انتقاد نورشرق از اقدام مدیران استقلال

به گزارش مشرق، جمشید نورشرق درباره انتقاد افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس به  تعداد بازیکنانی که تیم‌ها می‌توانند جای نفرات خارجی در لیگ برتر جذب کنند، اظهار داشت: طبیعتا در هر موضوعی اگر نگاه منطقی وجود  داشته باشد عواید بهتری خواهیم داشت اما طبیعی است هر تصمیمی شاید برای عده‌ای خوشایند نباشد. هیأت رئیسه سازمان لیگ وفدراسیون فوتبال هم بنا به دلایلی که داشتند درباره ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی و اضافه شدن یک بازیکن به فهرست بازیکنان لیگ برتری تیم‌ها به جمع‌بندی رسیدند.

وی افزود: بارها شاهد بوده‌ایم که چنین تصمیماتی در فوتبال ایران اتخاذ شده مانند زمانی که استخدام دروازه‌بان خارجی ممنوع شد یا تعداد بازیکنان خارجی به 4 نفر رسید. اینها نمونه‌هایی از چنین مواردی هستند. حال اگر بخواهیم با ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی فضا را به سمتی ببریم که قیمت بازیکنان و مربیان داخلی چندین برابر شود چنین اقدامی نامعقول است. 

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال گفت: باید فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تمام امکانات خود را به کار بگیرند تا با ممنوعیت جذب بازیکن خارجی، قیمت جذب بازیکن و مربی داخلی به شکل نامعقولی بالا نرود و از این طریق بازار نقل وانتقالات دچار تلاطم نشود.

نورشرق درباره فشار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای جلوگیری از عقد قرارداد مجدد باشگاه استقلال با آندرآ ‌استراماچونی، گفت: بحث فشار فدراسیون نیست. زمانی می‌خواهیم افکار عمومی را جهت بدهیم، موج رسانه‌ای ایجاد کنیم و توجه هواداران را به یک موضوع که واقعیت ندارد جلب کنیم اما یک زمانی هم بحث حقیقت مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: حقیقت این است قبل از مطرح شدن بازگشت استراماچونی و اختلاف مدیر عامل و سرمربی استقلال، هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت حضور مربی و بازیکن خارجی جدید در فوتبال ایران را ممنوع کند که شاید این موضوع مهم در آن زمان در کانون توجهات قرار نگرفت. اکنون این موضوع به مصوبه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت سرخابی ها در نقل و انتقالات

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ادامه داد: ‌این هدف گذاری برای کل فوتبال کشور است و متعلق به استقلال و پرسپولیس نیست. از قضا ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی با بحث بازگشت استراماچونی با بحث ادعای به کارگیری استراماچونی همزمان شد. از مدیران استقلال خواهش می‌کنم با توجه به آگاهی‌شان نسبت به وضعیت باشگاه و اشرافی که روی آن دارد تصمیم‌گیری کنند.

نورشرق خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های دولتی هستند و باید به عنوان تیم‌های زیرمجموعه وزارت ورزش به مرجع بالادستی خود نگاه کنند. مدیران این باشگاه‌ها از سوی وزارت ورزش منصوب شدند و ما با بخش خصوصی سرو کار نداریم که بگوییم برای خودش تصمیم بگیرد.

وی اضافه کرد:‌ روز گذشته معاون محترم وزیر به عنوان نماینده رئیس مجمع استقلال مصاحبه کرد و گفت از نظر ما هم این تصمیم کاملا پابرجاست. مالک یا صاحب امتیاز استقلال و پرسپولیس بر این عقیده است و آیا مدیران منصوب این مرجع می‌توانند تصمیم دیگری بگیرند؟ 

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال افزود:‌ چرا باید اینگونه القا شود که کعبه آمال و تمام توفیق ما برگرداندن استراماچونی است اما سایرین اجازه نمی‌دهند. به نظرم چنین کاری صحیح نیست.

نورشرق تصریح کرد: اگر باشگاه استقلال روی استفاده از استراماچونی اصرار دارد باید درخواست بدهد تا مرجعی که چنین مصوبه‌ای را اتخاذ کرده آن را برای تمام باشگاه‌ها ساقط کند نه اینکه به شکل خاص برای یک باشگاه مصوبه برداشته شود. واقعا اینگونه نیست که فدراسیون فوتبال پرفشار مقابل بازگشت استراماچونی بایستد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عارف غلامی: قراردادم را فسخ نکردم؛ می خواهم یک سال دیگر در استقلال بمانم

د سپتامبر 7 , 2020
مدافع جوان تیم فوتبال استقلال با رد شایعات فضای مجازی گفت: قرارداد خود را با باشگاه فسخ نکرده است.                           به گزارش استقلال نیوز، عارف غلامی مدافع تیم فوتبا...