دو تیم رقیب استقلال و پرسپولیس هستند/ قوانین انسانی حکم می‌کند بانوان به ورزشگاه بیایند

به گزارش مشرق، امیر حاج رضایی، مربی و کارشناس فوتبال کشورمان، درباره شروع مسابقات لیگ برتر و دیدار افتتاحیه بین استقلال و سپاهان، همچنین ورود بانوان به ورزشگاه‌ها اظهاراتی را مطرح کرد.

چهار تیم از نظر بازیکن غنی هستند

کارشناس فوتبال کشورمان ابتدا درباره شروع مسابقات لیگ برتر گفت: در اخباری که من درباره نقل و انتقالات تیم‌ها داشتم در این فصل به ویژه در چند تیم یارگیری‌های خیلی خوبی انجام شده است. تعدادی از تیم‌ها از بازیکنان خارجی استفاده کرده اند و تعدادی هم مربی خارجی به لیگ ما آمده اند. به همین خاطر فکر می‌کنم تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال و پرسپولیس به اضافه فولاد از نظر بازیکن غنی هستند. البته عملکرد مربیان خارجی به ویژه ۲ پرتغالی را هم باید ببینیم و بعد قضاوت بهتری درباره آنها داشته باشیم.

لیگ برتر امسال مردم پسند می‌شود

وی درباره پیش بینی اش از سطح برگزاری مسابقات لیگ برتر بیست و دوم خاطرنشان کرد: این وضعیت در فصل نقل و انتقالات این نوید را می‌دهد که ما امسال شاهد برگزاری یک لیگ خوب باشیم. هم به این دلیل و هم به این خاطر که جام جهانی در پیش است. بازیکنان در چنین شرایطی انگیزه دارند تا به شکلی خودشان را به تیم ملی و جام جهانی برسانند تا زندگی شان را تغییر بدهند. به همین خاطر تصورم بر این است که لیگ امسال در قیاس با سال گذشته لیگی حساس تر و با رقابتهای نزدیکتری همراه باشد و همانطوری فوتبال را ببینیم که تماشاگر انتظار آن را می‌کشد. مسابقاتی که مردم آن را دوست دارند.

چند تیم نقش داور را بازی می‌کنند

حاج رضایی درباره دیگر تیم‌های مطرح حاضر در لیگ امسال گفت: البته دو یا سه تیم دیگر هم هستند که در لیگ امسال در نقش داور حضور دارند. همان تیم‌هایی که فصل گذشته هم دیدیم تا چه اندازه موفق ظاهر شدند. مانند گل گهر سیرجان یا مس رفسنجان. اینها تیم‌هایی هستند که در فصل گذشته هم نتایج خوبی گرفتند و حساسیت لیگ را بالا بردند.

استقلال-سپاهان مسابقه دو هموطن است

مربی اسبق فوتبال کشورمان در ارتباط با دیدار حساس هفته اول بین تیم‌های استقلال و سپاهان اظهار داشت: استقلال و سپاهان با قرعه در هفته اول روبروی هم قرار گرفته اند که من فکر می‌کنم این بازی مسابقه دو هموطن است. چون هر دو مربی پرتغالی هستند. وقتی به فهرست نفراتی که این دو تیم جذب کرده‌اند نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم هر دو تیم نفرات خوبی گرفته اند اما این دلیل بر یکه تازی این بازیکنان نیست.

بیشتر بخوانید:

استقلال - سپاهان از دربی قشنگ‌تر می شود/ ساپینتو ۱۱ گلادیاتور رابه زمین می فرستد

امیدوارم سازمان لیگ به وعده اش عمل کند

وی افزود: فوتبال ورزشی است که به عوامل زیادی بستگی دارد یکی از عوامل حساس آن بازیکنان و مربیان هستند. یکی دیگر از عوامل سازمانی است که این تیم‌ها را اداره میکند. یکی دیگر از عوامل اتفاقاتی است که ما مرتباً شاهد آن هستیم که در فوتبال اتفاق می‌افتد و خارج از پیش‌بینی‌های ماست. امیدوارم همانطور که سازمان لیگ وعده کرده بتواند رقابت‌های نیم فصل لیگ برتر را تا پیش از شروع جام جهانی تمام کند و اگر سرمربی تیم ملی نظری روی بازیکنان داشت از بین آنها نفراتش را انتخاب کند. با این چشم انداز من فکر می‌کنم لیگ امسال لیگی پرهیجان و قشنگ تر خواهد بود.

جدایی مظاهری از استقلال به خاطر پول نبود

امیر حاج رضایی در ارتباط با حضور بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس در ترکیب تیم سپاهان در این باره توضیح داد: این تغییرات در فوتبال طبیعی است. اینکه بازیکنان دائماً در بین تیم‌ها جابجا می‌شوند در سطح فوتبال حرفه‌ای اتفاقی عادی شده است. اما گاهی حساسیت هم وجود دارد. چرا که برخی اوقات بازیکنان به تیم رقیب می‌روند اما مهمتر از هر چیز مسائل مالی این قضیه است که بازیکن را ترغیب می‌کند تا باشگاه اش را تغییر بدهد. البته در کنار مسائل مالی گاهی مسائل دیگری هم وجود دارد مانند اتفاقاتی که برای رشید مظاهری رخ داد و نتوانست در استقلال بماند. این قبیل مسائل می‌تواند بین بازیکنان انگیزه ایجاد کند که بخواهند مقابل تیم سابقشان این را تفهیم کنند که شما خیلی راحت مرا از دست دادید. این انگیزه‌ها در کنار مسائل مالی می‌تواند جاذبه‌های فوتبال را افزایش دهد.

هفته‌های اول هیچ فرقی با هفته‌های بعد ندارند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره شرایط بازی‌های هفته اول در تورنومنت‌های طولانی مدت تصریح کرد: ما معمولا در توضیح مسابقات فوتبال می‌گوییم در هفته‌های اول نباید انتظار زیادی از تیم‌ها داشت و باید ببینیم در هفته‌های بعد چه اتفاقی می‌افتد که به نظر من این فرضیه غلط است. یک تیم در پیش از فصل و در کوران اردوهای بدنسازی و مسابقات دوستانه برای لیگ آماده میشود. اتفاقاً اغلب باشگاه‌های ما امسال اردوهای خوبی در خارج از کشور داشتند. بازیهای تدارکاتی باعث ایجاد هماهنگی بین نفرات تیم‌ها می‌شود. کمک می‌کند تا سرمربی در چینش نهایی تصمیماتش را بگیرد. شاید سرمربی در یک یا دو پست تشکیک و تردید داشته باشد بنابراین سعی می‌کند آنها را ترمیم کند. به همین خاطر این که ما بگوییم در هفته‌های اول است و مسابقات کیفیت ندارد درست نیست. بنده اعتقادی به این موضوع ندارم.

ساپینتو و مورایس یک تفکر مشترک دارند

وی تاکید کرد: من معتقدم در فرصت‌های قبل از شروع فصل مربیان و به طور کلی عوامل یک باشگاه تلاش می‌کنند تا تیم شان برای ورود به مسابقات مسلح شود. به ویژه اینکه هر دو مربی استقلال و سپاهان اروپایی هستند و با این ویژگی‌ها زندگی کردند و می‌دانند که هفته‌های اول و بعد از آن هیچ تفاوتی با هم ندارند. برای مثال در لیگ انگلستان فولهام تازه به دسته بالا آمده و با لیورپول مساوی می‌کند. جالب اینجاست که در بازی دو بر دو آنها گل برتری را هم همواره فولهامی‌ها می‌زنند. اینها نشان دهنده آن است که هیچ تیمی‌ایمن نیست که بگوییم در هفته اول اتفاقی برایش نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید:

اگر یحیی با این ریخت و پاش میلیاردی نتیجه نگرفت باید برکنارش کنند!/ فکر کنم قلیچ توبه کرده است

سرمربی فقط در یک چیز قادر به دخالت نیست

وی ادامه داد: تیم‌ها فقط در یک جا نمی‌توانند کاری برای خودشان انجام بدهند. آن هم زمان مصدومیت و صدمات جسمی‌است که به بازیکنان وارد میشود. آنجا که دیگر پزشک تصمیم می‌گیرد و می‌گوید فلان بازیکن شماره ۷ نمی‌تواند بازی کند. در چنین شرایطی کاری از سرمربی برنمی‌آید. اما در سایر مسائل این سرمربی است که باید تیمش را آماده رقابت کنیم.

لیگ گرمتر شود برای تیم ملی بهتر است

حاج رضایی ادامه داد: امیدوارم قرعه روز اول موجب شود شاهد یک لیگ پویا و بالنده باشیم. قاعدتاً چون این بازی در تهران برگزار می‌شود می‌تواند چنین شرایطی را هم با خود به همراه داشته باشد. امیدوارم این بازی زیبا باشد تا تماشاگران از دیدن آن، چه در استادیوم و چه آنهایی که پای قاب تلویزیون می‌نشینند بتوانند از فوتبال لذت ببرند. در فاصله کم باقی مانده تا جام جهانی هر چه مسابقات لیگ گرمتر باشد شرایط برای تیم ملی ما هم بهتر خواهد شد.

برای ورود بانوان نیازی به زیرساخت نداریم

کارشناس ورزشی کشورمان همچنین درباره موضوع حضور بانوان در مسابقات باشگاهی و ورود به استادیوم‌ها، دراین باره که گفته می‌شود هنوز برخی زیرساخت‌ها برای حضور بانوان کامل نیست توضیح داد: من معتقدم بانوان می‌توانند به استادیوم بیایند. مسئولان میتوانند بخشی از استادیوم را به بانوان اختصاص بدهند و این حق طبیعی آنهاست که با حفظ موازین موجود به این قبیل اماکن عمومی‌بیایند. اصلاً زیرساختی نیاز نیست. وقتی یک بخش مجزا را به بانوان اختصاص بدهند آنها هم می‌روند و سرجایشان می‌نشینند.

اداره کنندگان فوتبال شهامت ندارند حرف بزنند

وی تاکید کرد: اتفاقاً حضور بانوان در استادیوم‌ها بر گرمی‌مسابقات می‌افزاید. ما در اجتماعات مختلف میبینیم که حضور بانوان کنار آقایان هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. اما جای تاسف آنجاست که کسانی که فوتبال را اداره می‌کنند هرگز این شهامت را ندارد که یک پاسخ روشن به اذهان عمومی‌بدهند و دائماً در این باره طفره می‌روند.

والیبال هم به ورود بانوان تن داد فوتبال هم همین می‌شود

حاج رضایی در پایان یادآور شد: باید این را بدانیم که فیفا یک نهاد بین المللی است که قوانینش باید اجرا بشود و ما نهایتاً به آن تن خواهیم داد. کما اینکه این اتفاق در ورزش والیبال ما هم رخ داد و در فوتبال هم باید اتفاق بیفتد. اصلاً من می‌گویم این حق بانوان است که به استادیوم بیایند. ما به قوانین فیفا چه کار داریم.  آیا حتماً باید تحت فشار قرار بگیریم تا بانوان مان را به استادیوم راه بدهیم؟ آن هم افرادی که نیمی‌از جمعیت این کشور را تشکیل میدهند. چرا بانوان نباید اجازه داشته باشند به استادیوم بیایند؟ قوانین انسانی حکم می‌کند که بانوان هم به ورزشگاه بیایند.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز بلیت فروشی دیدار استقلال - سپاهان

چ آگوست 10 , 2022
به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در اولین بازی فصل بیست و دوم لیگ برتر میزبان سپاهان در ورزشگاه آزادی است.طبق‌ مصوبه ستاد کرونا استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه برای حضور تماشاگران امکان پذیر خواهد بود و به همین خاطر بلیت فروشی این مسابقه از دقایقی پی...