بهتاش فریبا در گفت و گو با استقلال نیوز: در هفته های ابتدایی فقط کسب امتیاز مهم است؛ هیچ دلیلی برای تکرار پنالتی وریا ندیدم

بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: تنها با یک بازی خیلی زود است که بگوییم این تیم مدعی قهرمانی است یا خیر، اما بستر برای قهرمانی آماده شده است.

بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص پیروزی استقلال مقابل هوادار از هفته اول لیگ برتر صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

           

* بازی مقابل هوادار را چطور ارزیابی می کنید؟

همه جای دنیا کسب امتیاز از بازی های هفته های ابتدایی بسیار مهم است. برای تیمی که شش هفت نفر از بازیکنان اصلی اش را از دست داده است در حال حاضر نوع و سبک بازی خیلی مهم نیست تا اینکه کم کم بازیکنان از نظر تاکتیکی به هم نزدیک شوند و نفرات کامل در اختیار سرمربی قرار بگیرند. به عنوان مثال کوین یامگا و روزبه چشمی و بازیکن خارجی دیگری هم که قرار است جذب شود مقابل هوادار بازی نکردند و تیم کامل نبود. به نظر من مهم ترین مساله سه امتیاز دیدار با هوادار بود که بچه ها توانستند آن را بدست بیاورند و این را هم اضافه کنم که وقتی تیمی با گل در جریان بازی، به پیروزی می رسد از لحاظ روحی روانی فرق زیادی می‌کند با وقتی که با ضربه پنالتی به گل رسیده باشد.

* به نظر شما چرا استقلال در نیمه اول نمایش دلپذیری نداشت؟

استقلال در نیمه اول به دلیل پرس تیم هوادار نتوانست موقعیت زیادی بدست بیاورد. با اینکه هر دو مهاجم استقلال بسیار پر تحرک بودند اما هافبک ها نتوانستد آن ها را تغذیه کنند و توپ زیادی مطهری و حسین زاده نرسید.

مشکل دیگر تیم ما غیر از پرس سنگین حریف این بود که سرعت انتقال تیم از خط هافبک به حمله بسیار پایین بود و دیر انجام می گرفت.

* چه اتفاقی افتاد که در نیمه دوم استقلال بهتر عمل کرد؟

طبیعی است هیچ تیمی در دنیا نیست که بتواند ۹۰ دقیقه پرس کند و تیم هوادار هم به طبع از این قضیه مستثنی نبود و از نظر بدنی دچار افت شد. همچنین با تعویضی که بین دو نیمه در خط هافبک استقلال انجام شد روند بازی تغییر کرد. با تمام زحمت هایی که زبیر نیک نفس در نیمه نخست کشیده بود اما با ورود مهدی پور توانستیم سرعت انتقال را از هافبک به خط حمله افزایش دهیم. ضمن اینکه برای فرار از پرس شدید حریف، بازیکن باید بتواند یار مقابل خود را با دریبل از پیش رو بردارد که مهدی‌پور این کار را بسیار خوب انجام داد.

در نیمه دوم با توجه به اینکه هوادار مانند نیمه نخست توان پرس شدید را نداشت خط هافبک و حمله استقلال آزادتر شدند و توانستند موقعیت به وجود بیاورند، پنالتی بگیرند و گل هم بزنند.

* عملکرد بازیکنان را در بازی دیروز چطور ارزیابی می کنید؟

دیروز خط دفاع بسیار خوب کار کرد. خط هافبک به خصوص رضاوند و همچنین مهدی پور عملکرد خوبی داشتند. وریا غفوری هم بسیار عالی بازی کرد. ارسلان مطهری هم تلاش زیادی کرد و با بازی فیزیکی خود یک پنالتی هم برای ما گرفت.

همانطور که قبلا هم گفتم در کل شاید بازی زیبایی نبود که طبیعی هم است و برای تیمی که شش هفت بازیکن ثابتش عوض می شود زمان لازم است تا بازیکنان جدید با هم هماهنگ شوند که ان شاالله از بازی چهارم، پنجم فکر می‌کنم این اتفاق بیافتد و با اضافه شدند بازیکنان خارجی و همچنین روزبه چشمی یک تیم کامل در اختیار داشته باشیم.

* تکرار صحنه پنالتی توسط داور هم بسیار بحث برانگیز بود!

امیدوارم امسال دوباره مثل سال گذشته از اول فصل داوران برای ما سوت های اشتباه نزنند. هر چه فیلم و عکس بود نگاه کردم اما هنگام ضربه پنالتی وریا هیچ ورودی از بازیکنان استقلال به محوطه ۱۸ قدم ندیدم. هر عکس و فیلمی که موجود است همه نشان می‌دهند که بازیکنان استقلال پشت خط محوطه جریمه هستند. حالا به چه دلیل داور دوباره پنالتی را تکرار کرد، من متوجه نشدم!

* به نظر شما استقلال بیش از اندازه جوان نشده است؟

تلفیقی از تجربه باتجربه ها و قدرت دوندگی جوانان به یک تیم شکل می دهد. البته شک نکنید که تیم بزرگ بازیکن بزرگ احتیاج دارد اما با اضافه شدن یامگا، چشمی و بازیکن خارجی دیگر که قرار است جذب شود، فکر می کنم بار تجربی تیم هم بالا می رود.

در حال حاضر در اکثر تیم های بزرگ دنیا هم از جوانان استفاده می کنند. چلسی، بارسلونا، بایرن مونیخ و.. هم از بازیکنان جوان زیادی در کنار باتجربه ها در ترکیب خود استفاده می کنند.

علاوه بر اینکه ما جوانانی چون خاقانی، حسین زاده و صادقی در خط حمله داریم، خط هافبک ما هم به نسبت جوان شده است اما جوان باتجربه و میدان دیده مثل مهدی‌پور، نیک نفس، رضاوند و سلمانی.

خط دفاع و هافبک استقلال تجربه لازم را دارند. در خط حمله ارسلان مطهری باتجربه است. وریا غفوری و دروازبانان تیم هم بسیار باتجربه هستند ضمن اینکه در بازی با هوادار جوانان ما بهتر کار کردند. حسین زاده و خاقانی بسیار خوب بودند و حتی امیرعلی صادقی هم که به بازی آمد بد نبود.

در هر صورت زمان به ما نشان می دهد که این ترکیب جوان و باتجربه چه عملکردی خواهد داشت. تجربه نشان داده که برای بازی های بزرگ بازیکنان بزرگتر هم احتیاج است‌ که ما داریم ولی هنوز از آن ها استفاده نکردیم.

* می توان این استقلال را در حد و اندازه های قهرمانی دانست؟

تنها با یک بازی خیلی زود است که بگوییم این تیم مدعی قهرمانی است یا خیر، اما بستر برای قهرمانی آماده شده است.

شرایط مدیریتی بسیار خوب پیش می رود و اسپانسر جدید قراردادش را امضا کرده است. دیروز هم درصدی از حقوق بازیکنان واریز شد و تا چند روز دیگر به احتمال زیاد مقدار دیگری از حقوق بازیکنان به حساب آن ها واریز می شود.

برخلاف فصول گذشته این فصل دو زمین تمرین آماده داریم. حتما می دانید زمین تمرین خوب به خصوص برای تیم هایی که روی زمین بازی می کنند و تاکتیک های فردی دارند بسیار مهم است. زمین هایی که استقلال در سال های گذشته در آن ها تمرین می کرد به هیچ عنوان مناسب نبود.

زمین آرارات که تیم در آن تمرین می کند بسیار خوب است. زمین دستگردی هم احتمالا تا چند روز دیگر از زیر کشت خارج و آماده تمرین می شود. از طرفی بازسازی کمپ مرحوم حجازی کار بزرگی است که مدیریت جدید آغاز کرده که امیدوارم به زودی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

در مجموع می خواهم بگویم بستر آماده است و تنشی هم بین کادرفنی و مدیریت وجود ندارد‌‌ و پول هم به اندازه کافی از اسپانسر گرفته می شود و ان شاالله همه چیز برای قهرمانی مهیا است.

اختصاصی استقلال نیوز

       


 مطالب مرتبط:

هفته اول لیگ برتر/ فرهاد مجیدی: از نحوه بازی تیمم راضی نیستم؛ ما هم نفهمیدیم چرا پنالتی تکرار شد!

هفته اول لیگ برتر/ شروع خوب استقلال با هوادار؛ فرهاد نیمه مربیان را با جوانان برد!

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یک استقلالی در آستانه پیوستن به فولاد؟

پ اکتبر 21 , 2021
به گزارش مشرق، سید محمد علوی مدیر تیم بزرگسالان فولاد خوزستان در خصوص جذب علیرضا رضایی دروازه‌بان باشگاه استقلال تهران گفت: طبق درخواست کادر فنی، آقای گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پیگیری و مذاکراتی در خصوص جذب این بازیکن داشته است. برای قطعی شدن این انتقال ...