جلالی: استقلال قهرمان جام حذفی می‌شود

به گزارش مشرق، مجید جلالی در خصوص مسابقات نیمه نهایی جام حذفی و همچنین دو تیم راه یافته به فینال اظهار داشت: من بازی‌های نیمه نهایی را به طور کامل نگاه نکردم و نمی‌توانم تحلیل دقیقی روی آن داشته باشم ولی خب از قبل هم گفته بودم که استقلال یک پای فینال است و رسیدن این دو تیم به فینال از این مرحله تقریباً قابل پیش بینی بود. هم استقلال و هم فولاد مسیر سختی برای فینالیست شدن پشت سر گذاشتند و با شایستگی به این مرحله رسیدند و بازی حساس و دشواری را در فینال پیش بینی می‌کنم که فکر می‌کنم شانس استقلال بیشتر است و این تیم قهرمان جام حذفی خواهد شد.

وی در مورد حواشی اعتراض دو تیم به تصمیمات داوری پیش از مسابقه و همچنین اعتراض کادرفنی گل گهر بعد از بازی عنوان کرد: این فضایی که ایجاد شده محصول امروز نیست و از سال‌ها قبل یک بنای بی‌اعتمادی میان داوران و جامعه فوتبال شکل گرفت و سو مدیریت‌هایی در این خصوص وجود داشت و هنوز هم وجود دارد که رفته رفته این بی‌اعتمادی را بیشتر کرد. اینکه باشگاه‌ها از ابزارهای مختلف از جمله بیانیه و کنفرانس‌ها و مصاحبه‌ها برای فشار به داوری استفاده می‌کنند و حتی در طول بازی‌ هم سعی دارند این فشار را اعمال کنند و از سوی دیگر مرجعی وجود ندارد که بتوانند حق تضییع شده خودشان را از آن طلب کنند این بی‌اعتمادی سال‌هاست شکل گرفته و رفته رفته عمیق و عمیق‌تر شده است و چنین فضایی حتی با ورود تکنولوژی‌های جدید مثل VAR درست نخواهد شد و باید به فکر ترمیم این بی‌اعتمادی باشیم که از باشگاه‌ها به بدنه هواداری تیم‌ها کشیده شده و فضا به سمتی رفته که برای فوتبال ما خوب نیست و هرچه جلوتر می‌رود شکل بدتری هم به خودش می‌گیرد و این چهره فوتبال است که از این فضا آسیب می‌بیند.

کارشناس فوتبال در مورد بازی فینال جام حذفی گفت: همانطور که گفتم شانس استقلال در این بازی بیشتر است و پیش بینی من این است که استقلال قهرمان خواهد شد و این را از مراحل خیلی پایین‌تر هم که هنوز مشخص نبود این تیم فینالیست می‌شود گفته بودم. هر چند فولاد هم تیم شایسته ای است و فوتبال ساختارمندی ارائه می‌دهد و شکست دادن این تیم کار راحتی نیست. این بازی می‌تواند حسن ختامی باشد بر یک فصل فرسایشی و طولانی مدت که اثرش را روی کیفیت بازی‌ها و ساق بازیکنان گذاشته و کیفیت فنی مسابقات به شدت افت کرده است و خطراتی مثل آسیب دیدگی بازیکنان هم در چنین فصل هایی بالا می‌رود و امیدوارم فینال جام حذفی حسن ختامی بر این فصل طولانی و فرسایشی باشد.

جلالی در مورد رقابت‌های المپیک و عملکرد کاروان ایران تا اینجای کار توضیح داد: عملکرد کاروان ایران در المپیک چیزی پایین‌تر از سطح انتظار نبوده و حتی بعضاً بالاتر از انتظار هم کار کردند. شاید بتوان در مورد کاراته گفت که نتایج با انتظارات هماهنگ نبود ولی مثلا در والیبال ما انتظار مدال نداشتیم و شاید انتظار این بود که از گروه صعود کنیم ولی مثلا در تیراندازی انتظار مدال نداشتیم و طلا کسب کردیم یا در شمشیربازی بهتر از حد انتظار ظاهر شدیم. در کشتی همیشه ما انتظار مدال داشتیم و مشخص بود در این رشته عملکرد بهتری نسبت به سایر رشته‌ها داریم. می‌خواهم از محمد بنا بابت زحماتش تشکر کنم چرا که یک چهره برجسته در کشتی فرنگی حتی در سطح جهان است و اثرات زحماتی که می‌کشد مشهود است. در وزنه برداری هم ما از مسائل زیادی در سال‌های اخیر مثل بحث دوپینگ ضربه خوردیم ولی در کل عملکرد کلی کاروان ایران پایین‌تر از آنچه انتظار می‌رفت نبود.

وی افزود: می‌خواهم گلایه‌ای داشته باشم از رفتاری که با سعید معروف شد و متاسفانه مشابه همان رفتاری بود که ما سال‌ها قبل با علی دایی داشتیم و زحمات سال‌های زیادش در عرصه ملی را فراموش کردیم و او را در شرایط بدی از فوتبال بدرقه کردیم و چنین رفتاری با سعید معروف هم صورت گرفته است که در این سال‌ها بازی‌های درخشانی برای والیبال ما انجام داده و قطعاً اگر قرار است از تیم ملی خداحافظی کند باید در شرایطی باشد که از تجلیل و تقدیر می‌شود نه اینکه با ناراحتی از تیم خداحافظی کند و بهتر است در این خصوص با قهرمانان ورزشی خودمان رفتار بهتری داشته باشیم.

سرمربی فوتبال در مورد بازگشتش به عرصه مربیگری در لیگ برتر گفت: فعلاً هنوز صحبت خاصی در این زمینه نشده است.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکنش بسیج ورزشکاران به اظهارات قلعه‌نویی؛ سال‌هایی که شما قهرمان شدید بی‌عدالتی نبود؟!

پ آگوست 5 , 2021
به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران، پس از دیدار نیمه نهایی جام حذفی بین تیم‌های فوتبال استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان که با شکست کرمانی‌ها همراه بود، امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر اظهاراتی سخیف در آنتن زنده تلویزیون بیان کر...