دو مصدوم پُر ماجرای استقلال و پرسپولیس

به گزارش مشرق، در چند سال اخیر کمتر فوتبالیستی در ایران به خاطر رفتارهای شخصی‌اش همپای محمد انصاری تحسین‌ شده است. متین، آرام، باوقار، بی‌حاشیه، پرهیزگار در ورود به جدل‌های عالم ستارگی، اهل هیات و دیگ نذری و ... او سال‌هاست حتی سیمایش را هم تغییر نداده. انگار با همین مدل مو و ریش به دنیا آمده است.

یکی از قاب‌های ویژه‌ای که از او ماندگار مانده نه درخشش با توپ یا یک گل ویژه که لحظه دریافت مدال و نشان حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به همراه پرسپولیس است وقتی در حین بازی رباط صلیبی‌اش پاره شد با عصایی زیر بغل تمام پلکان ورزشگاه آزادی تا جایگاه ویژه را طی کرد و مدال گرفت. او به نمادی از پرسپولیس آن سال تبدیل شد که با پنجره بسته و بدون بازیکن کافی به فینال آسیا رسید: مجروح و تن خسته اما سربلند و جنگنده تا آخرین نفس!

محمد انصاری در این سال‌ها مورد اعتماد کامل برانکو ایوانکوویچ بود و حتی کارلوس کی‌روش هم به تیم ملی دعوتش کرد. با قامت ۱۸۴ سانتیمتری، مهارت حمل توپ روی زمین، قدرت سرزنی، توانایی دریبل بازیکن مقابل و البته تسلط در لحظات هیجانی و زیر فشار، خود را به عنوان یک مهره قابل‌اعتماد معرفی کرد گرچه روند صعودی‌اش چنان که انتظار می‌رفت ادامه پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید:

دلگرمی شایان مصلح به محمد انصاری

مشکل پرسپولیس برای پرکردن جای خالی انصاری

او در این هفته از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شد و گمان می‌رود شش‌ماه از میادین فوتبال دور بماند. اما واکنش بازیکنان و کادر فنی در همدلی با این بازیکن در صورتی که مقطعی نباشد و خیلی زود از یاد نرود می‌تواند آموزنده باشد. بازیکنان این تیم حتی از کادر فنی و مدیرعامل باشگاه خواسته‌اند تا قرارداد انصاری را مجدداً تمدید کنند.

بازیکنان وقتی مصدوم می‌شوند در کنار رنج ناشی از صدمه‌دیدگی همواره با ترس فراموش‌شدن دست به گریبان هستند. آنها نه تنها جایشان را در ترکیب از دست می‌دهند و در صورت گذر از مصدومیت باید برای باز پس‌گیری آن بجنگند، بلکه هواداران و رسانه‌ها هم آنها را به پستو می‌فرستند. پهلوان زنده را عشق است. این‌ یکی از بی‌رحمی‌های ورزش حرفه ایست.

از منظری دیگر ترس از مصدومیت مجدد همواره همراه بازیکنانی است که تن به جراحی داده‌اند. صحنه مصدومیت مجدد رونالدو با لباس اینتر و اشک‌هایش را کسی از یاد نبرده است. او حتماً همه تست‌های پزشکی را زیر نظر بهترین متخصصان دنیا انجام داده بود و کیفیت لازم برای بازی را داشت اما تنها بعد از چند دقیقه بدون این که بازیکنی با او برخورد کند از نفس افتاد و به‌نوعی فوتبالش برای همیشه تمام شد.

در روزهایی که فوتبال تعطیل است، مصدومیت محمد انصاری قرمزها را نگران کرد و از سوی دیگر شکایت پادووانی مدافع برزیلی استقلال ممکن است یک فاجعه تمام‌عیار مالی برای آبی‌ها به همراه داشته باشد. او که چندین بار از بی‌توجهی استقلالی‌ها گله کرده بود حالا بدهی معوقه‌اش را نمی‌پذیرد. پادووانی زمانی که به برزیل رفت از استقلال به فیفا شکایت و به خاطر نقص عضوی که در این باشگاه نصیبش شده خواستار غرامت ۹ میلیون دلاری (حدود ۱۵۷ میلیارد تومان) شد. این شکایت از سوی فیفا رد شد. گرچه پادوانی کماکان پیگیر است اما مسئولان استقلال این امر را غیرممکن می‌دانند.

این دو مصدوم ماجراهای متفاوتی دارند اما این روزها خبرهایشان بیشتر از بازیکنانی که با بیم و امید برای آغاز لیگ آماده می شوند دیده و شنیده می شود. وقتی توپ در میانه زمین نچرخد، چشم‌ها برای دیدن و بلعیدن ماجراهای کنار زمین حریص‌ترند.»

منبع:‌ عصر ایران

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش تمرین دوشنبه عصر استقلال/ شیخ به تمرین گروهی پیوست؛ اسماعیلی همچنان غایب مصدوم!

د ژوئن 8 , 2020
تمرین امروز عصر تیم فوتبال استقلال در زمین شماره دو آزادی برگزار شد.                 به گزارش استقلال نیوز، تمرین امروز عصر(دوشنبه 19 خرداد 99) تیم فوتبال استقلال،از ساعت 17:30 در زمین شمار...