امیرحسین فتحی: خبرهای بسیار خوشی در راه است؛ هیچ اختلافی بین هیئت مدیره و شفر نیست

امیرحسین فتحی و وینفرید شفر

سرپرست باشگاه استقلال گفت: ارتباط خوبی با حامی مالی خود داریم و جلسات زیادی برگزار می کنیم و امیدواریم مشکلات مالی ما برطرف شود.

به گزارش استقلال نیوز، امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال  در بخش ابتدایی صحبت های خود در برنامه ورزشگاه درباره مشکلات مالی استقلال توضیحاتی ارائه داد که در ادامه می خوانید:

* مشکلات مالی و شایعات مجازی؟

استقلال جزئی از جامعه است و مشکلات مالی استقلال عدیده است. وضع استقلال از لحاظ مالی مناسب نیست. متاسفانه در فضای مجازی موارد اشتباهی مطرح شد که صحیح نیست و برق و آب قطع نشده است. حامی مالی ما به تعهدات خود عمل کرده است اما زمان پرداخت حامی مالی و زمان پرداخت های ما یکسان نیست. ما ارتباط خوبی با حامی مالی خود داریم و جلسات زیادی برگزار می کنیم و امیدواریم مشکلات مالی ما برطرف شود. یک قراردادی با حامی مالی و باشگاه استقلال و پرسپولیس داریم. میزان پرداختی به دو باشگاه مشخص است و اسپانسر ما تعهدات خود را انجام داده است.

* بدهی های سنگین استقلال به بازیکنان خارجی؟

به همه مسئولان قبلی باشگاه احترام می گذارم و همه عزیزان به اندازه بضاعت خود به باشگاه خدمت کردند. از روزی که من مسئولیت قبول کردم، یک کوه از پرونده های به سرانجام نرسیده داشتیم و مجوز حرفه ای سازی پیش روی ما بود. بیش از یازده میلیارد تومان بدهی به افرادی پرداخت شد که پرونده در afc داشتند. شاید بیش از دو یا سه برابر این عدد نیز وجود دارد که ما بدهکاریم اما این افراد طرح دعوی نکردند و ما باید اقدام کنیم. بحث حقوقی تیام، جپاروف و سید مجید حسینی نیز مطرح بوده است. هزینه های زیادی برای سفر و بررسی این پرونده ها داشتیم و این مشکلات حل شده است. مشکلات حقوقی ما با بازیکنان خارجی مطرح است که برای هواداران سوال شده است. بویان یک موضوع بسیار دشوار است و ما نزدیک به 400 هزار دلار باید به او پرداخت کنیم و در حال مذاکره هستیم و امیدواریم این پرونده به کمیته انضباطی فیفا نرسد. دکتر خطیر معاون ورزشی ما زحمات زیادی می کشند و پرونده ها را بررسی می کند. گومز حدود 675 هزار دلار مطالبه دارد. من علاقه ای ندارم نسبت به گذشته صحبت کنم. تنها می خواهم بگویم که این پرونده مفتوح است. 15 نوامبر، کمیته حل اختلاف فیفا رای داده و هنوز به ما ابلاغ نشده و امیدوارم رای به نفع ما باشد و هنوز اطلاعی نداریم. در دعوت نامه ایشان، موارد حقوقی رعایت نشده است. مدت، مبلغ و آپشن ها در این قرارداد ذکر شده است. دفاعیات فراوانی انجام دادیم و نماینده ما در سوئیس دفاع کرده است. امیدواریم رای به نفع باشگاه صادر شود و هیچ دفاعیه ای قبلا ارائه نشده بود.

* آیا این موضوع اولویت است یا قضیه سوپرجام؟

ما همه پرونده ها را با هم پیش می بریم. موضوع رابسون، پرو و دیگران را با یکدیگر پیش می بریم. امیدواریم این روند روی نتایج استقلال تاثیر نگذارد. ما با قاطعیت رای سوپرجام را در cas پیگیری می کنیم. 22 هزار فرانک سوئیس را پرداخت کردیم و متاسفانه سازمان لیگ کم لطفی کرد. سازمان لیگ درخواست سه داور کرد تا ما 66 هزار فرانک سوئیس پرداخت کنیم و به این دلیل نتوانیم شکایت کنیم اما ما دوباره تقاضا کردیم برای یک داور و دادگاه عالی ورزش صحبت های ما را پذیرفت. با نزدیک به 100 صفحه ما دفاعیات خود را ارائه کردیم و امروز آخرین فرصت طرف دیگر است. به نظرم می رسد به زودی و ظرف چند ماه آینده، رای صادر خواهد شد.

* آیا وزارت ورزش به شما گفته درباره مدیران قبلی صحبت کنید؟

خیر. این میز دست من امانت است و همانگونه که من علاقه ندارم در مورد من افرادی بعدی صحبت کنند، من نیز صحبت نمی کنم. مدیران قبلی استقلال به باشگاه خدمت کردند.

* پرونده گومز؟

شاید دوستان به مقررات نا آگاه بودند. جالب است که هواداران بدانند قرارداد ایشان چقدر است. ما برای 1.5 سال 675 هزار دلار پیشنهاد دادیم اما قرارداد او امسال 30 هزار دلار است و قرارداد بویان نیز 40 هزار دلار است اما از ما 400 هزار دلار می خواهد. امیدوارم در زمان مدیریت من این اتفاق رخ ندهد. همین آقای جپاروف از ما 130 هزار دلار طلب دارد.

* حضور سرور جپاروف در استقلال؟

این صحبت ها شده اما این را تایید نمی کنم. خبرهای بسیار خوشی در راه است. در خصوص تقویت تیم در خطوطی که سرمربی محترم درخواست داشتند، کارهایی را انجام می دهیم. هواداران ما قطعا شاد خواهند شد. گروه سختی در جام باشگاه های آسیا خواهیم داشت. این مژده را به هواداران می دهم که کادرفنی و تیم ترمیم خواهند شد. بازیکنانی که نتوانستند نظر سرمربی را جلب کنند، از تیم کنار گذاشته خواهند شد. مطمئن باشید روزهای خوبی در انتظار باشگاه است.

* آخرین وضعیت پادوانی؟

پادوانی بازیکن بسیار خوب و با اخلاقی است. او دچار بدشناسی ورزشی شد و یک آسیب جدی دید. ما تمام تلاش خود را انجام دادیم و باید از زحمات شبانه روزی آقای دکتر نوروزی تشکر کنم. همچنین از هلال احمر و آقای دکتر پیوندی نیز تشکر می کنم.هزینه درمان و اقامت و اسکان ایشان را ما پرداخت می کنیم. شب گذشته با او صحبت کردم و مقدمات بازگشت او فراهم شده است. ایشان از ما طلبکار بود و باید بدهی را پرداخت می کردیم. با ایشان قراردادی را منعقد کردیم و در هفته جاری طلب او را پرداخت می کنیم تا با رضایت کشور را ترک کند و بعد از بهبودی به کشور بازگردد. ما قراردادی با ایشان منعقد کردیم به پاس زحمات او تا بعد از بهبودی، به کادرفنی ما اضافه شود.

* پول رضایت نامه نورافکن، تیام و حسینی؟

مشکل ما موضوع امید نورافکن است. متاسفانه نمی دانم چه بگویم. آقای نورافکن 5 سال در استقلال بازی کرد و 300 هزار دلار حق رشد او است. با 50 هزار دلار ایشان منتقل شده و ما طرح دعوی کردیم. رایزنی ها در حال انجام است تا بتوانیم این بازیکن که خود او نیز علاقه مند است را به ایران بازگردانیم. ما 50 هزار دلار ایشان را واگذار کردیم و 300 هزار دلار را بخشیدیم و اکنون در حال مذاکره هستیم تا ایشان را برگردانیم. کار سختی است مگر اینکه باشگاه شالروا همکاری کند. در خصوص تیام ما مبلغی نزدیک به 350 هزار دلار از باشگاه عجمان دریافت کردیم و پول به باشگاه پرداخت شد و برای هزینه های باشگاه پرداخت شد. سید مجید حسینی قرار بود با 100 هزار دلار برود که ما 600 هزار دلار گرفتیم که از این مبلغ 200 هزار دلار دریافت کردیم و 400 هزار دلار در حال دریافت است.

* گروه استقلال در لیگ قهرمانان؟

هر گروهی که استقلال باشد، سخت می شود. برای الهلال نیز این گروه بسیار سخت است. به دنبال ترمیم خطوطی هستیم که با نظر سرمربی احساس ضعف می کنیم. شفر مربی توانمندی است و از ایشان حمایت می کنیم. با نظر ایشان و هماهنگی کمیته فنی بازیکنان جدید جذب می شود. بازیکنان خوب و با کارنامه جذب خواهند شد. کادرفنی نیز تقویت خواهد شد و روزهای خوبی در انتظار باشگاه استقلال خواهد بود.

* شایعه رضایت نامه 1 میلیون دلاری تیام؟

ما با عجمان مذاکره نکردیم. تیام دنبال بازگشت نیست و ما نیز او را نمی خواهیم. این پرونده بسته است و دو طرف علاقه ای به همکاری ندارند.

* آیا هیات مدیره با شفر اختلاف دارد؟

از روزی که من هستم، هیچ مشکلی میان شفر و هیات مدیره نیست. هماهنگی کامل داریم و همه اعضای هیات مدیره و کمیته فنی موافق ادامه کار آقای شفر هستند. شفر توانمند و با کارنامه است و قطعا یکی از بزرگترین مربیانی است که با این کارنامه به ایران آمده است.

* آیا مانند هواداران قبول دارید که وزارت ورزش هوای تیم رقیب را دارد؟

متاسفانه این صحبت ها مطرح می شود که نه منطقی است و نه آگاهانه. وزارت ورزش نهایت لطف را به دو باشگاه داشته است و من رسما می گویم که هر زمان کمکی خواستیم، بی هیچ دریغی برای باشگاه انجام داده است. در مورد فدراسیون نیز صدق می کند اما با آنها چالش داریم. در قضیه سوپرجام تعمدی در کار فدراسیون نیست اما ما می خواهیم حق استقلال را بگیریم. سازمان لیگ نیز نباید جام را در اختیار تیم پرسپولیس می گذاشت.

* آیا فرهاد مجیدی به استقلال اضافه می شود؟

فرهاد مجیدی از بازیکنان خوب و درجه یک است. من ارتباط بسیار خوبی با ایشان دارم. شاید ایشان نیز آماده برگشت نباشد اما از ایشان و همه پیشکسوتان در هر سمتی که ممکن باشد، استفاده می کنیم.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مقایسه آکادمی استقلال و پرسپولیس/ استقلال کارخانه بازیکن سازی؛ پرسپولیس و هزینه های ملیاردی!

ج نوامبر 23 , 2018
با یک بررسی ساده متوجه خواهیم شد که تیم است&#16...