خانه‌تکانی بد موقع استقلال

به گزارش مشرق، صدای پای لیگ از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. تمرینات تیم‌ها که با توجه به طولانی شدن تعطیلات کمی آسان‌تر گرفته می‌شد با مشخص شدن زمان شروع لیگ برتر شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. تا آن زمان احتمالاً بعضی از تیم‌ها معدود جاهای خالی باقی‌مانده را هم پر خواهند کرد تا با تمام قوا استارت بزنند. تیم‌های لیگ برتری اما تعطیلات تابستانی خود را چطور گذراندند؟ تعطیلاتی که کیفیت آن می‌تواند ضمانتی باشد برای ضمانت لیگ. کدام‌یک از تیم‌های لیگ برتری تعطیلات بهتری داشته‌اند؟ استقلال، با استراما و بازیکنان جدید می‌تواند طلسم قهرمان نشدن را بشکند؟

نقل‌وانتقالات

استقلال چند فصل است که نمره قبولی در این قسمت نگرفته است. چه فصل‌هایی که بازیکنان بزرگ داخلی گرفتند و چه زمان‌هایی که به دنبال ستاره‌های خارجی بودند. پاتوسی و تیام تنها نقطه روشن انتقالات چند فصل اخیر آبی‌ها بوده‌اند. آن‌ها این فصل اما رویه‌ای متفاوت را در پیش گرفتند و بازیکنان و ستاره‌هایی را جذب کردند که کم اسم و رسم‌تر بودند. اتفاقی که شاید این طلسم چندین ساله را بشکند و این بازیکنان بتوانند توشه خوبی برای ادامه فصل باشند. البته با خریدهایی که استقلال انجام داده بازهم همچنان چند علامت سؤال اصلی در ترکیب استقلال وجود دارد که باوجود نزدیکی به زمان برگزاری بازی هنوز جوابی برای آن‌ها پیدا نشده است. سؤال‌هایی که از درون دروازه آغاز می‌شود. آیا استقلال قرار است در این فصل فقط با حسین حسینی و بدون هیچ‌ دروازه‌بان دوم مطمئن لیگ را شروع کند؟ جانشین پاتوسی یک بازیکن داخلی است یا خارجی؟ باوجود بحران چندین فصل اخیر خط حمله، کدام بازیکن منجی آبی‌ها خواهد بود و از میان گزینه‌های خارجی استراماچونی یک منجی پیدا خواهد شد؟ استقلال یک تیم کامل را ازدست‌داده است که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود. تجربه نشان داده چنین اتفاقی حتی اگر با جذب بازیکنان بزرگ همراه باشد به دلیل عدم هماهنگی به یک تیم ضربه وارد می‌کند. آیا استقلال می‌تواند خلاف این را در فصل جدید ثابت کند؟

بیشتر بخوانید:

به استقلال استراماچونی خوش‌بینم

اردو

استقلال اردوی خوبی را پشت سر نگذاشت. آبی‌های پایتخت در یک کمپ چهار ستاره در فاصله 170 کیلومتری استانبول اردو زدند. تصاویری که از این کمپ در زمان حضور آن‌ها منتشر می‌شد نشان می‌داد که امکانات آن از اردوهای داخلی هم کمتر بوده است. فتحی در پاسخ به انتقادات واردشده به اردو گفت مطابق خواسته وزارت ورزش، حتی یک ریال برای اردوی خارج از کشور هزینه نکرده‌ایم. فتحی اما پاسخی به این سؤال نداده است که اردویی با این امکانات چه تفاوتی با یک اردوی داخلی داشته است و چطور سفر به استانبول خرجی برای مدیران تیم نداشته است. بعید به نظر می‌رسد که این اردو که البته با انجام دو بازی دوستانه آسان همراه بود سود چندانی برای استراماچونی داشته باشد.

بازی‌های تدارکاتی

استقلال هم مانند پرسپولیس نتوانست بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهد. تنها تفاوت آن‌ها با رقیب سنتی‌شان این است که توانستند در اردو با دو تیم خارجی بازی کنند. استقلال در این دو بازی با نتیجه 5 بر صفر و سه بر یک به پیروزی رسید. یک تساوی مقابل نیروی زمینی و دو برد 4 بر 2 و 4 بر صفر مقابل نیروی زمینی و بادران هم دیگر نتایج این تیم دربازی‌های دوستانه بوده است.

نکته ویژه

استعفای خطیر، مصاحبه‌ها و حاشیه‌های او یکی از چندین حاشیه استقلالی‌ها از زمان تعطیلی لیگ تا امروز بوده است. استقلال در این مدت تقریباً هیچ روز آرامی را نگذراند. پروسه انتخاب مربی، جدا شدن هرکدام از بازیکنان و حضور هرکدام از خریدهای جدید جاروجنجال و تجمع هواداران مقابل درب باشگاه استقلال را به دنبال داشت. قضیه پروپئیچ و رفتن پاتوسی هم از برجسته‌ترین اتفاقات این مدت بود. استقلال برای چندمین فصل متوالی با ترکیبی کاملاً متحول‌شده لیگ را آغاز خواهد کرد. جدا شدن یک تیم و وارد شدن یک تیم دیگر!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مقصد یک تیم پرستاره لیگ یا اروپا؟ روزبه چشمی آخرین معمای نقل و انتقالات

پ آگوست 8 , 2019
روزبه چشمی با نزدیک شدن به شروع مسابقات لیگ برتر مهم ترین بازیکنی است که هنوز مقصد خود برای سال آینده را مشخص نکرده و هر چند اخبار زیادی درباره او به گوش می رسد اما روزبه در سکوتی که نزدیک به 2ماه از عمر آن می گذرد، به دنبال سرنوشتی است که به نظر می رس...