تحلیل عملکرد ۴ نماینده ایران از نگاه حاج‌رضایی

به گزارش مشرق، امیر حاج رضایی درباره عملکرد چهار نماینده ایران بعد از گذشت چهار هفته از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به طور نسبی فکر می کنم عملکرد نمایندگان ما نسبت به دوره های قبل بهتر بوده است اما به غیر از تیم های پایتخت که توجه‌ها بیشتر معطوف آنهاست من تیم فولاد را تیم خوبی دیدم علی‌رغم این که این تیم بخت کمی برای صعود دارد اما فوتبال را خیلی خوب بازی می کند و نمایش فوتبالی قابل قبولی دارد. این نشان می دهد در تیم فولاد برای کسب موفقیت کار شده است. آقای آذری به عنوان یک مدیر تجارب خیلی خوبی دارند که در فولاد پیاده کردن جواد نکونام هم به عنوان یک مربی نقش بسیار خوبی در عملکرد خوب تیمش داشته است.

وی ادامه داد: درباره تیم تراکتور هم باید بگویم این تیم در لیگ عملکردی سینوسی داشته و در لیگ قهرمانان آسیا علیرغم پیروزی در بازی آخر من بازی آنها را نپسندیدم چون تیم عراقی ۱۰ نفره بود اما توپ و میدان را در اختیار داشت به طور کلی معتقدم تراکتور نیاز به تغییرات زیادی دارد.

حاج رضایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عملکرد پرسپولیس اشاره کرد و گفت: پرسپولیس موفقیت‌های به دست می آورد که حاصل کارکرد چند سال اخیرش است. آنها به یک خودباوری رسیدند که می تواند برابر هر تیمی موفق باشند البته بازگشت عیسی آل کثیر و جذب شهریار مغانلو تاثیر زیادی روی عملکرد پرسپولیس داشته است. من معتقدم بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس مهدی ترابی است. که به خوبی در این تیم بازی می کند و تاثیر می گذارد.

وی در ادامه به عملکرد استقلال در چهار هفته اخیر لیگ قهرمانان اشاره کرد و گفت: بازیکنانی که استقلال در خط دفاع استفاده می کند جوان هستند و باید آموزش ببینند که اصول دفاعی را به خوبی رعایت کنند. در بازی قبلی این تیم برابر الدحیل، مدافعان به راحتی به مهاجمان تیم قطری اجازه می دادند بچرخند و شوت‌زنی کنند و حتی گل آخر تیم الدحیل دقیقا به همین شیوه به ثمر رسید. در یک بازی فوتبال اصول دفاعی و اصول حمله وجود دارد که استقلال اصول حمله را به خوبی رعایت می کند اما درخط دفاع مشکلاتی دارد. وقتی بازیکنی وارد محوطه جریمه می شود مدافعان باید او را احاطه کنند و اجازه ندهند او به راحتی گل زنی کند. با این حال ما در دیدارهای استقلال می‌بینیم حریفان به راحتی از چپ به راست ارسال می کنند و یارگیری هم در محوطه جریمه انجام نمی شود.

وی افزود: فرهاد مجیدی بازیکن محبوبی بوده و الان جایگاه اجتماعی خوبی بین هواداران دارد. او سال‌ها در ایران و کشورهای عربی بازی کرده و فوتبال را به خوبی می فهمد اما من معتقدم به بهترین تیم های دنیا هم نقد وارد است. آقای مجیدی در صحبتهای خودش بیشتر به قدرت خط حمله تیم خود اشاره می کند ما هم قبول داریم خط حمله استقلال بسیار خوب است اما در بخش دفاع چه؟ استقلال چرا در خط دفاع کاری نکرده و سعی نمی کند اصول دفاعی را رعایت کند؟ این موضوع با دادن آموزش به بازیکنان قابل حل است. در بازی های اروپایی گاهی می بینید مدافعان سختگیری زیادی می کنند اما در تیم استقلال مدافعان با فاصله بازی می کنند و به راحتی به مهاجمان حریف فرصت می دهند. اگر استقلال از گروهش صعود نکند به اعتقاد من به خاطر ضعف‌هایی بوده که در خط دفاعی داشته است.  

بیشتر بخوانید:

هافبک پرسپولیس در تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان

حاج رضایی در بخش دیگری از صحبتهایش به عملکرد تیم فولاد در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد و گفت: شاید جواد نکونام به عنوان مربی اولین تجربه بین المللی اش باشد اما او به عنوان بازیکن تجارب بین المللی زیادی دارد که می تواند به او کمک کند. فولاد ترکیب خیلی خوبی در تیمش استفاده می کند و فوتبال را روی زمین پیش می برد. این مسائل باعث می شود که تیم فولاد واقعا دوست داشتنی باشد. آنها نمایش خیلی خوبی ارائه می دهند و فوتبال را به خوبی و نزدیک به حالت استاندارد، رعایت می کنند. فولاد برابر النصر هم بازی خوبی به نمایش گذاشت اما با یک اشتباه فاحش که در خط دفاع انجام شد بازی را واگذار کرد. به مدافع باید آموزش داده شود که در خط دفاع به هیچ عنوان ریسک نکند اما در تیم فولاد این اتفاق رخ نداد و مدافع با اشتباهی که انجام داد باعث شد دروازه تیمش باز شود. برخی می گویند فوتبال بازی اشتباهات است و هر تیمی کمتر اشتباه کند برنده می شود، این حرف درست است اما باید اشتباهات کمتر شود و به حداقل برسد.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه درباره عملکرد تراکتور هم گفت: تراکتور برابر تیم نیروی هوایی عراق خوب بازی نکرد. وقتی تیمی ۱۰ نفره می شود انگیزه پیدا می کند که مقابل شما نتیجه بگیرد. وقتی در این شرایط بازی می کنید باید سعی کنید به خوبی حریف را کنترل کنید. وقتی تیمی ۱۰ نفره می شود قاعدتا بازی کردن برای آن تیم سخت خواهد بود به همین خاطر تیم مقابل از نظر ایجاد موقعیت و به دست آوردن فرصتهای گلزنی باید برتر باشد. درباره تیم تراکتور باید به دنبال اصول فوتبال و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد بگردیم و مشکلات خودمان را به مسائل دیگر ارتباط ندهیم. من نیمه دوم دیدار تراکتور برابر نیروی هوایی را حیرت زده تماشا کردم که چطور تراکتور توپ و میدان را به یک تیم ۱۰ نفره داده بود. تراکتور آنقدر زیر فشار بود که قدرت این را که توپ را بگیرد و موقعیت گل به دست بیاورد نداشت. شاید مسئولان باشگاه تراکتور از صحبت‌های من دلخور بشوند اما من صادقانه در این زمینه صحبت می کنم.

وی در ادامه به عملکرد پرسپولیس هم اشاره کرد و گفت: از الان نمی‌توانیم درباره آینده و نتایجی که ممکن است تیمها بگیرند صحبت کنیم. برای کسب موفقیت، تیم‌ها باید بازی به بازی پیش بروند. عیسی آل کثیر از زمانی که بازگشته توانسته عملکرد خوبی در تیم داشته باشد و بازی به بازی بهتر شده و شرایط مطلوبی پیدا کرده است. می خواهم بگویم شرایط پرسپولیس هم همین گونه است؛ این تیم الان به بردن عادت کرده و به راحتی برابر رقبا پیروز می شود. باید ببنییم در بازی های حذفی هم می تواند همین برتری را به حریفان دیکته کند یا خیر. همانطور که گفتم چهار قهرمانی در لیگ برتر و دو بار صعود به فینال آسیا پرسپولیس را به خودباوری رسانده و همین اینها باعث می شود تیم با انگیزه مضاعف برابر رقبا بازی کند.

وی در پایان درباره عملکرد سیدجلال حسینی در تیم پرسپولیس و گلزنی های این بازیکن به عنوان یک مدافع هم گفت: سید جلال حسینی یک بازیکن متعهد و بی حاشیه است که همیشه برای موفقیت تلاش می کند. تمرینش را انجام می دهد و کاری به کسی ندارد و نسبت به تیمش تعصب دارد. مهمترین مساله درباره سیدجلال حسینی این است که او بسیار خوب از خودش مراقبت می کند تا در این سن و سال بهترین عملکرد را داشته باشد. او نه تنها در گل زنی موفق است بلکه در خط دفاع، نقطه قوت پرسپولیس محسوب می شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استقلال صعود هم کند به مشکل می‌خورد

د آوریل 26 , 2021
به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در چهارمین دیدار خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، بامداد یکشنبه به مصاف الدحیل رفت که این دیدار با نتیجه ۲-۲ به اتمام رسید. اکبر کارگرجم مدافع پیشین استقلال و تیم ملی در خصوص این بازی اظهار داشت: در این بازی ...