رونمایی از قرارداد خارجی‌های استقلال+ سند

به گزارش مشرق، باشگاه استقلال در چند سال اخیر بازیکنان خارجی زیادی را به خدمت گرفته است. ساموئل، رودریگو توزی، لیام ردی، بوبکر کبه، ویسنته آرزه، گوران لاوره، تونی کاروالیو، رافائل داسیلوا، هرائر مگویان، پروپیچ، هنریک هلمکه، عادل شیحی، ریوالدو باربوسا، پادوانی، رابسون جان واریو، جپاروف، مامه تیام، بویان نایدوف، الحاجی گرو، مارکوس نیومایر، پاتوسی، ایسما گونکالوس و منشا ۲۳ بازیکن خارجی استقلال هستند که از سال ۹۰ تاکنون به استقلال پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید

پرونده برخی از این بازیکنان به فیفا کشیده شده و پرونده‌ای نبوده که استقلال در آن صاحب حق بوده باشد. هر مدیری به استقلال آمده، از نحوه قرارداد مدیران قبل از خود ایراد گرفته است. مدیران قبلی نیز به دفاع از خود پرداخته‌اند. استقلال اما، ضربات زیادی خورده و هیچ نهادی نیز به قراردادهای بسته شده ورود نکرده تا مدیران باشگاه را مواخذه کند. بررسی تک تک قرارداد این بازیکنان نیاز به زمان بیشتری دارد و با یک جست‌وجو در اینترنت می‌توان به سرنوشت پرونده بازیکنان سال‌های اخیر استقلال در فیفا دست یافت.

در دو سال اخیر اما، باشگاه استقلال با ماجراهای زیادی روبه‌رو بوده، از جدایی مامه تیام گرفته تا نحوه قرارداد با الحاجی گرو، نیومایر و وینفرد شفر. در این گزارش قصد داریم با انتشار قرارداد چند بازیکن خارجی استقلال این موارد را بررسی کنیم و قضاوت را به اهالی فوتبال می‌سپاریم. این گزارش نه دفاعی از عملکرد مدیران قبلی دارد نه فعلی و صرفاً جهت اطلاع‌رسانی منتشر شده است.

مامه تیام

وقتی نام این بازیکن مطرح می‌شود، آه از نهاد هواداران بلند شده و با وجود گذشت یک‌سال از جدایی تیام، هنوز از او یاد می‌کنند. نیم فصل دوم لیگ هفدهم بود که مسئولان باشگاه استقلال به دنبال جذب مهاجم خارجی افتادند. گزینه وینفرد شفر الحاجی گرو مهاجم نیجریه‌ای بود، اما با توجه به قراردادی که گرو با اوسترشوندس سوئد داشت، امکان جذب او نبود. مسئولان وقت استقلال با تیام وارد مذاکره شدند، بازیکنی که سابقه بازی در یوونتوس را داشت و به دلیل مصدومیت یک نیم فصل دور از میادین بود.

خیلی‌ها از موفقیتمامه تیامدر استقلال مطمئن نبودند، اما او آنقدر خوب کار کرد که به یک ستاره بی‌مانند تبدیل شد. با پایان فصل، ماجرای تیام و استقلال شروع شد. او با استقلال یک فصل دیگر قرارداد داشت، اما با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار می‌توانست جدا شود. آنقدر مدیران باشگاه برای بازگشت او به استقلال تحت فشار بودند که رفت و آمدهای زیادی به ترکیه داشتند، اما موفق نبودند و دست خالی به ایران برمی‌گشتند. پس از اینکه تیام راهی عجمان امارات شد مدیران باشگاه استقلال با انتقادهای زیادی روبه‌رو شدند که چرا این گونه با تیام قرارداد بسته بودند. رضا افتخاری و پندار توفیقی مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه بارها توضیحات خودشان را ارائه کردند، اما برای هواداران و رسانه‌ها کافی نبود. این دو یک هفته پیش از شروع فصل جدید، از استقلال رفتند.

* قرارداد تیام برای نیم فصل لیگ هفدهم ۴۴۰ هزار دلار خالص به همراه مالیات بود. قرارداد فصل هجدهم در مجموع ۷۸۵ هزار دلار بود. در زمانی که تیام به استقلال پیوست قیمت دلار بین ۳۸۰۰ تا ۴,۲۰۰ تومان بود. اگر میانگین قیمت دلار ۴ هزار تومان (در آن زمان) فرض شود، تیام برای نیم فصل حضورش در استقلال یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان فقط از مبلغ قرارداد خالصش دریافت کرده است. قرارداد او برای فصل آینده نیز برای باشگاه ۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان آب می‌خورد که با توجه به قراردادهای میلیاردی بازیکنان ایرانی، مبلغ متعارفی بود.

* بحث‌برانگیزترین بند قرارداد تیام، نحوه فسخ قرارداد بود که می‌توانست در صورت داشتن پیشنهاد خارجی بالای ۴۰۰ هزار دلاری با دادن مبلغ ۲۰۰ هزار دلار از استقلال جدا شود. اگر چه سهل‌انگاری برای دادن پول به تیام مسئله‌ساز شد، اما بعدها مدیران فعلی استقلال توانستند از تیام این مبلغ را گرفته و با توجه به گران شدن دلار، سود خوبی کنند.

* تیام بندهای دیگری برای گلزنی داشت که می‌توانید جزئیات آن را تصاویر زیر مشاهده کنید:

الحاجی گرو
با روی کار آمدن امیرحسین فتحی و علی خطیر در باشگاه استقلال، آنها تحت فشار بودند که جانشینان تیام و سرور جپاروف را پیدا کنند. طبق درخواست وینفرد شفر، آنها سراغ گزینه‌های خود یعنی گرو و نیومایر رفتند. هواداران استقلال امیدوار بودند این دو بتوانند جانشینان خوبی باشند، اما عملکرد ضعیف آنها باعث شد نیم فصل دوم قراردادشان با استقلال فسخ شده و از این تیم جدا شوند. مدیران باشگاه مدعی شدند که بدون پرداخت یک ریال قراردادشان را فسخ کردند. اگر چه قرارداد این دو بازیکن نشان می‌دهد که باشگاه برای فسخ قرارداد باید رقم سنگینی بپردازد یا مبلغی را برای توافق به آنها بدهد اما باشگاه استقلال اعلام کرده که بابت این موضوع هزینه‌ای انجام نداده است.

* قرارداد گرو سه ساله بوده که سال سوم توافقی بود. قرارداد مهاجم پیشین استقلال برای هر سال ۳۵۰ هزار یورو بوده و سال سوم در صورت توافق ۱۵ درصد افزایش می‌یافت. قرارداد گرو بندهای زیادی اعم از تعهدات باشگاه به بازیکن و بالعکس دارد که به برخی از تعهدات و همچنین نحوه پرداخت دستمزد باشگاه استقلال به گرو اشاره خواهیم کرد.

پاداش‌ها به شرح زیر به بازیکن پرداخت می‌شود:

- هر گل و پاس گل مستقیم توسط شخص بازیکن در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان آسیا ۸۶۰ یورو جایزه نقدی دارد.حداکثر پاداش نقدی بابت گلزنی در هر فصل ۱۷ هزار و ۲۰۰ یورو است.
- قهرمانی در لیگ برتر ۱۲ هزار و ۹۰۰ یورو پاداش نقدی به همراه دارد.
- کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۸ هزار و ۶۰۰ یورو پاداش نقدی دارد.
- صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۱۷ هزار و ۲۰۰ یورو پاداش نقدی دارد.
- صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۸ هزار و ۶۰۰ یورو پاداش نقدی دارد.
- اگر بازیکن در ۲۰ بازی رسمی حداقل به مدت ۴۵ دقیقه حضور داشته باشد، ۱۷ هزار و ۲۰۰ یورو پاداش خواهد گرفت.

۶.۶- در صورتی که هر یک از طرفین به صورت یکطرفه و بدون دلیل موجه، اقدام به فسخ قرارداد کنند، ملزم به پرداخت غرامتی معادل ۶۰۰ هزار یورو به طرف مقابل خواهند بود.

مبلغ قرارداد و شرایط پرداخت

باشگاه می‌بایست برای هر یک از فصول فوتبالی ۱۹-۲۰۱۸، ۲۰-۲۰۱۹ و ۲۱-۲۰۲۰ مبلغ ۳۴۴ هزار یورو به صورت خالص بپردازد.

۷.۳- برنامه پرداخت پول به گرو به شرح زیر است:

پرداخت‌های سال اول:
۱۵ آگوست ۲۰۱۸: ۶۸ هزار و ۸۰۰ یورو
پرداخت در در پایان هر ماه، از آگوست ۲۰۱۸ تا سی‌ام می ۲۰۱۹: ۲۰ هزار و ۶۴۰ یورو
۳۰ ژوئن ۲۰۱۹: ۶۸ هزار و ۸۰۰ یورو

۲۵ آذرماه سال ۹۷، باشگاه استقلال خبر از فسخ قرارداد گرو داد. طبق قرارداد، مهاجم پیشین آبی‌پوشان در ابتدای قرارداد ۶۸ هزار و هشتصد یورو دریافتی داشته است. او هر ماه باید ۲۰ هزار ۶۴۰ یورو دریافت می‌کرده است. این بازیکن ۱۷ مرداد به جمع استقلالی‌ها اضافه شد و با توجه به فسخ قراردادش در نیم‌فصل، او حداقل ۴ ماه حقوق ماهیانه دریافت کرده که مجموع آن، ۸۲ هزار و ۵۶۰ یورو شده و با جمع مبلغ دریافتی ابتدای فصل در مجموع باید ۱۵۱ هزار و ۳۶۰ یورو دریافت می‌کرده است.

متن قرارداد گروه به همراه دعوت‌نامه برای حضور او را در زیر مشاهده می‌کنید:

نکته: قرارداد گرو به یورو و نیومایر به دلار بسته شده بود.

نیومایر
قرارداد نیومایر با استقلال دو ساله بوده که سال دوم آن بر اساس تعداد بازی‌های هافبک آلمانی با آبی‌پوشان تمدید می‌شد. ضمن اینکه باشگاه قید کرده بود که اگر نیومایر در بیش از ۲۰ بازی برای استقلال به میدان رفته باشد، قرارداد تمدید شده و امکان فسخ یک طرفه وجود نخواهد داشت.

پاداش‌ها به شرح زیر به بازیکن پرداخت می‌شود:

- هر گل و پاس گل مستقیم توسط شخص بازیکن در لیگ برتر ۱۰۰۰ دلار آمریکا و هر گل و پاس گل مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا برای او ۱۵۰۰ دلار آمریکا جایزه نقدی دارد. حداکثر مجموع پاداش‌های نقدی برای این بند ۷۵ هزار دلار آمریکا است.
- قهرمانی در لیگ برتر ایران ۲۰ هزار دلار آمریکا پاداش نقدی به همراه دارد.
- کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۱۰ هزار دلار آمریکا پاداش نقدی دارد.
- هر مرحله صعود در لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله نیمه نهایی شامل ۵۰۰۰ هزار دلار آمریکا پاداش نقدی است.
- صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۳۰ هزار دلار آمریکا پاداش نقدی دارد.
- صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۵ هزار دلار آمریکا پاداش نقدی دارد.
- قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا شامل پاداش اضافی به مبلغ ۲۰ هزار دلار آمریکا مضاف بر پاداش‌های قبلی می‌شود.

۶.۶- اگر هر یک از طرفین بدون دلیل موجه و به صورت یکطرفه قرارداد را فسخ کنند، می‌بایست به طرف مقابل ۹۰۰ هزار دلار آمریکا به عنوان غرامت پرداخت کنند.

۶.۷- تمامی پاداش‌ها باید در ماه بعد از محقق شدن شروط دریافت، به بازیکن پرداخت شود.
۶.۸- چنانچه مطابق بند ۲-۳ قرارداد تمدید شود، در آن صورت پاداش‌ها و جرایم نقدی در نظر گرفته شده برای بازیکن مطابق با بندهای ۱-۶ و ۷-۶ خواهد بود.

ماده هفت) مبلغ قرارداد و شرایط پرداخت

۷.۱- باشگاه باید برای فصل فوتبالی ۲۰۱۹ مبلغ ۴۵۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص به علاوه پاداش‌های مورد توافق بپردازد.
۷.۲- چنانچه مطابق با بند ۲-۳ قرارداد برای فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ تمدید شود، باشگاه باید به بازیکن ۵۴۰ هزار دلار آمریکا به علاوه پاداش‌های مورد توافق بپردازد.
۷.۳- مطابق بند ۲-۳ در صورت تمدید قرارداد، باشگاه باید به عنوان پاداش عملکرد به بازیکن ۲۵ هزار دلار آمریکا بپردازد.
۷.۴- برنامه پرداخت ضمیمه این قرارداد شده است.
۷.۵- پرداخت تمام مالیات‌های مربوط به این قرارداد برعهده باشگاه بوده و باید به موقع صورت بگیرد.

پرداخت‌های سال اول

  1. ۲۰ درصد به صورت پیش قرارداد به مبلغ ۹۰ هزار دلار آمریکا با امضای قرارداد به علاوه یک پرداخت اضافه بر آن به مبلغ ۱۰ هزار دلار آمریکا مجموعاً به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار آمریکا.
  2. ۵ پرداخت ماهانه به مبلغ ۲۷ هزار دلار آمریکا در پایان ماه‌های آگوست، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر سال ۲۰۱۸.
  3. پرداخت ۲۰ درصد قرارداد در تاریخ ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۸ به مبلغ ۹۰ هزار دلار آمریکا.
  4. ۵ پرداخت ماهانه به مبلغ ۲۷ هزار دلار آمریکا در پایان ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس،، آوریل و می سال ۲۰۱۹.

متن قرارداد نیومایر را در زیر مشاهده می‌کنید:

وینفرد شفر

از روزی که مدیران استقلال تصمیم گرفتند فعالیت وینفرد شفر را تعلیق کنند، دردسرهای باشگاه شروع شد. فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد که قرارداد بسته شده با شفر غیرحرفه‌ای و یک طرفه بوده است. (متن مصاحبه را اینجا بخوانید)

فتحی درباره مبلغ قرارداد شفر گفته بود: یکی از آیتم‌هایی که ما را به این روز انداخت و ناچار شدیم این تصمیم را بگیریم انعقاد قرارداد صد درصد غیرحرفه‌ای و یک‌طرفه بود. در دنیای فوتبال مرسوم نیست که با مربی قرارداد ببندید و حق فسخ با او باشد و باشگاه در هیچ شرایطی نتواند قرارداد را فسخ کند. هرکس این قرارداد را می‌بیند می‌گوید این چه نوع قراردادی است! یک رقم خیلی نجومی با توجه به سن و سال ایشان بود. رقم قرارداد ایشان بالای یک میلیون دلار بوده است. در همین جام جهانی گذشته در ۳۲ تیم حاضر شاید هفت هشت تیم چنین قراردادی را داشته‌اند.

مدیران قبلی استقلال در واکنش به این اظهارات عنوان کرده بودند که زمان عقد قرارداد با شفر مبلغ سال دوم ۶۰۰ هزار دلار قید شده بود، اما وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که سال دوم بر اساس توافق طرفین باشد. با نتیجه گرفتن استقلال با شفر، این مربی حاضر نشد با چنین مبلغی قرارداد امضا کند و در نهایت روز فینال جام حذفی، قرارداد دو ساله که سال اول ۷۵۰ و سال دوم ۹۰۰ هزار دلار بود، با سرمربی آلمانی بسته شد.

کاری به دعوای مدیران قبلی و فعلی نداریم و صحت دخالت وزارت ورزش در عقد قرارداد با شفر را نمی‌دانیم، اما یک نکته در صحبت‌های مدیران قبلی استقلال دیده می‌شود، اینکه جو بدی علیه باشگاه بود که چرا قرارداد شفر تمدید نمی‌شود. حتی پژمان منتظری مدافع استقلال نیز از این مسئله انتقاد کرده بود. افتخاری و توفیقی برای اینکه همه اعضای هیئت مدیره را در جریان درخواست‌های شفر برای بستن قرارداد دهند، آنها را به آبادان کشاندند. تنها اکبر عباسی ملکی در آبادان حضور نداشت، اما حسن زمانی و جواد قراب هنگام امضای قرارداد بودند. مدیران وقت استقلال در تماس تلفنی نیز به ملکی اعلام کردند که شفر چنین درخواستی برای قراردادش دارد که عضو هیئت مدیره وقت باشگاه اعلام کرد او نتایج خوبی گرفته، مربی خوبی هم هست و وزارت ورزش می‌خواهد قراردادش تمدید شود.

نسخه قرارداد انگلیسی شفر ۱۳ اردیبهشت سال ۹۷ در آبادان امضا شد. قرار شد که نسخه فارسی آن نیز آماده و تحویل سازمان لیگ و هیئت فوتبال داده شود. در زیرِ قرارداد نسخه فارسی، امضای امیرحسین فتحی به عنوان سرپرست باشگاه استقلال دیده می‌شود. اگر چه مدیرعامل فعلی استقلال آن زمان نمی‌توانست تغییراتی در قرارداد ایجاد کند، اما قطعاً در جریان جزئیات این قرارداد بوده است.

اکنون به بررسی جزئیات قرارداد شفر می‌پردازیم:

ناخالص قرارداد جهت فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۷ معادل ۹۰۰ هزار دلار است که به شرح زیر پرداخت می‌شود:

مبلغ ۷۵۰ هزار دلار خالص برای سرمربی بوده و مالیات نیز توسط باشگاه پرداخت خواهد شد. مبلغ ۱۵۰ هزار دلار به عنوان گارانتی پرداخت مالیات با در نظر گرفتن این شرایط که مبلغ خالص پرداختی بیشتر از ۷۵۰ هزار دلار نشود.
مبلغ ۹۰ هزار دلار پس از عقد قرارداد و ثبت آن در سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال به زودی به او پرداخت می‌شود.
باشگاه موافقت کرده که مبلغ ۴۶۰ هزار دلار (با خودکار آبی نوشته شده ۶۶۰ هزار دلار) به عنوان حقوق ماهیانه پرداخت کند.
از اول نوامبر ژوئن ۲۰۱۸ تا اول ژوئن ۲۰۱۹ مبلغ ۵۵ هزار دلار در ماه پرداخت شود.

مبلغ ناخالص جهت فصل ۲۰۲۰ - ۲۰۱۹ یک میلیون و ۸۰ هزار دلار است که به صورت زیر پرداخت می‌شود:

مبلغ خالص ۹۰۰ هزار دلار از قرارداد در طول این فصل فوتبالی به سرمربی تعلق دارد. مالیات قرارداد سرمربی توسط باشگاه پرداخت می‌شود و رسید آن تحویل داده می‌شود. مبلغ ۱۸۰ هزار دلار به عنوان گارانتی پرداخت مالیات با در نظر گرفتن این شرایط که مبلغ خالص پرداختی بیشتر از ۹۰۰ هزار دلار نشود.
مبلغ ۹۰ هزار دلار به عنوان پیش قرارداد بعد از ثبت در سازمان لیگ پرداخت می‌شود.
باشگاه استقلال موافقت می‌کند مبلغ ۸۱۰ هزار دلار به عنوان حقوق ماهیانه پرداخت کند.

شرایط اختصاصی قرارداد

عدم پرداخت حقوق ماهیانه و یا پاداش‌ها به مدت بیش از ۶۰ روز موجب فسخ قرارداد یک طرفه خواهد شد.

برخی از شرایط عمومی قرارداد

۱۰ درصد از تمامی درآمدهای لیگ قهرمانان آسیا متعلق به سرمربی و دستیارانش است.
سرمربی موظف است حقوق دستیاران اضافی دیگر مانند مربی بدنساز که برای دوره بدنسازی تیم لازم است را خود بپردازد و باشگاه مسئولیتی ندارد.

متن قرارداد فارسی شفر را در زیر مشاهده می‌کنید:

ایسما گونکالوس

ایسما گونکالوس بازیکن گینه‌ای بود که پس از پایان لیگ ازبکستان، به استقلال پیوست. اضافه وزن او در همان روزهای ابتدای حضورش در استقلال خیلی به چشم می‌خورد، اما کم کم توانست به شرایط ایده‌آل برسد. زمانی که از او تست پزشکی گرفته شد، کادر پزشکی در نامه‌ای به باشگاه اعلام کرد که دچار مصدومیتی در ناحیه زانو است. به همین دلیل در قرارداد ایسما اشاره شده که اگر مصدومیت او طولانی باشد، رقم قراردادش کاهش می‌یابد. اگر چه ایسما کیفیتی به مراتب بهتر از الحاجی گرو داشت، اما موقعیت‌های حساسی که او در بازی‌ها از دست داد، صدای تماشاگران را درآورد و این روزها شنیده می‌شود که باشگاه تمایلی برای تمدید قرارداد او ندارد.

ماده دوم) مدت قرارداد

۲.۱- این قرارداد برای مدت یک سال و نیم از تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۱۹ تا سی‌ام ژوئن سال ۲۰۲۰ معتبر است.
۲.۲ - باشگاه استقلال از این حق برخوردار است که در صورت رضایت، به صورت یکطرفه مدت قرارداد را برای یک فصل دیگر، یعنی برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰، از طریق یک اطلاعیه کتبی پیش از روز سی‌ام ماه مارس ۲۰۲۰، تمدید کند.

ماده سوم) رقم قرارداد و شرایط پرداخت

۳.۱- رقم قرارداد برای نیمه دوم فصل ۱۹-۲۰۱۸ ۲۵۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص است و رقم قرارداد برای فصل فوتبال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ نیز ۵۵۰ هزار دلار خالص است.
۳.۲- مبلغ ۵۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص، بلافاصله پس از صدور ITC و ثبت نام بازیکن در فدراسیون فوتبال ایران به او پرداخت می‌شود.
۳.۳- ماهانه مبلغ ۴۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص برای نیمه دوم فصل ۱۹-۲۰۱۸ در ۵ بخش از ماه فوریه ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۱۹ به بازیکن پراخت می‌شود.
۳.۴- مبلغ ۱۰۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص از رقم قرارداد بازیکن برای فصل فوتبالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ در ماه جولای سال ۲۰۱۹ به بازیکن پرداخت می‌شود.
۳.۵- در یک بازه زمانه ۱۰ ماهه از آگوست ۲۰۱۹ تا می ۲۰۲۰، بازیکن ماهانه حقوق خالص ۴۵ هزار دلار آمریکا دریافت خواهد کرد.
۳.۶- چنانچه بند ۲.۲ این قرارداد را برای تمدید فعال شود، باشگاه به بازیکن ۶۰۵ هزار دلار آمریکا حقوق خالص سالانه به علاوه پاداش‌های مورد توافق پرداخت خواهد کرد.
۳.۷- پرداخت حقوق هر ماه در روز دهم ماه بعد صورت می‌گیرد.
۳.۸- باشگاه به بازیکن مطابق با عملکرد فنی‌اش به شرح زیر پاداش می‌پردازد:

- ۷۵ هزار دلار آمریکا به صورت خالص برای نیم فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸
- ۱۲۵ هزار دلار آمریکا به صورت خالص برای فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹
- ۱۵۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در صورت فعال شدن بند ۲.۲ قرارداد از سوی باشگاه.

۳.۹- جزئیات ارائه پاداش‌های مرتبط با عملکرد فنی بازیکن که مورد توافق باشگاه و بازیکن قرار گرفته، در پیوست یک مشخص شده است.

یکی از بندهای ماده ششم

۶.۴- طرفین قرارداد تأیید می‌کنند که تست‌های پزشکی پیش از عقد قرارداد بازیکن نشان دهنده آن است که زانوهای چپ و راست او از قبل دارای مصدومیتی جزیی هستند (پیوست گزارش پزشکی). دو طرف توافق می‌کنند که اگر بازیکن به سبب مصدومیت مذکور از ناحیه زانو برای مدت مشخصی نتواند برای تیم اصلی باشگاه در بازی‌های رسمی به میدان برود، حقوق پایه ماهانه برای مدت زمانی که نتوانسته بازی کند، به شرح زیر کاهش می‌یابد:

- اگر بازیکن نتواند برای حداقل یک ماه نتواند بازی کند: ۲۵ درصد از حقوق پایه ماهانه او
- اگر بازیکن نتواند برای حداقل دو ماه متوالی بازی کند: ۳۰ درصد از حقوق پایه ماهانه او
- اگر بازیکن نتواند برای حداقل سه ماه متوالی بازی کند: ۴۰ درصد از حقوق پایه ماهانه او
- اگر بازیکن نتواند برای حداقل ۴ ماه متوالی بازی کند: ۵۰ درصد از حقوق پایه ماهانه او

به منظور جلوگیری از ایجاد شک و شبهه، کاهش پرداخت می‌بایست بر اساس تشخیص کادر پزشکی صورت بگیرد. در صورتی که تشخیص نادرست باشد به نحوی که بازیکن زودتر یا دیرتر از موعد اعلام شد برای باشگاه بازی کند، پرداخت مابه‌التفاوت رقم کسر شده اضافه یا کاهش بیشتر حقوق اعمال خواهد شد.

پیوست -۱ (پاداش‌های مرتبط با عملکرد)

نیم فصل دوم ۲۰۱۹-۲۰۱۸

امتیاز: ۱۰۰۰ دلار آمریکا برای یک امتیاز - حداکثر ۱۵ هزار دلار آمریکا
گل: هر گل که بازیکن به ثمر برساند، ۱۰۰۰ دلار آمریکا - حداکثر ۲۰ هزار دلار آمریکا
قهرمانی در لیگ برتر ایران: ۱۰ هزار دلار آمریکا
لیگ قهرمانان: اگر باشگاه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به دور دوم صعود کند: ۱۵ هزار دلار آمریکا
پاس گل مستقیم: ۵۰۰ دلار - حداکثر ۵ هزار دلار آمریکا برای ۱۰ پاس گل مستقیم
صعود از مرحله اول حذفی لیگ قهرمانان آسیا: ۵ هزار دلار آمریکا
صعود از مرحله دوم حذفی لیگ قهرمانان آسیا: ۵ هزار دلار آمریکا
مجموع تمامی پاداش‌های فوق‌الذکر نباید از ۷۵ هزار دلار آمریکا بالاتر نخواهد رفت.

تصویر قرارداد ایسما را در زیر مشاهده کنید:

آیاندا پاتوسی
یکی از خریدهای خوب استقلال پاتوسی بود. بازیکن اهل آفریقای جنوبی استقلال با بازی‌های خوب به یکی از چهره‌های ویژه نزد هواداران تبدیل شد. پاتوسی به صورت قرضی به استقلال پیوست و رقم قرارداد خالص او برای نیم فصل، ۵۰ هزار دلار است.

ماده دوم) مدت قرارداد
۲.۱- این قرارداد برای یک نیم فصل فوتبالی از تاریخ یکم فوریه ۲۰۱۹ تا سی‌ام ژوئن ۲۰۱۹، پایان فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ معتبر است.
۲.۲) در صورت فعالسازی بند خرید مندرج در توافق میان باشگاه، بازیکن و باشگاه فوتبال کیپ تاون، یعنی فعالسازی بند ۶ قرارداد، بازیکن به صورت قطعی و برای مدت دو فصل (۲۰۲۹-۲۰۲۰ و ۲۰۲۱-۲۰۲۰) به باشگاه استقلال منتقل خواهد شد و به این ترتیب مدت قرارداد او دو سال دیگر تمدید می‌شود.

ماده سوم) رقم قرارداد و شرایط پرداخت

۳.۱- رقم قرارداد برای نیم فصل دوم ۱۹-۲۰۱۸ پنجاه هزار دلار آمریکا به صورت خالص است و حقوق ماهانه ۱۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص در ۵ ماه از ابتدای فوریه ۲۰۱۹ تا ژوئن ۲۰۱۹ پرداخت می‌شود.
۳.۲- در صورت فعالسازی بند ۲.۲، پرداختی‌های باشگاه به بازیکن به شرح زیر خواهد بود:

فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹: ۲۴۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص که در ۱۲ ماه، ماهانه ۲۰ هزار دلار آمریکا پرداخت خواهد شد.
فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰: ۳۰۰ هزار دلار آمریکا به صورت خالص که در ۱۲ ماه، ماهانه ۲۵ هزار دلار آمریکا پرداخت می‌شود.

۳.۳- باشگاه پاداش‌های مرتبط با عملکرد بازیکن را به شرح زیر پرداخت می‌کند:

- ۵ هزار دلار آمریکا برای نیم فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸
- ۱۲۵ هزار دلار آمریکا برای فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ در صورت فعالسازی بند ۲.۲
- ۱۵۰ هزار دلار آمریکا برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در صورت فعالسازی بند ۲.۲

۳.۴- جزئیات ارائه پاداش‌های مبتنی بر عملکرد بازیکن که به توافق او و باشگاه رسیده، در پیوست یک مشخص شده است.
۳.۵- پرداخت حقوق هر ماه در روز دهم ماه بعد صورت خواهد گرفت.

ماده ششم) سایر شرایط
بازیکن این حق را دارد که به صورت یک‌طرفه در پایان فصل قراردادش را فسخ کند در حالی که در مدت قرارداد باید مبلغ یک میلیون و پانصد هزار دلار به باشگاه برای جدایی پرداخت کند.

پیوست یک (پاداش‌های عملکرد)

نیمه دوم فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸

امتیاز: ۱۰۰۰ دلار برای یک امتیاز حداکثر تا ۱۰ هزار دلار
گل: هر گل هزار دلار حداکثر تا ۱۰ هزار دلار
قهرمانی در لیگ برتر ایران: ۱۰ هزار دلار
لیگ قهرمانان
صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مرحله دوم: ۱۰ هزار دلار
پاس گل مستقیم: ۵۰۰ دلار برای هر پاس حداکثر تا ۵ هزار دلار
صعود از مرحله حذفی اول لیگ قهرمانان آسیا: ۲ هزار و ۵۰۰ دلار
صعود از مرحله حذفی دوم لیگ قهرمانان آسیا: ۲ هزار و ۵۰۰ دلار
مجموع تمامی پاداش‌های فوق‌الذکر از رقم ۵۰ هزار دلار فراتر نخواهد رفت.

فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹

قهرمانی در لیگ برتر ایران: ۱۵ هزار دلار
قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا: ۴۰ هزار دلار
گل: هر گل ۱۰۰۰ دلار حداکثر تا ۲۰ هزار دلار
پاس گل مستقیم: ۱۰۰۰ دلار بابت هر پاس حداکثر تا ۲۰ هزار دلار
امتیاز: ۱۰۰۰ دلار بابت یک امتیاز حداکثر ۲۰ هزار دلار
نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا: ۱۰ هزار دلار
مجموع تمامی پاداش‌های فوق‌الذکر از رقم ۱۲۵ هزار دلار فراتر نخواهد رفت.

تصویر قرارداد پاتوسی را در زیر مشاهده می‌کنید:

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ روزنامه‌های ورزشی شنبه 4 خرداد

ش مه 25 , 2019
مشرق نیوز - عکس/ روزنامه‌های ورزشی شنبه 4 خرداد ...