به خصوصی‌سازی سرخابی ها خوشبین نیستم

به گزارش مشرق، رضا رجبی اظهار داشت: درست نمی‌دانم از چه زمانی، ولی فکر می‌کنم بیش از ۱۰، ۱۵ سال باشد که صحبت از خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس است اما این بحث هیچ گاه اتفاق نیفتاده و همیشه در حد حرف و شعار مانده است.

وی افزود: فکر می‌کنم از زمان گودرزی وزیر سابق ورزش و جوانان خصوصی سازی سرخابی‌ها خیلی جدی تر پیگیری شد اما باز هم مسکوت ماند و اتفاق خاصی نیفتاد. برای همین است که نسبت به عملی شدن واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی خوشبین نیستیم.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: می‌گویند استقلال و پرسپولیس هنوز ورشکسته نشده‌اند. من می‌گویم اگر این حرف درست باشد، باز هم این دو باشگاه روی مرز ورشکستگی قرار دارند و هر آن ممکن است از خط قرمز عبور کنند. لذا شرایط این دو تیم بحرانی است و تنها راه نجات آنها واگذاری به بخش خصوصی است.

بیشتر بخوانید:

قیمت‌گذاری استقلال و پرسپولیس انجام شد

رجبی تاکید کرد: البته نباید این اجبار باعث شود تا این دو تیم به افراد یا ارگان هایی واگذار شوند که صلاحیت اداره آن را نداشته و به قول معروف بیایند «ابرو را درست کنند بزنند چشمش را هم کور کنند». این کار حتما باید عملی شود، اما باید با مطالعه، دقت و وسواس صورت گیرد.

ملی پوش پیشین فوتبال بیان داشت: استقلال و پرسپولیس سرمایه‌های ورزشی و ملی کشور هستند و با پشتوانه ده ها میلیون هوادار می‌شود بستری فراهم کرد تا نه تنها هزینه‌های خود را در بیاورند، بلکه سودده هم باشند. این دو باشگاه در حال حاضر به شدت زیان‌ده هستند چون در همه سالهای گذشته به صورت دولتی اداره شده و مدیریت هزینه برای آنها تعیین شده بود. اما در صورت واگذاری به بخش خصوصی این دو باشگاه زیان ده به دو بنگاه اقتصادی سودده تبدیل خواهند شد.

مدافع پیشین تیم استقلال گفت: هر یک روزی که واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به تاخیر بیفتد فوتبال ایران دچار خسران می شود و باید در این خصوص تسریع صورت گیرد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بن‌بست در جام حذفی به خاطر استقلال

د آوریل 13 , 2020
به گزارش مشرق، در راهروهای سازمان لیگ و حتی داخل مجموعه فدراسیون فوتبال این خبر دهان به دهان می‌چرخد که لیگ نوزدهم از عید فطر از سر گرفته می‌شود. باشگاه‌ها هم یکی پس از دیگری از این تصمیم تازه مطلع شده‌اند، اما کسی حاضر نیست فعلاً این خبر را به صورت رس...