ستاره های استقلال: با این شرایط تمدید نمی‌کنیم

به گزارش مشرق، هنوز یک‌ماه از نشستن سعادتمند روی صندلی آبی مدیریت باشگاه استقلال سپری نشده که انبوهی از انواع و اقسام مشکلات و مصائب روی سرش خراب شده و او نمی‌داند برای سروسامان دادن به باشگاه ورشکسته استقلال از کجا کار را آغاز کند. اما فعلا باید چارت و ساختاربندی باشگاه را سامان بدهد تا خود به خود کارها روی ریل بیفتد. سعادتمند در اولین اقدام شروع به جست‌وجو برای یافتن اسپانسری در شان باشگاه کرده و گویا به نتایجی نیز دست پیدا کرده است که به‌واسطه آن شاید طی روزهای آینده گشایشی شده و به حساب بازیکنان مبلغی واریز شود. با گذشت دوسوم از آغاز رقابت‌های لیگ میانگین دریافتی اعضای تیم حدود ۴۰ درصد بوده و از واریزی شب عید هم خبری نبود. حالا به همراه اینها انبوهی از پرونده‌های شاکیان و بازیکنان خارجی و طلبکاران داخلی را هم اضافه کنید؛ با این حال داستان زمانی بغرنج می‌شود که بدانید در پایان این فصل قرارداد مهره‌های کلیدی استقلال هم به پایان می‌رسد و این درحالی است که هنوز کوچک‌ترین اقدامی در جهت تمدید قرارداد با این دسته از بازیکنان هنوز صورت نگرفته است.

 استقلال عقب ‌مانده؟

انتشار یک خبر با محوریت تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس کافی بود تا آتش اعتراض هواداران را در فضای مجازی به خرمن استقلال بیندازد. چند روز پیش اشاره کردیم در جلسه قبلی یحیی گل‌محمدی با مدیران باشگاه پرسپولیس از او خواسته شده اسامی نفراتی که برای فصل بعد خواهان ادامه حضورشان در تیم است را در اختیار باشگاه قرار دهد تا آنها بتوانند باب مذاکره را برای تمدید قرارداد با نفرات مدنظر گل‌محمدی باز کنند. سرمربی پرسپولیس از رسول‌پناه خواسته که فعلا تمام تمرکز خود را برای حفظ نفرات فعلی تیم بگذارد و برای خرید بازیکنان جدید عجله نکند چراکه فرصت برای جذب بازیکنان جدید زیاد است و او باید بر اساس نفراتی که ماندن‌شان در فصل بیستم قطعی شده، لیست نفرات مورد نظرش را اعلام کند. به همین دلیل هم فعالیت پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد با بازیکنان استارت خورده است. همین خبر باعث شد فریاد استقلالی‌ها بلند و در فضای مجازی انتقادهایی به مدیران باشگاه شود که چرا برای حفظ ستاره‌های فعلی اقدامی صورت نمی‌گیرد. هرچند در این خبر با صراحت از جلسه بین گل‌محمدی و مدیران پرسپولیس و درخواست طرفین از یکدیگر شفاف‌سازی شده اما نکته قابل توجه در اردوگاه تیم رقیب آنجایی است که اصلا سرمربی استقلال در ایران حضور ندارد که جلسه‌ای بین طرفین با محوریت تیم فصل بعد استقلال و تمدید و حفظ بازیکنان فعلی این تیم برگزار شود.

همین موضوع خود نگرانی بزرگی را برای مدیریت ایجاد کرده و عدم حضور فرهاد مجیدی در ایران باعث شده استقلالی‌ها فعلا نتوانند در این راستا اقدام خاصی انجام داده و باب مذاکره را با بازیکنانی که قراردادشان در فصل جاری به پایان می‌رسد، باز کنند. حال آنکه قرار است با این وضعیت چه آینده‌ای در ‌انتظار این تیم محبوب و پرهوادار برای فصل بعدی باشد، فعلا سوالی بی‌جواب است.

بیشتر بخوانید:

آمار استقلال در ۱۱۰ بازی آسیایی؛ رکورد ویژه مجیدی

 ماندن یا رفتن کلیدی‌ها؛ مساله این است!

قرارداد عمده بازیکنان استقلال در پایان فصل بیستم اگر کرونا اجازه بدهد و روال عادی طی شود، یعنی احتمالا خرداد ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد و چه‌بسا بتوان این‌طور عنوان کرد که پس با این وضع شاکله استقلال برای فصل بعد هم حفظ می‌شود اما به‌واقع این‌طور نیست چراکه آن دسته از بازیکنانی که قراردادشان در پایان این فصل، به پایان می‌رسد ازجمله شاه‌کلیدهای استقلال در پست‌های خود محسوب شده و اگر واقعا رفتنی شوند، باز هم استقلال برای هماهنگی در فصل بعدی رقابت‌ها با وجود بازیکنان جدید به خانه اول بازخواهد گشت.

 احتمال جدایی ۳ مدافع، نگرانی بزرگ در خط میانی

اگر از درون دروازه، بررسی قرارداد اسمی‌ها و آنهایی که در فصل جاری بیشتر تیم را همراهی کردند، آغاز کنیم فعلا نگرانی‌ها از تیم رخت برمی‌بندد چراکه سیدحسین حسینی جوان و ملی‌پوش تا پایان فصل بیستم با استقلال قرارداد دارد.

در خط دفاعی اما وضعیت کمی پیچیده خواهدشد چراکه دو مهره ثابت و کلیدی این تیم یعنی محمد دانشگر و روزبه چشمی با پایان فصل دیگر قراردادی با استقلال نداشته و مانعی برای جدایی نخواهند داشت. بودوروف هم که نیم‌فصل با قراردادی ۶ ماهه به استقلال پیوسته بود فعلا به کشورش بازگشته و اصلا مشخص نیست به‌خاطر کرونا و مدت زمان قراردادش و البته آماده‌شدن مصدومان این تیم در فاز دفاعی اصلا بازخواهد گشت یا خیر چراکه ظاهرا قراردادش را مطابق قانون فسخ کرده و برای ادامه همکاری باید قرارداد جدیدی با او منعقد شود. غلامی، زکی‌پور و یزدانی تا ۱۴۰۰ و طاهرخانی نیز تا ۱۴۰۲ با استقلال قرارداد دارند.

سرگیجه اصلی در خط میانی وجود دارد و اگر مدیران دیر بجنبند مطمئنا پرنده‌های اصلی از قفس پریده و پشیمانی هم برایشان سودی نخواهد داشت. شاید خیال استقلالی‌ها بابت قرارداد بازیکنانی مانند میلیچ، وریا، دشتی، رضاوند و ریگی راحت باشد و حتی از ادامه حضور پدیده لیگ هجدهم یعنی محمد بلبلی خیال‌شان راحت باشد اما ۳ مهره قابل اتکای آنها یعنی علی کریمی، فرشید باقری و فرشید اسماعیلی فقط تا پایان فصل با استقلال قرارداد دارند و اگر خیلی زود اقدامی برای تمدید قرارداد با آنها صورت نگیرد چه‌بسا از همین حالا باید منتظر تماشای این دسته از بازیکنان در لیگ برتر با پیراهنی غیر از رنگ آبی استقلال باشیم. لازم به ذکر است داریوش شجاعیان هم که بعد از مصدومیت و انجام عمل جراحی به مرز آمادگی نزدیک شده قراردادش پایان فصل به اتمام می‌رسد.

در خط حمله کمی وضع بهتر است و به‌جز مرتضی تبریزی که حتی اگر قرارداد هم داشت از رفتنی‌ها بود، باقی نفرات که ستاره‌های این تیم در فصل نوزدهم لیگ برتر بودند همگی قرارداد دارند و برای جدایی احتمالی باید رضایتنامه باشگاه را بگیرند. در بین مهاجمان فقط قرارداد تبریزی به پایان می‌رسد و شیخ دیاباته و ارسلان مطهری تا ۱۴۰۰ و مهدی قائدی ستاره ریزنقش آبی‌ها هم تا ۱۴۰۲ با استقلال قرارداد دارند که البته اگر مطالبات به موقع پرداخت نشود ممکن است او هم برود.

 خطر جدایی در کمین است

این وضعیت قرارداد استقلالی‌ها در پایان فصل جاری به شمار می‌رود. دانشگر و روزبه همراه با علی کریمی و دو فرشید آبی‌ها در خط میانی و تبریزی اگر قراردادشان تمدید نشود؛ رفتنی هستند. جالب است بدانید بین آنهایی که در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسد، هستند بازیکنانی که از حالا پای خود را در یک کفش کرده و به هیچ‌عنوان علاقه و قصدی برای تمدید قرارداد ندارند. یکی از این بازیکنان که نمی‌خواست نامش فاش شود در این خصوص گفت: «در استقلال نه از پول خبری هست و نه از حمایت و انسجام مدیریتی و با این وضعیت من و یکی دو بازیکن دیگر علاقه‌ای به تمدید نداریم مگر اینکه واقعا اتفاق بزرگی رخ دهد و این وضیت تمام شود.» البته طی سال‌های اخیر و تا پیش از این همواره همین امر در باشگاه قالب بوده و باید صبر کرد و دید آیا سعادتمند می‌تواند استقلال را به ریل اصلی و جایگاه واقعی‌اش بازگردانده یا او هم راه گذشتگان را خواهد رفت.

از سوی دیگر به‌جز این نفرات باید به دسته دیگری از بازیکنان تاثیرگذار استقلال اشاره کرد که آنها هم در خطر جدایی قرار دارند و شاید مسیر صیادمنش و حسینی و ابراهیمی نیز برای آنها هم با وجود داشتن قرارداد تکرار شود. در این بین پیشنهادهایی خارجی و اغواکننده‌ برای ستاره‌های استقلال می‌رسد که شاید مبلغ رضایتنامه هرکدام از آنها به‌اندازه تامین نیمی از بودجه فصل استقلال باشد و چه‌بسا به‌راحتی نتوان از آن عبور کرد.

 حرف پایانی ...

در هر صورت اگر لیگ از سر گرفته شود فقط ۹ هفته به پایان بازی‌ها باقی مانده و با چشم به‌هم‌زدنی این هفته‌ها هم سپری و فصل نوزدهم تمام می‌شود و اگر از حالا اقدام عاجلی نشود استقلال مثل همه این سال‌های اخیر باید با ترکیبی دگرگون و جدید دوباره کارش را آغاز کند. همان چیزی که هر فصل مانع نتیجه‌گیری این تیم در نیم‌فصل اول و سبقت رقبا از آبی‌ها در همان ابتدای کار می‌شود. با این حال ذکر یک ‌نکته در پایان ضروری است و آن اینکه درخصوص تمامی بازیکنان استقلال چه آنهایی که قرارداد دارند و چه آنهایی که قراردادشان به پایان می‌رسد، کادرفنی و سرمربی حرف اول و آخر را می‌زنند و چه‌بسا از هر دو دسته تعدادی از نفرات در پایان فصل بدون توجه به مدت زمان قرارداد در لیست خروج و مازاد استقلال قرار بگیرند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واگذاری پرسپولیس یک گام جلوتر از استقلال

س آوریل 14 , 2020
به گزارش مشرق، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سال جاری به بخش خصوصی جدی تر از هر زمان دیگری دنبال می شود و این مسئله با جلسه وزاری امور اقتصادی و دارایی، وزیر ورزش و جوانان، وزیر دادگستری و رییس سازمان خصوصی سازی در نخستین ماه سال ۹۹ کلید خورد...