تغییراتی که می تواند برگ برنده استقلال باشد

دریافت 6 گل خورده در 15 مسابقه و 10 کلین شیت باعث شده تا با حضور چهره های نامدار درون دروازه و در خط دفاعی، شفر با خیالی آسوده به دنبال تقویت خط حمله خود باشد.

خط حمله استقلال هر چند در دیدارهای پایانی بسیار خوب عمل کرد اما شفر به خوبی می داند برای موفقیت در ادامه مسابقات نیاز به تقویت این نقطه از زمین دارد و از اولین روز نیز با خروج 2 بازیکن، جا را برای اضافه کردن مهره های جدید خالی کرد تا به این ترتیب تغییرات آغاز شود.

 ارزیابی از نیم فصل اول

استقلال با سیستم 4-3-3 به میدان می رود؛ دو وینگر و یک مهاجم نوک دارد که در این میان وظیفه گلزنی تقریبا بین همه بازیکنان تقسیم شده و به همین دلیل است که شفر یازده گلزن در تیم خود دارد.

در نیم فصل اول مرتضی تبریزی، گرو، روح الله باقری و اللهیار صیادمنش گزینه های شفر برای پست مهاجم نوک بودند، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری، طارق همام، مرتضی تبریزی، مهدی قائدی در کناره ها حضور داشتند و در پست هافبک تهاجمی نیز فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، نویمایر و آذری به میدان رفتند.

آغاز تغییرات برای گلزنی بیشتر

ترکیب مهاجم های نوک استقلال خیلی زود تغییر کرد؛ مرتضی آقاخان جانشین گرو می شود و به زودی یک مهاجم خارجی نیز اضافه خواهد شد. اگر شفر تصمیمی برای خروج باقری و تبریزی نداشته باشد، سرمربی آبی ها 4 مهاجم و یک جوان فوق العاده به نام صیادمنش را در اختیار خواهد داشت.

در پست وینگر البته تغییرات استقلال بیشتر درونی است؛ محسن کریمی در کنار داریوش شجاعیان به کناره های استقلال اضافه می شوند و رقابت در این پست ها بسیار داغتر از گذشته خواهد شد و احتمال جدایی بازیکنی مانند قائدی نیز وجود دارد.

در پست هافبک شماره 10 که نقش بسیار پر رنگی در تیم شفر دارد، سرور جپاروف گزینه اصلی برای تقویت استقلال است. با حضور او در این پست، شفر می تواند به نقشه های جدید برای گلزنی فکر کند و تنوع خط حمله را بالا ببرد.

خط حمله رویایی استقلال

مهاجم مورد نظر شفر هنوز از راه نرسیده است؛ استقلال سال قبل مثلث سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان را در خط حمله در اختیار داشت و تیام جلوتر از این بازیکنان به میدان می رفت.

سرمربی استقلال در نیم فصل دوم شجاعیان و اسماعیلی را دوباره در اختیار خواهد داشت و احتمالا با اضافه شدن جپاروف مثلث پشت یک مهاجم خارجی شکل خواهد گرفت.

شفر می تواند مانند سال گذشته از مثلث قدیمی خود استفاده کند و البته امسال چهره های جذابی مانند طارق همام را نیز در اختیار دارد که می تواند در کنار وریا غفوری به آبی های تهرانی در لیگ قهرمانان کمک کند.

شفر به نظر می رسد در این چند پست نیز گزینه های زیاد و ترکیب غیر ثابت داشت و تنوع بازیکنان در این مناطق می تواند برگ برنده او باشد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بدشانسی پشت بدشانسی/علی کریمی، جام جهانی و جام ملتها

چ دسامبر 26 , 2018
 علی کریمی هفت ماه قبل به دلیل آسیب دیدگی ح&#1590...