دانشگر: یک عده منتظر باخت استقلال هستند/ بعد از ۱۳ هفته فقط ۱۰ درصد پول گرفتیم

به گزارش مشرق، استقلال در دو دیدار آخر خود مقابل سایپا و نفت مسجد سلیمان به یک پیروزی و یک تساوی دست پیدا کرده اما با این نتایج همچنان آبی‌پوشان در صدر جدول مسابقات لیگ برتر هستند. از طرفی هم انتقاداتی به کادر فنی تیم استقلال بابت سبک بازی این تیم وارد می‌شود اما یکی از بازیکنان این تیم معتقد است شرایط روز به روز بهتر خواهد شد و هواداران باید صبوری کنند تا این تیم بعد از سال‌ها به موفقیت برسد.

محمد دانشگر در خصوص شرایط تیم استقلال در هفته‌های اخیر و مشکلاتی که این تیم پشت سر گذاشته است صحبت‌های زیر را انجام داد.

 چطور شد مقابل نفت مسجد سلیمان به تساوی رسیدید؟

یک بازی سخت را پشت سر گذاشتیم، نفت تیمی است که به راحتی به حریفانش امتیاز نمی‌دهد و سبک فوتبال این تیم تدافعی است. این تیم از تمامی تیم‌های مدعی لیگ امتیاز گرفته و همیشه کار را برای حریفانش سخت کرده است. ما می‌دانستیم که بازی سختی در پیش داریم و به همین دلیل کادر فنی تصمیم گرفت ۲ روز زودتر راهی مسجد سلیمان شویم. خوشبختانه با آب و هوا آشنا شدیم و از آنجا که می‌دانستیم حریف روی ضد حملات برنامه دارد با سیستم ۲-۵-۳ وارد زمین شدیم. این سیستم همانی است که سال گذشته با آن بازی کردیم ولی در جریان بازی بر خلاف روند مسابقه گل خوردیم، با صحبت‌های کادر فنی در نیمه دوم هجومی به میدان رفتیم و دیدید که ۳ بار به تیر دروازه زدیم و یک موقعیت‌مان هم تبدیل به گل شد هرچند فکر نمی‌کنم هیچ تیمی مثل استقلال اینگونه به نفت فشار وارد کرده باشد. متأسفانه بدشانسی هم آوردیم ولی مطمئنم در هفته‌های آینده با این سیستم جدیدی که به میدان می‌رویم شرایطمان عوض خواهد شد.

 در هفته‌های اخیر خیلی‌ها مدعی شدند که استقلال خوب تمرین نمی‌کند یا از شرایط خوبی برخوردار نیست. به عنوان یک بازیکن در این خصوص چه نظری داری؟

من اگر بخواهم صحبت کنم باید خیلی به عقب برگردم، ما امسال زمان کمی برای بدنسازی داشتیم اما با وجود همین زمان کم بازیکنان نشان دادند از قدرت بدنی خوبی برخوردارند. اگر دقت کنید در اکثر بازی‌های خارج از خانه در نیمه دوم گلزنی کردیم و مثلاً در بازی با تراکتور در نیمه دوم حریف را فلج کرده بودیم. اینکه می‌گویند تیم خوب تمرین نمی‌کند از آن حرف‌هایی است که شیطنت از سر و رویش می‌بارد.

بیشتر بخوانید:

برهانی: اگر استقلال بدون تاکتیک صدرنشین شده باید فاتحه فوتبال را خواند

 چطور؟

این حرف‌های کسانی است که ۶-۵ سال است نمی‌گذارند استقلال آرامش داشته باشد. در این سالها مرتب یک عده از در و دیوار ایراد می‌گیرند و فقط کافی است که تیم ما یک بازی مساوی کند یا ببازد، چنان حمله می‌کنند که انگار بازیکنان و کادر فنی عمدا دوست ندارند نتیجه بگیرند. این افراد دوست ندارند استقلال موفق شود و  متأسفانه در سال‌های اخیر در فضای مجازی و حتی برخی از رسانه‌ها اتفاقاتی رقم خورده که باعث شده مدیرعامل با مربی دعوا کند یا بازیکن به جان مربی بیفتد. من چند سال است در استقلال هستم و همه اینها را به چشم دیده‌ام. محمود فکری هم به عنوان سرمربی استقلال خوب به این مسائل آشناست و در مدت زمان کم حضورش در این تیم متوجه همه چیز شده است.

دانشگر: یک عده منتظر باخت استقلال هستند/ بعد از ۱۳ هفته فقط ۱۰ درصد پول گرفتیم

 منظورت را واضح‌تر بیان کن...

آقای فکری در مصاحبه بعد از بازی چند بار تأکید کرد که هوادار به هوش باشد، هواداران استقلال هم باید حواسشان را جمع باشد که برخی کارها کاملاً شیطنت است. سال گذشته ما برای اولین بار در دربی با سیستم ۲-۵-۳ بازی کردیم و بازی را باختیم اما مربی روی حرفش ماند و به سیستم دست نزد و در بازی بعد مقابل ذوب‌آهن باز هم به نتیجه تساوی رسیدیم اما همین صبر و پافشاری کادر فنی جواب داد و تیم موفق شد. ما در بازی گذشته با سیستم ۲-۵-۳ بازی کردیم و به جز یک شوت فرصتی به حریف ندادیم، در نیمه دوم هم عالی بازی کردیم اما یک عده‌ای برخی مسائل را نمی‌بینند، کجای دنیا از تیم صدر جدول این همه انتقاد می‌شود؟

 یعنی هوادار حق ندارد انتقاد کند؟

چرا حق ندارد؟ استقلال متعلق به هوادارانش است اما یک عده سودجو ذهن هوادار را می‌شورند، فضای مجازی و اینستاگرام شده آفت استقلال. دقیقاً یادم است حدود ۲ سال پیش در مورد قهرمان نشدن ما با شفر همین صحبت را انجام دادم، جالب است یک پدر برای فرزندش یک گوشی تلفن لمسی می‌خرد و او در حالیکه نمی‌داند نحوه طراحی تمرینات، فیزیک بازیکن، شیوه‌های تاکتیکی و ... چیست تحت تاثیر همین فضای مجازی در همان تلفن به بازیکنان و کادر فنی فحاشی می‌کند. اینها همه اثر مخرب روی بازیکنان و کادر فنی دارد. این رویه بسیار بد شده و چند سال است که به ما ضربه زده است. من از هواداران استقلال می‌خواهم به این شیطنت‌ها توجه نکنند و حامی تیمشان باشند. ما هدف داریم و شاید اگر سال گذشته آن همه فشار به تیم ما وارد نمی‌شد می‌توانستیم قهرمان شویم. هواداران سعی کنند طوری از تیم حمایت کنند که آخر فصل افسوس نخورند که ای‌کاش در برخی بازی‌ها بی‌دلیل به بازیکنان فشار وارد نمی‌کردند. آنها همه انگیزه بازیکنان استقلال هستند و شما شک نکنید که هیچکس به اندازه ما دوست ندارد دل آنها را شاد کند. ما درگیر مشکلات زیادی هستیم اما اینکه همه چیز را به کادر فنی ربط بدهیم کار درستی نیست. شاید درست نباشد من این حرف را بزنم ولی بازیکنان استقلال از باشگاه دلگیر هستند.

 چطور؟

به خاطر اینکه بازیکنان تحت فشار مالی قرار گرفته‌اند. ما هنوز نمی‌دانیم مطالبات این فصلمان چگونه پرداخت شده است.

 اما حجت نظری عضو هیأت مدیره استقلال مدعی شد که بازیکنان بیش از ۳۰ درصد پول دریافت کرده‌اند.

آقای نظری  برای من قابل احترام است و شاید دلیلی برای این حرفش دارد اما خیلی از بازیکنان از فصل گذشته طلبکار هستند و این پول‌هایی که به بازیکنان پرداخت شده مطالبات فصل گذشته است. نمی‌دانم چرا طلب بازیکنان را به حساب پول‌های این فصل می‌گذارند. ۱۳ هفته از مسابقات لیگ گذشته اما بازیکنان فقط ۱۰ درصد پول خود را گرفته‌اند. من در تیم‌های دیگر که از نظر مالی ضعیف‌تر از استقلال هستند بازی کرده‌ام اما هرگز این شرایط را ندیده بودم. باور کنید بچه‌ها تحت فشار هستند. ما هم مشکلاتی داریم، زندگی‌مان از فوتبال می‌گذرد و باید بدهی‌هایمان را بدهیم. یکسری از بازیکنان چک دارند و برای چک‌های کشیده برنامه‌ریزی کرده‌اند اما الان شرایط ما اصلاً خوب نیست.ما واقعا صبوری کرده‌ایم و ای کاش طوری نشود که شرایط خوب تیم ما به خاطر مشکلات بهم بریزد.

دانشگر: یک عده منتظر باخت استقلال هستند/ بعد از ۱۳ هفته فقط ۱۰ درصد پول گرفتیم

 پس چرا تا به الان صحبتی انجام نداده بودید؟

تنها دلیل این موضوع محمود فکری و وریا غفوری بودند. آنها خواستند که ما حرفی نزنیم و ما هم چیزی نگفتیم الان هم اعتراضی ندارم و اگر این حرف‌ها را زدم به خاطر این است که خیلی از هواداران نمی‌دانند چه شرایطی را تحمل می‌کنیم. آنها تصور می‌کنند همه چیز خوب است و تا مسئله‌ای می‌شود فوری به کادر فنی و بازیکنان حمله می‌کنند. خواهشم از هواداران این است که با وجود این کمبودهایی که داریم از تیم حمایت کنند. شاید خوب نباشد این را بگویم ولی تا همین هفته گذشته لباس دوم مسابقات ما لباس تمرینات ما بوده است، این برای استقلال خیلی زشت است. با این وجود ما حرفی زدیم؟ اعتراضی کردیم؟ فقط یک بار بعد از دربی بود که خواستار پرداخت مطالباتمان شدیم. من در مصاحبه های اعضای هیات مدیره متوجه شدم آنها به بازیکنان حق دادند که خواستار طلبشان باشند، از آنها ممنون هستم ولی ما چیز زیادی نخواسته ایم، فقط دوست داریم تکلیف مطالباتمان روشن شود.

 پس مشکلاتی که محمود فکری اشاره می‌کرد حتی نفت مسجد سلیمان هم آنها را ندارد، همین است...

قطعاً کادر فنی چیزی می‌دانسته که این صحبت را انجام داده، مردم خیلی چیزها را نمی‌دانند اما وقتی بازیکن فکرش درگیر است مربی نمی‌تواند او را تحت فشار بگذارد، محمود فکری می‌داند که بازیکنان مشکل دارند، او می‌بیند برخی بازیکنان عصبی هستند و در تمرینات مشکلات آنها را می‌شنود ولی از ما خواسته سکوت کنیم و حرفی نزنیم. خود ما هم ساکت بودیم و حرفی نزدیم و سعی کردیم حاشیه‌ای برای تیم ایجاد نکنیم و حضورمان در صدر جدول هم ثمره این موضوع است ولی انتظار ما از هواداران این است که از کادر فنی و بازیکنان حمایت کنند و تا یک مساوی و یا یک شکست رخ می‌دهد به بازیکنان حمله نکنند.

محمود فکری و کادر فنی استقلال با آن هم سابقه و اسم و رسم نیازی به حایت من و امثال من ندارند ولی من این مشکلات را سال‌ها است که می‌بینم. متاسفانه دو سال است که به خاطر فضای مجازی قهرمانی را از دست می‌دهیم. شاید خود من هم در فضای مجازی فعالیت داشتم ولی واقعا به این نتیجه رسیدم برای قهرمانی و موفقیت باید اتحاد  داشت و به حواشی دامن نزد.سال قبل در فینال جام حذفی یک سوء تفاهم بین فرهاد مجیدی و مدیرعامل قبلی آنقدر دامن زده شد که به خاطر فشار همین فضای مجازی سرمربی تیم استعفا داد و در نهایت به تیمی باختیم که می‌توانستیم راحت آن را شکست داده و قهرمان شویم. من از هواداران واقعی استقلال و آنهایی که دوست دارند این تیم جام بگیرد خواهش می‌کنم از تیمشان با کمبودها و مشکلاتی که دارد حمایت کنند و ما بازیکنان هم قول می‌دهیم هر کاری از دستمان بر می‌آید برای تیم انجام دهیم.

 این هفته یک بازی سخت با تیم ته جدولی نساجی دارید.

همه تیم‌ها کار را برای رقبایشان سخت می‌کنند. همین ماشین‌سازی روز گذشته تا دقیقه ۹۰ به پرسپولیس نباخت. تیم‌هایی هستند که خیلی هزینه کرده‌اند و امسال نتیجه نگرفته‌اند اما هیچ فشار رسانه‌ای و مجازی روی آنها نیست و راحت کارشان را می‌کنند و همین موضوع فشار را از روی آنها بر می‌دارد و حتی ممکن است موفق شوند. ما می‌دانیم که چند سال است نتایجی در خور شأن استقلال نگرفته‌ایم اما شما مطمئن باشید یکی از همین عوامل حواشی بوده که یک عده به آن دامن زدند و یک عده‌هم روی آن قفل کردند. در این بین عده‌ای از پیشکسوتان استقلال از ما حمایت کردند که از آنها تشکر می‌کنم و عده‌ای دیگر که حمایت نمی‌کنند و انتقاد می‌کنند باز هم برای ما قابل احترام هستند اما فراموش نکنید به‌ هرحال یک روز آنها هم سرمربی استقلال می‌شوند و انتظار دارند بقیه هم از آنها حمایت کنند. انشاءالله که بازی را نساجی را می‌بریم و با روحیه‌ای مناسب آماده بازی با سپاهان خواهیم شد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چند خبر کوتاه از استقلال/ مجموعه بدنسازی ایران مال در اختیار آبی ها؛ بازگشت باقری به تمرینات!

ی ژانویه 31 , 2021
با اعلام احمد مددی تیم فوتبال استقلال می‌تواند از سالن وزنه و بدنسازی و همچنین مرکز فیزیوتراپی مجموعه ایران مال به صورت کاملا اختصاصی بهره برداری کند. به گزارش استقلال نیوز، به نقل از رسانه رسمی یاشگاه استقلال، تیم فوتبال استقلال می تواند...