برخورد با مدیر دولتی که در ستاد انتخابات شرکت کرده

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص مشکلات مدیریتی در باشگاه استقلال و اختلافاتی که بین هیأت مدیره و مدیرعامل این باشگاه وجود دارد اظهار داشت: اگر قبول داریم هیأت مدیره بر اساس قانون تجارت مسؤولیت تضامنی در مقابل سهامداران دارد و اگر قبول دارند هیات مدیره تنها مرجعی است که می‌تواند مدیرعامل را انتخاب کند طبیعی است که آنها اختیارات جامعی در باشگاه است.اگر هیأت مدیره ثبت شرکت شده باشد نیازی ندارد از رئیس مجمع اجازه بگیرد که اعضایش مدیر عامل را برکنار کنند یا خیر. خود آنها می‌توانند همه گونه تصمیم بگیرند و اینکه اعضای هیأت مدیره جمع شوند و نزد وزیر بروند و بگویند مدیرعامل حرف ما را گوش نمی‌کند حرف جالبی است.

وی افزود: وقتی مدیرعامل مصوبات را اجرا نمی‌کند هیات مدیره به او تذکر می‌دهد و بعد از چند نوبت تصمیم می‌گیرد که او را از کار برکنار کند و یک نفر دیگر را انتخاب کند. اگر هیأت مدیره ثبت شرکت نشده باشند طبیعتاً آنها باید بابت هر چیزی از وزیر ورزش اجازه بگیرند. برداشت من این است که این هیأت مدیره استقلال یا قابلیت تصمیم قاطع را ندارند و ثبت شرکت شده و یا اینکه آنها ثبت شرکت نشده‌اند و اختیارات ندارد و اختیارات آنها صوری است.طبیعتا اگر این اتفاق رخ داده باشد نهادهای نظارتی حق ورود دارند که چگونه یک باشگاهی و یا یک شرکت دولتی هیات مدیره صوری دارد. اگر هم هیات مدیره در ثبت شرکت هست، به این نتیجه می‌رسیم که هیات مدیره توانایی برخورد با مدیرعامل را ندارد و احساس آنها این است که مدیرعامل از جایی حمایت می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تأکید کرد: اگر مدیرعامل از طرف فردی حمایت می‌شود هیأت مدیره در قبال تمامی اتفاقات مسئولیت دارد.  اینکه هیات مدیره بعدا عنوان کند مدیرعامل توسط فردی حمایت می‌شود اصلا قابل توجیه نیست. وزارت ورزش و مسئول مستقیم این وزارتخانه باید به صورت شفاف بگوید که این هیأت مدیره ثبت شرکت شده‌ یا خیر که اگر شده چرا اینقدر بی‌اختیار هستند و اگر هم نشده نهادهای نظارتی باید به آن ورود کنند. در این آشفته‌بازاری که ایجاد شده فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی حق دارد در قالب نمایندگان مجلس از وزیر سؤال کنند دلیل این همه بی‌سر و سامانی در باشگاه استقلال چیست.

وی به فارس تصریح کرد: اینکه جلسه بگذارند و به وزیر ورزش بگویند مدیرعامل حرف آنها را گوش نمی‌کند یا مثلاً رئیس آکادمی باید برکنار شود تنها مشکل باشگاه استقلال نیست آیا افکار عمومی تصور می‌کنند مشکلات باشگاه استقلال به برکناری یک نفر خلاصه می‌شود؟ مدیران باشگاه  استقلال باید حواشی را کم کنند اما جالب است که خود آنها تولید حاشیه می‌کنند و چطور انتظار دارند رسانه‌ها در قبال این همه تولید حاشیه سکوت کنند.

آشتیانی در خصوص اینکه مجیدی ادعا کرده مددی اعلام کرده تعهدی برای مسائل مالی بابت حضور مربی خارجی نمی‌دهد اما اعضای هیات مدیره اعلام کرده‌اند درخواست مجیدی را بررسی می‌کنند عنوان کرد:مدیرعامل باشگاه باید بداند مصوبات و تصمیمات هیأت مدیره برایش لازم‌الاجرا است مگر اینکه با دلیل منطقی ثابت کند تصمیمات هیأت مدیره صحیح نیست.

قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی تاکید کرد: به طور مثال مدیرعامل استقلال عنوان کرده که در مورد مربی خارجی نمی‌تواند تعهد بدهد اما او(مدیرعامل) باید بداند که اختیاراتش را از اعضای هیأت مدیره می‌گیرد مدیرعامل باشگاه باید به اعضای هیأت مدیره تفهیم کند که باشگاهش در نقدینگی دچار مشکل است. او باید ورودی و خروجی مالی باشگاه را تا چند ماه آینده به هیأت مدیره اعلام کند تا آنها متوجه شوند که باشگاه استقلال نمی‌تواند از مربی خارجی استفاده کند و بر اساس داده‌ها و اطلاعات تصمیم گیری کنند نه اینکه مدیرعامل به گفته سرمربی با حضور مربی خارجی مخالفت کند و از طرف دیگر هیأت مدیره بگوید درخواست مجیدی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تأکید کرد: به نظر می‌رسد برای برخی از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال قوانین ناشناخته است. چطور شده که هیأت مدیره تشخیص می‌دهد مربی خارجی بیاید و مدیرعامل می‌گوید نمی‌توانم تعهد مالی بدهم؟ استناد مدیرعامل بر چه مبنایی است؟ این موضوع بسیار عجیب است. آقایان صحبت‌هایی می‌کنند که نشان می‌دهد نه جایگاه خودشان را می‌دانند و نه با قوانین تجارت آشنا هستند. بارها گفته‌ام کسی که عضو هیأت مدیره می‌شود یکبار قانون تجارت را بخواند تا حداقل با قوانین آشنا شود.

وی در خصوص اینکه این روزها احمد مددی و حجت نظری در ستادهای  انتخابات دو کاندیدای ریاست جمهوری رؤیت می‌شوند گفت:‌هر فردی در هر کشوری گرایش‌هایی دارد که محترم است ولی زمانی که در جایگاه اجرایی حضور دارند هیچ یک از عوامل دولت حق ندارند در کوران انتخابات به ستادهای انتخاباتی ورود کنند. علاقه افراد به یک کاندیدا ایرادی ندارد ولی اینکه در ستادها حاضر شوند از نظر قانونی یک چالش جدی است که باید با آنها برخوردهای قانونی صورت بگیرد. افراد دولتی در مسؤولیتی که دارند حضورشان در ستادهای انتخاباتی جای نقد و بررسی دارد که باید به آنها ورود کرد.به نظرم در این زمینه هم باید برخورد جدی صورت بگیرد چون این افراد الان در پست‌های دولتی نسبت به باشگاه‌هایشان مسؤولیت دارند.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

میلیچ: سخت است بگویم در جلسه با مددی چه گذشت!

ش ژوئن 12 , 2021
به گزارش مشرق، هروویه میلیچ پس از حضور در باشگاه استقلال تهران درخصوص جلسه با احمد مددی گفت: قرار بود با آقای مددی ملاقات داشته باشم یکسری وعده هایی داده شد و باید ببینم که طی روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. برایم سخت است که بگویم چه اتفاقاتی در جل...