برهانی: اگر استقلال بدون تاکتیک صدرنشین شده باید فاتحه فوتبال را خواند

به گزارش مشرق، آرش برهانی مربی تیم فوتبال استقلال گفت: درگذشت مهرداد میناوند را به خانواده و دوستدارانش تسلیت می‌گویم و همچنین برای علی انصاریان آرزوی سلامتی دارم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا استقلال با وجود اینکه در صدر جدول هم قرار دارد ولی مورد انتقاد قرار می‌گیرد؟ اظهار داشت: در این سال‌ها  این حجم از انتقاد، غرض‌ورزی و صحبت‌های غیرمنطقی را ندیده‌ بودم. واقعا امسال، سال عجیبی است و من یک سال متفاوت را تجربه می‌کنم.

مربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این موضوع که اگر کادرفنی این تیم خارجی هم بود چنین هجمه‌هایی برای آنها صورت می‌گرفت، تصریح کرد:  تمام فیلم‌ها و مصاحبه‌ها موجود است. سال گذشته زمانی که استقلال نتیجه نمی‌گرفت همه پیشکسوتان و هواداران حمایت می‌کردند و نتیجه آن را دیدیم. در هفته چهارم از استراماچونی خیلی محکم و قاطع حمایت کردم و می‌دانستم اتفاقات خوب برای تیم ما می‌افتد. بعضی از دوستان فحاشی کردند و گفتند حمایت کورکورانه نکنید ولی واقعیت این است که  اگر سال گذشته حمایت نمی‌کردیم نتایج خوب به دست نمی‌آمد.

برهانی درباره اینکه گفته می‌شود استقلال بدون برنامه و تاکتیک گل می‌زند و صدرنشین لیگ شده است، گفت: مگر می‌شود چنین اتفاقی در فوتبال بیفتد؟ تیم‌های دیگر هم زحمت می‌کشند. اگر به این شکل باشد که باید فاتحه فوتبال را بخوانیم. تیم ما گل می‌زند می‌گویند روی خلاقیت بازیکن بوده اما در مورد تیم‌های دیگر می‌گویند روی تاکتیک و برنامه بوده است.  گل ما به تیم نفت مسجد سلیمان را ببینید، کمتر تیمی روی این موضوع که دفاع راستش در محوطه جریمه باشد و توپ را روی تیر یک قطع کند، کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عضو کمیته فنی استقلال: تیم خوب بازی نمی‌کند

وی  در واکنش به صحبت‌های سرمربی نفت مسجدسلیمان که گفته بود گل استقلال روی برنامه به ثمر رسید، خاطرنشان کرد: مجتبی حسینی یکی از مربیان فنی و بادانش فوتبال ما است و تیم ما را آنالیز کرده بود. تیم او، سپاهان و فولاد را در مسجد سلیمان برده و برای پرسپولیس هم خیلی مشکل درست کرده بود.  برای سیدحسین حسینی خیلی ناراحت شدم که چنین گلی دریافت کرد. او از نظر فنی یکی از گلرهای خوب ما محسوب می‌شود و از سرمایه‌های باشگاه است. متأسفانه این اتفاقات سالی یکی دو بار می‌افتد که نصیب حسینی شد. وقتی یک تیم در زمین حریف گل بدی می‌خورد خیلی سخت است که به شرایط خوبش برگردد. علاوه بر گلی که  به ثمر رساندیم 3،4 موقعیت خوب هم داشتیم که با بدشانسی از دست دادیم. اگر آن توپ که به تیر خورد و بیرون آمد، وارد دروازه می‌شد این بحث‌ها نبود، حتی اگر پیروز هم شویم هم می‌گویند با کمک تیر دروازه و خلاقیت بازیکن برنده شده‌ایم. 

مربی تیم فوتبال استقلال که با برنامه رادیویی «آفساید» رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد، در خصوص استفاده محمود فکری از بازیکنان آکادمی، عنوان کرد: از محمود فکری تشکر می‌کنم، او واقعا کار بزرگی را انجام می‌دهد. در سال‌های قبل اصلا شاهد این نبودیم که در نیم‌فصل اول و در بازی‌های حساس از بازیکنان جوان استفاده شود. فکری باید تحسین شود و هواداران باید از او حمایت کنند که به  جوانان و سرمایه‌های باشگاه میدان می‌دهد. در دنیا این کار را تحسین می‌کنند.

برهانی ادامه داد: لیورپول یک بازیکن 17، 18 ساله را بازی می‌دهد و همه جا از این کار صحبت می‌شود. یورگن کلوپ مربی بی‌تجربه‌ای نیست. صددرصد روی برنامه این کار را انجام می‌دهد و مورد حمایت رسانه قرار می‌گیرد و همه خوشحال می‌شوند که بازیکن جوان وارد این چرخه شده است. امسال فکری کار بزرگی انجام می‌دهد. 14، 15 سال با استقلال به طور مستقیم و نزدیک همکاری داشته‌ام.  در هیچ سالی ندیده‌ام که استقلال بازیکن داشته باشد و از بازیکنان  جوانش هم استفاده کند. این کار میلیاردها ارزش دارد.  وقتی کلوپ بازیکن جوانی را بازی می‌دهد همه او را تشویق و تمجید می‌کنند که چنین جرأتی به خرج داده است.  این مسئله از نظر فنی است و از لحاظ مالی هم بحث دیگری دارد. امسال یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین آکادمی‌های ایران را استقلال دارد، با برنامه‌ریزی بسیار منظم و حرفه‌ای که تاثیر آن را در سال‌های بعد خواهید دید.

وی گفت: از هواداران واقعی بسیار ممنونم که حمایت می‌کنند. خواهش می‌کنم فقط از استقلال حمایت کنید. نتیجه شخص پرستی را قبلا دیده‌ایم که چقدر بلای جان استقلال شده است. بعضی از هواداران جوان ما هستند که وارد مسائل و سوار موج‌ می‌شوند. شاید کسانی که منافع شخصی دارند منفعت‌شان این است که استقلال خوب نباشد. از هواداران می‌خواهم وارد این فضاها و مسائل نشوند تا بتوانیم امسال بعد از مدت‌ها نتیجه‌ای در شأن هواداران و استقلال بگیریم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محمد دانشگر: یک عده از هواداران از در و دیوار ایراد می‌گیرند؛ دو سال است که بخاطر فضای مجازی قهرمان نمی شویم

ی ژانویه 31 , 2021
مدافع استقلال گفت: یک عده از هواداران در فضای مجازی منتظر تساوی یا باخت ما هستند تا به هر شکل به تیم انتقاد کنند اما این حرکت تکراری و نخ نما شده است.   به گزارش استقلال نیوز، محمد دانشگر، مدافع استقلال در گفتگو با فارس در خصوص آخرین...