برای در امان ماندن از این ویروس حتما ماسک‌ها را بردارید!/لزوم ورود نهادهای امنیتی به دو باشگاه بزرگ

سرویس ورزش مشرق – در کشوری که با وجود ضریب امنیت بالا در جای جای آن، هیچ خطاکاری نمی تواند از دست قانون فرار کند آنهایی که با حمایت و انتصاب وزارت ورزش دو تیم محبوب مردم ایران را به ویروسی بدتر از کرونا دچار کرده اند راست راست راه می روند و هیچ دستگاه قضایی یا نظارتی نیست که یقه شان را بگیرد! و در کمال تعجب پس از کنار رفتن از پشت میز ریاست این دو باشگاه سکاندار مدیریت یک مجموعه بزرگتر می شوند!

واقعا در استقلال و پرسپولیس چه خبر است که دو باشگاه محبوب و دو مجموعه ای که موجبات خوشحالی قشر عظیمی از هموطنان مان را فراهم می کنند به این حال و روز افتاده اند؟

وقتی در سرزمینی زندگی می کنیم که "عبدالمالک ریگی"ها و "روح‎الله زم"ها را از روی آسمان و زمین، غافلگیرانه دستگیر کرده و به سزای اعمال شان می رسانند، چطور ممکن است یک ایجنت یا به اصطلاح خودمانی یک "دلال" بازیکن یا مربی، سر بزرگترین باشگاه های ورزشی کشور کلاه بگذارد و به راحتی در ایران این طرف و آن طرف برود؟ به خارج سفر کند و با روی کار آمدن دوستانش در هر یک از این دو باشگاه انواع و اقسام روش های سودجویی را بکار بسته و در نهایت استقلال و پرسپولیس را درگیر بدهی های سنگین ارزی و مشکلات قضایی در دادگاه CAS فیفا کند؟

**چطور ممکن است گروهی از مدیران رده بالای باشگاه پرسپولیس در اوج روزهای تحریم راهی استانبول شده، از جیب یک باشگاه دولتی دلار هزینه کنند تا با گزینه های مدنظر مذاکره کنند و در نهایت گابریل کالدرون را به تهران آورده و تیمی که ۳ فصل متوالی قهرمان لیگ برتر بوده را به دستش بسپارند اما ۵ ماه بعد، همان ها شرایطی فراهم کنند که مربی آرژانتینی در شرایطی که تیمش در بهترین وضعیت ممکن در جدول رده بندی، مسیری رو به پیشرفت را در پی گرفته قید همکاری با باشگاه پرسپولیس را زده و دست به دامان همان دادگاه فیفا شود تا تن و بدن طرفداران پرسپولیس بلرزد که آیا باز هم قرار است جریمه و حکم بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی از راه برسد؟

بیشتر بخوانید:
 

باتلاق خود ساخته‌ای که استقلال و پرسپولیس را می‌بلعد/ آیا فروش دو باشگاه کفاف بدهی‌ها را می‌دهد؟!

**در استقلال نیز کم شاهد این قبیل سوء رفتارهای مدیریتی نبوده ایم. یکی به زور در خرمشهر و دقایقی پس از قهرمانی این تیم در جام حذفی، وینفرد شفر را در اتاق هتل پای میز قرارداد نشانده و دو ساله می بندد و یک سال بعد (اردیبهشت ۱۳۹۸) مدیری دیگر همان مربی ۶۹ ساله که با خواهش و تمنّا راضی به بستن قرارداد دوساله ۸۰۰ هزار دلاری (به شرط تمدید ۲۰ درصدی در سال دوم) شده بود را اخراج می کند! آن هم در حالی که تیمش در رده سوم جدول و هنوز روی کاغذ بخت قهرمانی داشته است؟ یکی بی تدبیر و احساسی می بندد و یکی دیگر با همان روش فسخش می کند!

**برانکو ایوانکوویچ چرا از ایران رفت؟ سرمربی که طی ۴ فصل انواع و اقسام جام های قهرمانی را برای پرسپولیس آورده بود چرا باید با این وضعیت از ایران برود؟ یادمان نرفته با وکیل او در استانبول قرار گذاشته شد تا باقیمانده طلبش را به شکل "دلار چمدانی" تقدیمش کنند اما در لحظه دیدار، پیغام مدیریت اینگونه منتقل شد که "یک دلار هم به تو (برانکو) نمی دهیم، برو هر کاری دلت می خواهد بکن!" حالا همان فرد رفته و با حکم یک میلیون و ۷۶ هزار دلاری و با سود دیرکرد برگشته است!

**استراماچونی هم به شیوه ای مشابه و "غیرمستقیم" مانند کالدرون اخراج شد! باشگاهی که برای "الحاجی گرو" و "مارکوس نویمایر" با عملکرد صفر! پول داشت، به دلیل عدم پرداخت به موقع دستمزد یکی از موفق ترین مربیان این سالهای استقلال که میلیونها طرفدار تیم عاجزانه خواستار ادامه حضورش بودند، بند فسخ قرارداد این مربی ایتالیایی را فعال کرد و این بار استقلال اوج گرفته زمین خورد!

ویروس، ویروس است! همه ویروس ها کشنده، مخرب و مرگبار هستند و اگر راه مبارزه و مقابله با آن را ندانیم به سرعت گسترش پیدا می کنند و روزی می رسد که می بینیم سرتاپای مان را فراگرفته اند. مشابه اتفاقی که امروز در دو باشگاه بزرگ پایتخت با خاستگاهی به وسعت طول و عرض ایران رخ داده است. یکی درگیر شکایت برانکو و در انتظار شکایت کالدرون، یکی درگیر شکایت وینفرد شفر و در انتظار شکایت آندره آ استراماچونی!

در حقیقت درمان "کرونا"یی که این سالها به جان سرخابی ها افتاده ربطی به وزارت بهداشت و درمان پیدا نمی کند بلکه درمان این ویروس خطرناک که حداقل ۷۰ میلیون پرسپولیسی و استقلالی را درگیر خودش کرده مستقیما با ورود نهادهای نظارتی و امنیتی کنترل و درمان می شود. اینجا برخلاف "کرونا ویروس" که توصیه می شود برای در امان ماندن از آن باید ماسک زد، باید ماسک ها را از صورت عده ای نامدیر و دلال‌نما برداشت تا این دو مجموعه و همه فوتبال ایران از شرّ افرادی که کمر به نابودی دوست داشتنی ترین تیم های فوتبال ایران بسته اند نجات یابند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کار فتح‌الله‌زاده به بیمارستان کشید

چ مارس 11 , 2020
به گزارش مشرق، علی فتح‌الله‌زاده سرپرست باشگاه استقلال چند روزی است که دچار آنفولانزای شدید شده و به گفته اسماعیل خلیل‌زاده وی در نشست هیات مدیره که روز دوشنبه برگزار شد با حال نامساعد حضور پیدا کرد. بیشتر بخوانید: فتح‌الله‌زاده سیاست پوپولیستی در ...