرده او با بلاژوویچ به فوتبال ما آمد سپس سرمربی تیم امید و بعد از آن سرمربی تیم ملی شد.12 سال با فرهنگ ما و حتی نوع غذا خوردن و حرف زدن ما آشنا شد و فقط روزی که خواست برود گلایه‌هایش را مطرح کرد و پس از آن هم از باشگاه پرسپولیس شکایت کرد.

چراغپور گفت: گاهی اوقات هم مربیان وقتی متوجه می‌شوند قرار است جایگزینی برایشان بیاید زودتر واکنش نشان می‌دهد اما در این مورد منظورم یحیی گل‌محمدی نیست اما پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارد و هم ‌اکنون تمام کوچه‌ پس کوچه‌های قابل فرار در حال آسفالت شدن است.

بیشتر بخوانید:

حالِ «نزار» تیم‌های ایرانی در آسیا

کاش مربیان در برخورد با خبرنگاران هم از گواردیولا تقلید می‌کردند

این کارشناس فوتبال با اشاره به شرایط مشابه در استقلال گفت:‌در استقلال هم همین مسائل را تقریباً شاهد هستیم. سرمربی می‌گوید با مدیرعامل ناهار نمی‌خورم و با وجود اینکه پرسپولیس را شکست داده‌اند شرایط عجیبی رخ می‌دهد. کاش مربیان ما در حرف زدن، نوع برخورد با خبرنگاران هم از مربیانی مثل گورادیولا، ژوزه مورینیو، زیدان و ...  تقلید کنند ما که همه چیز را از آنها تقلید می‌کنیم آیا بهتر نیست در نوع برخورد با خبرنگاران و مصاحبه کردن هم همین کار را انجام بدهیم و مربیان بایستند و با خبرنگاران صحبت کنند.

در لیگ قهرمانان بهانه‌ها در دسترس مربیان ما نیستند!

وی با اشاره به شرایط قبلی استقلال گفت: شرایطی که در این باشگاه پیش آمده مثل این است که شما در بازی هستید و یک مقدار از بازی را برده‌اید اما وقتی بازی کلان می‌شود می‌خواهید آن را جمع کنید و بروید و بگوید من نیستم. یا گفته می‌شود پول نیست، غذا نیست، 12 امتیاز اختلاف و ... یک ماه پیش هم همین شرایط در استقلال وجود داشت. من فکر می‌کنم باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برای برای راه فرار به دنبال بیان چنین مسائلی هستند به خصوص اینکه مسابقات در کشوری مثل قطر برگزار می‌شود که زمین‌های هموار، ورزشگاه‌های مطلوب وجود دارد، تماشاگری هم نیست که صحبت از حیا کن رها کن بگوید و بگویند بازیکن بی‌غیرت نمی‌خواهیم یا از سوی دیگر بازی‌ها به صورت مجتمع برگزار می‌شود و نمی‌توان گفت که آب بدن بازیکنان‌مان تمام شده بود یا دیر رسیدیم و بازیکن فحش ناموسی شنیده و سرد شد و ... این بهانه‌ها دیگر در دسترس نیستند.

چراغپور ادامه داد: به همین دلیل گاهی مربیان کوچه‌های فرار را هموار می‌کنند حتی بزرگتر از این افراد را چنین کرده‌اند. کی‌روش گاهی با مصاحبه‌هایش راه فرارش را هموار می‌کند و مشخص بود این مصاحبه برای فرار  است. او از یکسو شانتاژ می‌کرد و از یک سوی دیگر جو را آرام می‌کرد و البته خصوصیات اخلاقی او هم همین طور بود.

چراغپور با اشاره به وضعیت سپاهان و شهرخودرو عنوان کرد: در سپاهان هم می‌بینییم امیر قلعه‌نویی با عجله از سپاهان خداحافظی می‌کند و به گل‌گهر سیرجان می‌رود زیرا می‌داند در آسیا شرایط سخت است. در شهرخودرو هم یک دروازه‌بان یک شبه سرمربی تیم می‌شود. آیا واقعاً این دروازه‌بان بحث‌های علمی سرمربی‌گری را فرا گرفته است شاید بگویند او را آورده‌اند تا تجربه کسب کند اما اگر یادتان باشد منصوریان برای تجربه‌اندوزی رفت و 6 گل خورد. در آسیا با باخت و حذف شدن هیچکس به اعتبار نمی‌رسد این پیروزی است که اعتبار می‌آورد به همین دلیل می‌گویم شاهد شبه کودتای ترس در هر چهار باشگاه‌ حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هستیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهرخودرو هم به مشکل استقلال در آسیا دچار شد

س سپتامبر 8 , 2020
به گزارش مشرق، مهلت ارسال اسامی بازیکنان چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا به AFC ساعت ۱۸ روز گذشته (دوشنبه) به پایان رسید. این مهلت در حالی تمام شد که فدراسیون فوتبال تا ساعات پایانی به استقلال و شهرخودرو برای ارسال به موقع لیست خود هشدار می ...