داور استقلال شانس آورد بازی تماشاگر نداشت/ قرعه تیم ملی بهتر از این نمی‌شد

به گزارش مشرق، با پایان قرعه کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی تیم ملی کشورمان با کره‌جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه همگروه شده و در گروه آ قرار گرفت. حشمت الله مهاجرانی پیرامون قرعه کشی مقدماتی جام جهانی، تمدید قرارداد اسکوچیچ و ... صحبت کرد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

آقای مهاجرانی! نظرتان درباره قرعه کشی مرحله آخر تیم ملی چیست؟

ما اگر خودمان هم می‌خواستیم این قرعه را برداریم، نمی‌توانستیم به این قشنگی تیم‌ها را کنار هم بچینیم. شاید اگر یکی از تیم‌های دیگر غرب آسیا مثل یمن در گروهمان به جای کره‌جنوبی قرار می گرفت دیگر همه چیز عالی می‌شد. ما بارها و بارها با تیم هایی که در گروهمان قرار گرفته اند مسابقه داده ایم و از نظر روحی و فنی و شرایطشان به خوبی آشنایی داریم.

اما سوریه و عراق همواره تیم‌های دردسرسازی برای ما بوده‌اند؟

نتایج گذشته به هیچ وجه در فوتبال ملاک عمل نیست. ما نباید نگاهمان به یک تیم را به اتفاقات ۱۰ سال پیش ربط بدهیم. ما امروز باید فوتبال خودمان را با فوتبال آنها مقایسه کنیم. کاری به ۲۰ سال پیش نداریم. آن زمان آدم‌های دیگری با تفکرات دیگری بودند و امروز یک تیم دیگر هستیم. چه دلیلی دارد که به تیم‌هایی مثل عراق و سوریه ببازیم، وقتی این تیم ملی خوب را در اختیار داریم. این را باید بدانیم که گذشته نمی تواند باعث شکستمان شود بلکه این خودمان هستیم که شرایط شکستمان را فراهم می کنیم.

تمدید قرارداد اسکوچیچ به صورت رسمی اعلام شد. شما پیش از این که به خبرورزشی گفته بودید این بهترین کار است؟

بله! این یک تصمیم منطقی و عقلانی بود که رییس جدید فدراسیون گرفت. در این شرایط فرصت کافی برای شناخت مربی جدید از تیم ملی وجود نداشت و اگر اسکوچیچ را نمی آوردیم باید سراغ یک مربی ایرانی می‌رفتیم.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس هم مشکل مالی دارد اما .../ آقایان وقیح شده‌اند!

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

اسکوچیچ در این مدت با بچه‌های تیم ملی آشنا شده، حریفان منطقه غرب را به خوبی می شناسند و از آن مهمتر چون کروات است از نظر زندگی روحی و اجتماعی شرایطی خیلی شبیه ما دارد. کروات‌ها کلاً شبیه ما ایرانی‌ها هستند و درک متقابلی از ما و فوتبالمان دارند.

چه توصیه ای به کادر تیم ملی دارید؟

البته خود آقای اسکوچیچ، وحید هاشمیان و کریم باقری می دانند که ما در خط دفاع، روی زمین و هوا آسیب‌پذیر بودیم. این ها را می توان با انجام چند بازی تدارکاتی کوچک حل کرد. فقط کافیست بچه ها دور هم بازی کنند.

در حاشیه بازی استقلال، بار دیگر نبود کمک داور ویدیویی مشکل ساز شد. این مشکلات تا چه اندازه روی زحمات باشگاه‌ها و خود داوران تاثیر می گذارد؟

فوتبال ما مشکلات عدیده‌ای دارد. متاسفانه قراردادها خوب بسته نمی شوند. باشگاه ها پول ندارند که حقوق بدهند و مشکلاتی از این دست. من می خواهم بگویم شانس آوردیم که این بازی تماشاگر نداشت وگرنه خدا می داند چه شرایطی برای داور پیش می آمد. در هرحال داوران ما اشتباه می کنند ولی قطعاً هیچ داوری با هیچ تیمی خصومتی ندارد. در اینکه این اشتباهات باعث پایمال شدن حق بعضی تیم‌ها می‌شود هم شکی نیست. کمیته داوری باید خودش فکر چاره ای برای موضوع بیاندیشد.

این شب‌ها در فوتبال یورو می‌بینیم که سیستم کمک داور ویدیویی چقدر به تیم‌های حاضر کمک می‌کند. چرا ما این سیستم را نداریم؟

بله! علاوه بر این که داوری در آنجا قاطعانه و کم اشتباه تر است از طرفی بازیکن هم می داند که نباید با داور درگیر شود. کمک داور ویدیویی امروز به یکی از ابزارهای لازم در هر مسابقه ای تبدیل شده که ما هم باید آن را هرچه زودتر داشته باشیم.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آرش رضاوند: این اشتباهات داوری در فوتبال پایه هم دیده نمی‌شود؛ ویدئو چک با موبایل فقط برای یک تیم خاص است؟!

ش جولای 3 , 2021
هافبک تیم فوتبال استقلال (تاج) گفت: اشتباهات داوری که در بازی ما و آلومینیوم اراک رخ داد در فوتبال پایه‌ها هم دیده نمی‌شود.                           به گزارش استقلال نیوز، آرش رض...