برگ برنده استقلال در شروع فصل جدید

به گزارش مشرق، پیروز قربانی در خصوص قرعه‌کشی لیگ برتر و قرعه تیم استقلال اظهار داشت: به نظر من تا هفته ششم بازی‌های تیم استقلال سنگین است ولی تیمی که ادعای قهرمانی دارد به هر حال باید از پس بازی‌های سنگین هم بربیاید. 

وی در خصوص رویارویی استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم گفت: از الان زود است درباره آن بازی نظر بدهیم هر دو تیم تغییر کرده‌اند و من نه از تیم آقای استراماچونی اطلاعات دارم و نه از تیم کالدرون باید منتظر ماند تا لیگ شروع شود و بعد از تماشای بازی‌ها نظر بدهیم. 

کاپیتان سابق استقلال در خصوص اینکه تیم کالدرون نسبت به فصل گذشته تغییر چندانی نکرده است،‌گفت: شاید تیم پرسپولیس زیاد تغییر نکرده اما تفکر مربی‌اش جدید شده است. به نظرم اگر کالدرون مربی باهوشی باشد حتی می‌تواند در این مدت سبک بازی پرسپولیس را هم تغییر بدهد. از سوی دیگر در استقلال 70-80درصد ارنج عوض شده و این اتفاق در هیچ‌ کجای دنیا نرمال نیست. شما در بزرگترین تیم‌های دنیا بیشتر از یکی دو تغییر نمی‌بینید متأسفانه هم سال گذشته و هم امسال استقلال تغییرات زیادی داشت. البته پارسال شفر برای دومین سال بود که در استقلال مربیگری می‌کرد اما استراماچونی سال اولش را تجربه می‌کند. به نظرم ناشناخته بودن تفکر مربی استقلال می‌تواند برگ برنده این تیم باشد. از طرفی بازیکنانی که در تیم های دیگر ستاره بودند هنوز در اینجا امتحان پس نداده‌اند. استقلال و پرسپولیس مثل تیم ملی هستند و حتی ستاره‌های تیم‌های دیگر هم ممکن است در این دو تیم دچار مشکل شوند. فقط من این را بگویم با وجود کاستی‌ها و اتفاقات غیر حرفه‌ای اطراف تیم امیدوارم استقلال نتایج خوبی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

قرعه متعادل استقلال با رقبای ناشناخته

قربانی در خصوص اینکه سپاهان و تیم‌های دیگر لیگ را چطور می‌بیند، گفت: من نظرم این است با وجود یارگیری‌های تیم‌های دیگر این مربی است که همه کار می‌کند. فوتبال مثل شطرنج است و مربیان مثل کسانی که مهره‌ها را حرکت می‌دهند. ممکن است یک مربی با چند مهره معمولی و حتی با یک فیل و چند سرباز بتواند کسی را که وزیر و رخ دارد مات کند. در واقع فوتبال بازی مربیان است.

وی تأکید کرد: مثلاً کی‌روش و رئال مادرید در آن تیم پرستاره یا همین تیم استیل‌آذین تهران را به یاد بیاورد که با آن همه مهره نتیجه نگرفتند و یا استقلال خوزستانی که بدون ستاره با یک مربی خوب قهرمان لیگ شد.در همه جای دنیا تیم‌ها با بازیکنان خوب دل به عملکرد مربیان می‌بندند، مثل گورادیولا یا مثل یوونتوس و لیورپول که با وجود بازیکنان خوب روی مربی‌شان حساب ویژه‌ای می‌کنند اما در فوتبال ایران خیلی بازی‌ها را می‌شود حدس زد و حتی نتایجش را پیش‌بینی کرد به همین خاطر است که می‌گویم در مورد یارگیری تیم‌های دیگر نباید زیاد مانور کرد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدعیان ناآماده لیگ نوزدهم

چ آگوست 7 , 2019
به گزارش مشرق، هنوز زمان آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر مشخص نشده و تنها یک تاریخ حدودی برای برگزاری بالاترین سطح فوتبال ایران اعلام شده است؛ اتفاقی که شاید حتی در پایین‌ترین سطح بسیاری از کشورهای صاحب فوتبال رخ ندهد و چنین بلاتکلیفی فقط مختص فوتبال ا...