بازتاب پیشنهاد گوا به چشمی در رسانه‌های هند

به گزارش مشرق، لیگ هند در سال‌‌های اخیر پیشرفت نسبتا خوبی داشته اما هنوز نتوانسته خود را بین لیگ‌‌های معتبر آسیایی مطرح کند. آنها در لیگ قهرمانان امسال تنها یک نماینده و آن ‌هم در مرحله نخست پلی‌آف داشتند که با شکست برابر الرفاع بحرین خیلی‌زود از دور مسابقات کنار رفت. تیم اف‌سی ‌گوا نماینده این کشور در رقابت‌‌های فصل آینده لیگ قهرمانان است و به‌تازگی اخباری مبنی‌بر تمایل این باشگاه برای به‌خدمت گرفتن روزبه چشمی، مدافع ملی‌پوش استقلال منتشر شده و این احتمال وجود دارد که چشمی در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شده و به‌عنوان اولین لژیونر ایرانی راهی لیگ هند شود. در این فصل چندین‌بار خبر پیشنهاد‌های خارجی مدافع استقلال مطرح شده و حتی رسانه‌‌های ترکیه‌ای از احتمال همبازی شدن او با مجید حسینی در ترابزون‌اسپور خبر دادند، اما درنهایت او در استقلال ماندنی شد.

خریدی فوق‌العاده برای گوا

سایت The Bridge هند در گزارشی از پیشنهاد این تیم برای به‌خدمت گرفتن مدافع ایرانی می‌نویسد: «تیم اف‌سی گوا که در رقابت‌‌های سوپرلیگ هند حضور دارد، مذاکراتی را برای به‌خدمت گرفتن روزبه چشمی، مدافع ایرانی که سابقه حضور در جام‌جهانی 2018 به‌همراه تیم ملی کشورش را دارد، انجام داده اما فعلا به‌دلیل قیمت بالای او، این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسیده و ممکن است حضور این بازیکن در لیگ هند منتفی شود. چشمی 26 ساله هم‎‌اکنون در باشگاه استقلال ایران عضویت دارد و در جام‌جهانی روسیه نیز در نخستین بازی ایران به میدان رفت، اما دو بازی بعدی را به‎دلیل مصدومیت از دست داد. او در تابستان گذشته در آستانه حضور در لالیگا بود اما انتقال به رئال ساراگوسا درنهایت منتفی شد. گوا که در این فصل عنوان قهرمانی لیگ را در‌ بخش عادی به‌دست آورده است، به‌عنوان نماینده هند در رقابت‌‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده، اما از دست دادن چند بازیکن باعث شده سران باشگاه به فکر تقویت تیم خود در پست‌‌های مختلف باشند. پس از جدایی سرجیو لوبرا، سرمربی این تیم و پیوستن او به تیم مومبای‌سیتی، ستاره‌‌های این باشگاه نیز یکی پس از دیگری درحال پیوستن به سرمربی اسپانیایی خود هستند.

بیشتر بخوانید:

جای چشمی اروپاست نه هند!

ماندار رائودسای، کاپیتان این تیم نخستین بازیکنی بود که جدا شد و پس از او مانویر سینگ نیز به تیم ATK رفت. در تازه‌ترین انتقال، مورتادا فال، مدافع کلیدی گوا نیز راهی بمبئی شده تا در این شهر فوتبالش را ادامه دهد و سه بازیکن دیگر هم شایعات حضورشان در این تیم مطرح است. در چنین اوضاعی، باشگاه به‌دنبال خرید چند بازیکن خارجی است تا جای خالی ستاره‌هایش را پر کند. برای فصل آینده قوانین لیگ هند تغییر چندانی در زمینه خرید بازیکن خارجی نخواهد داشت و به‌همین‌دلیل گوا طبق قوانین AFC حداکثر می‌تواند 4 بازیکن خارجی در ترکیب خود داشته باشد که یکی از آنها باید آسیایی باشد. به‌همین‌دلیل آنها در پست مدافع وسط ترجیح می‌دهند از سهمیه آسیایی خود استفاده کنند و روزبه چشمی اصلی‌ترین گزینه این تیم است. با توجه به تجربه بالای روزبه، این تیم در مسابقات فصل بعد لیگ قهرمانان می‌تواند با امیدواری بیشتری به‌دنبال حضور در مرحله گروهی باشد. چشمی می‌تواند خریدی فوق‌العاده برای گوا باشد به‎‌شرطی که مدیران باشگاه کمی ولخرجی کرده و این مدافع ایرانی را برای حضور در لیگ هند راضی کنند.»

از دل‌پیرو و نستا تا ژیان

تیم‌‌های حاضر در سوپرلیگ هند می‌توانند 7 بازیکن خارجی در ترکیب خود داشته باشند که در فصل گذشته اکثر آنها از این سهمیه خود استفاده کردند. آساموا ژیان، مهاجم غنایی معروف‌ترین بازیکنی بود که در فصل گذشته لیگ هند که بهمن‌ماه گذشته به پایان رسید، حضور داشت. البته در نخستین سال تشکیل سوپرلیگ این کشور ستاره‌‌های بزرگی راهی هند شدند تا سطح این مسابقات بالاتر برود. نفراتی چون داوید ترزگه، نیکولاس آنلکا، میکائیل سیلوستره و حتی الساندرو دل‌پیرو و الساندرو نستا؛ ستاره‌‌های سال‌‌های قبل فوتبال ایتالیا. بااین‌حال اکثر آنها پس از یک فصل این کشور را ترک کردند و در فصول بعدی نیز برخی بازیکنان مشهور ازجمله نیکولاس آنلکا، دیمیتار برباتوف و تیم کیهیل حضور در لیگ هند را تجربه کردند. این کشور هم‌اکنون در رده هشتم لیگ‌‌های غرب آسیا قرار دارد و با اینکه در فصل گذشته یک سهمیه در دور دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان داشت، در رقابت‌‌های این فصل این سهمیه افت کرد و به دور اول پلی‌آف منتقل شد که نماینده این کشور در همان دور نخست حذف شد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرخابی‌ها به افراد امتحان پس‌داده واگذار شوند

د مه 11 , 2020
به گزارش مشرق، محمدرضا زادمهر درباره تصمیم وزارت ورزش و جوانان درباره ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان خارجی در تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: اگر باشگاه بازیکنانی باکیفیت و هم‌طراز با بازیکنان خارجی داشته باشد، اولویت با بازیکنان داخلی است. با ای...