اوج بی‌ثباتی استقلال در دهه ۹۰

به گزارش مشرق، علاقمندان به استقلال و هواداران این تیم در سال‌های اخیر کمتر خاطرات خوشی از تیم شان دارند و در یک دهه اخیر خیلی به ندرت پیش آمده آنها موفق به کسب جام قهرمانی شوند. در واقع اگر تاریخ استقلال را به مقاطع مختلف تقسیم کنیم، دهه ۹۰ را می‌توان کم افتخارترین مقطع از تاریخ این باشگاه به حساب آورد.

آبی پوشان در دهه ۹۰ تنها یک بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کردند و ۲ بار هم در رقابت‌های جام حذفی به قهرمانی رسیدند که کسب تنها ۳ جام در یک دهه به هیچ وجه آمار قابل توجهی برای این تیم که پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا و سومین تیم پر افتخار آسیاست به حساب نمی‌آید.

بیشتر بخوانید:

شمشیر دولبه در کادر فنی استقلال

واکاوی دلایل عدم توفیق آبی‌ها در دهه ۹۰ نشان می‌دهد عمده ترین مشکل این تیم به بی ثباتی در مدیریت و امور فنی باز می‌گردد. باشگاه استقلال که تا پیش از دهه ۹۰ یکی از باثبات‌ترین باشگاه‌های ایران بود، در این دهه کمتر شاهد ثبات بوده و آنچه بیشتر در این باشگاه به چشم می‌خورد، رفت و آمد مدیران و مربیان است. تا جایی که این باشگاه از ابتدای دهه نود به صورت موقت و دائم شاهد حضور ۸ مدیر و ۱۰ سرمربی بوده است و به جز آن در یک مقطع هم بدون سرمربی در رقابت‌های لیگ برتر به میدان می‌رفت که این بسیار عجیب و قابل تامل است.

از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون فتح الله زاده، افشارزاده، حسنی خو، افتخاری، فتحی، خلیل زاده، سعادتمند و مددی ۸ مدیری هستند که به صورت دائم و موقت بر مسند امور اجرایی این باشگاه نشسته و مظلومی (در دو مقطع)، قلعه نویی، منصوریان، مک درموت، شفر، فرهاد مجیدی (در دو مقطع)، استراماچونی، نامجو مطلق و محمود فکری ۹ مربی هستند که هدایت این تیم را بر عهده داشته‌اند که اگر تغییرات را در نظر بگیریم، آنها ۱۱ بار در نیمکت مربیگری خود دستخوش تغییر شده و این را اضافه کنید به مقطعی که بدون سرمربی به میدان می‌رفتند.

با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان گفت آبی‌ها در دهه نود به طور متوسط هر ۱۴ ماه یک مدیر و هر ۱۰ ماه یک مربی عوض کرده‌اند که این آمار می‌تواند اوج بی ثباتی در یک باشگاه باشد.

در همه سال‌هایی که آبی‌ها با این حجم از تغییر در کادر فنی و مدیریت مواجه بودند، تنها یک بار در فصل ۹۲-۹۱ با مدیریت فتح الله زاده و مربیگری قلعه نویی موفق به قهرمانی در لیگ برتر شدند، یک بار در فصل ۹۱-۹۰ با همین ترکیب به قهرمانی جام حذفی رسیدند و یک بار نیز در فصل ۹۷-۹۶ با مدیریت افتخاری و هدایت شفر به قهرمانی جام حذفی رسیدند که این تنها افتخارات آبی‌ها در دهه ۹۰ است که در مقایسه با افتخارات آنها در دهه‌های گذشته بسیار اندک و ناچیز است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهلت یک ماهه به وزارت ورزش برای جلوگیری از استیضاح

چ اکتبر 14 , 2020
به گزارش مشرق، احسان قاضی‌زاده هاشمی در خصوص هزینه‌های دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران برای جذب نفرات خارجی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ مرکز پژوهش‌های مجلس، آنچه که الان مطرح است ظرف سال‌های گذشته جمع پرداخت‌های ارزی برای بازیکنان و مربیان خارجی در باشگا...