حالِ «نزار» تیم‌های ایرانی در آسیا

به گزارش مشرق، مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا از روز ۲۴ شهریور به میزبانی کشور قطر آغاز می شود. پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو چهار نماینده ایران در این رقابت ها هستند. نمایندگان ایران در دو هفته ابتدایی که پیش از شیوع ویروس کرونا برگزار شد و تقریبا شرایط عادی داشتند، نتوانستند نتایج خوبی بگیرند و حالا با وضعیتی که دارند، بر نگرانی هواداران خود برای ادامه این رقابت ها افزوده اند.

نگاهی گذرا به شرایط این چهار تیم گویای بی انگیزگی و حتی بی برنامگی آنها است. استقلال بعد از سپری کردن دو هفته پرحاشیه بعد از کناره گیری فرهاد مجیدی و انتخاب سرمربی جدید، در نهایت پشت پنجره محرومیت از نقل و انتقالات باقی ماند و به این ترتیب نمی تواند از خریدهای جدید خود در آسیا استفاده کند. این تیم هنوز تکلیف بخش عمده ای از بازیکنان خود را برای تمدید قرارداد مشخص نکرده است. 

بیشتر بخوانید:

میراث جام جهانی ۲۰۲۲ چگونه لیگ قهرمانان را نجات داد؟

پرسپولیس، قهرمان لیگ برتر چند بازیکن خود از جمله مهدی ترابی، علی علیپور، اوساگونا را از دست داده است. هرچند سرخپوشان پنج بازیکن جدید به خدمت گرفته اند و بر خلاف استقلال می توانند از این خریدهای خود در آسیا استفاده کنند اما یحیی گل محمدی سرمربی این تیم از شرایط ناراضی است. گل محمدی دو روز پیش اعلام کرد از هدایت پرسپولیس استعفا می کند و روز گذشته هم با ناراحتی و عصبانیت باشگاه را ترک کرد. 

شهرخودرو هم بعد از تعیین مهدی رحمتی به عنوان سرمربی جدید و کم تجربه خود، روزهای پرابهامی را پیش روی خود دارد. این تیم در نقل و انتقالات چند بازیکن جدید جذب کرده ولی تسویه حساب «آندره پانادیچ» مربی سابق پدیده را یک روز پیش از ارسال اسامی بازیکنانش به AFC انجام داد. با این حساب مشخص نیست آیا محرومیت از ثبت قرارداد بازیکنان جدید برای لیگ قهرمانان آسیا شامل این تیم شده است یا خیر. هم استقلال و هم شهرخودرو تا ساعات پایانی مهلت تعیین شده برای ارسال اسامی خود به AFC کاری انجام نداده بودند و همین موضوع هشدار فدراسیون فوتبال را در پی داشت. 

شاید در میان نمایندگان ایران، وضعیت سپاهان اندکی بهتر از سه تیم دیگر باشد. سپاهان علاوه بر حفظ اسکلت اصلی خود دانیال اسماعیلی فر و محمد نژادمهدی را به خدمت گرفت. محرم نویدکیا هم به تازگی سرمربی طلایی پوشان شده و به نظر می رسد با شناخت و ارتباط خوبی که با مجموعه سپاهان دارد مسیر هموارتری را در آسیا پیش روی خود ببیند.

مشکلات مالی باشگاه های ایرانی، بی برنامگی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، محرومیت از جذب بازیکن و مربی خارجی و بازی در یک کشور دیگر از جمله عواملی است که شاید چالش هایی را برای آنها ایجاد کند؛ بخصوص اینکه تیم های کشورهای عربی از جمله قطر (السد همگروه سپاهان و الدحیل همگروه پرسپولیس) وضعیت فوق العاده ای دارند و از امتیاز میزبانی هم بهره می برند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شبه کودتای ترس را در نمایندگان ایران شاهدیم

س سپتامبر 8 , 2020
به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد اینکه چرا سرمربی تیمی مثل پرسپولیس که چهار دوره قهرمان لیگ شده به یکباره می گوید بعد از لیگ قهرمانان آسیا دیگر با باشگاه همکاری نمی‌کنم، اظهار داشت: اکنون من به عنوان تحلیلگر و شما به عنوان خبرنگار چه باید بگ...