امتیاز ۶۰ استقلال را قهرمان می‌کند؟/۱۰ دیدار سخت با قعر و صدر در انتظار شاگردان مجیدی +جدول

سرویس ورزش مشرق - استقلالی ها که قرار است همین روزها تمرینات خود را از سر بگیرند با توجه به یک بازی عقب افتاده در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر (هفته دوم دور رفت) مقابل فولاد ۱۰ بازی تا پایان فصل در پیش دارند.

مرور نتایج دور رفت مسابقات استقلال مشخص می کند اگر این تیم بتواند همان نتایج دور رفت را در دور برگشت تکرار کند با ۶۰ امتیاز بخت زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی نخواهد داشت! البته این در صورتی است که پرسپولیس در ۹ بازی باقی مانده نتایج دور رفتش را تکرار کند! لازم به ذکر است از این ۱۰ دیدار ۴ بازی رودرروی تیم های در خطر سقوط و ۴ دیدار ۶ امتیازی با تیم های صدرجدولی دنبال سهمیه است!

* هفته بیست و دوم؛ سایپا!

 استقلال در دیدار رفت مقابل سایپا در زمین حریف با نتیجه ۴ بر صفر شاگردان ابراهیم صادقی را شکست داد. عارف غلامی، محمد دانشگر، وریا غفوری از روی نقطه پنالتی و سجاد آقایی گلزنان استقلال در آن دیدار بودند. با توجه به تغییراتی که در نیم فصل در تیم سایپا ایجاد شد این تیم و مربی جوانش انگیزه های زیادی برای جبران شکست دور رفت خواهند داشت.

* هفته بیست و سوم؛ پارس جنوبی جم!

شاگردان آندرا استراماچونی در دور رفت لیگ برتر نوزدهم تیم پارس جنوبی را در تهران و در استادیوم آزادی با دو گل بدرقه کردند. این ۲ گل توسط علی کریمی و مهدی قائدی  به ثمر رسید اما حالا شاگردان مجیدی باید در شهر جم روبروی این تیم خوب جنوبی قرار بگیرند.

* هفته بیست و چهارم؛ تراکتور!

استقلال در یکی از زیباترین مسابقات این فصل از رقابت‌های لیگ برتر توانست در دور رفت تراکتور با همه نفرات نامی و بازیکنان خارجی اش را با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب کند. فوتبال تماشایی تیم‌های تراکتور و استقلال در ورزشگاه یادگار امام، تحسین اغلب کارشناسان فوتبالی را برانگیخت. شیخ دیاباته در آن دیدار هت تریک کرد و زننده گل چهارم استقلال علی کریمی بود. تراکتور در تهران و در بازی برگشت در پی انتقام گیری از استقلال خواهد بود.

* هفته بیست و پنجم؛

صنعت نفت آبادان! شاگردان آندره‎آ استراماچونی در بازی رفت مقابل صنعت نفت آبادان در تهران انتقام سختی از طلایی پوشان برزیلی آبادانی گرفتند. این دو تیم که طی سال های گذشته نتایج جالبی رو به روی هم گرفته بودند در آخرین دیدار خود یکی از پر گل ترین مسابقات این فصل را رقم زدند. آبی پوشان تهرانی در آن بازی با ۵ گل محمد دانشگر، شیخ ‌دیاباته، مهدی قائدی، وریا غفوری و هروویه میلیچ مهمان آبادانی‎شان را بدرقه کردند. قطعاً آبادانی ها در بازی برگشت درصدد جبران شکست دور رفت خواهند بود.

* هفته بیست و ششم؛ نساجی مازندران!

نساجی مازندران در قائمشهر در دور رفت بازی خانگی مقابل استقلال را واگذار کرد. در آن دیدار پس از باز شدن دروازه سید حسین حسینی، استقلال با گل های علی کریمی و مهدی قائدی مسابقه را ۲ بر یک به سود خود به پایان برد. حالا قائمشهری ها در دور برگشت و با محمود فکری روز سختی را برای شاگردان فرهاد مجیدی را رقم خواهند زد.

بیشتر بخوانید:
 

تعیین قهرمان و سقوط کننده‌ها با یکماه بازی بدون فشردگی! +جدول

* هفته بیست و هفتم؛ سپاهان!

تیم های استقلال و سپاهان در دور رفت مسابقات این فصل باز هم یکی از زیباترین مسابقات سال‌های اخیر را به نمایش گذاشتند. دیداری که البته در پایان برنده نداشت و دو تیم به نتیجه تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. مهدی قائدی و شیخ‌ دیاباته گلزنان استقلال در آن دیدار تماشایی بودند.

* هفته بیست و هشتم؛ شهرخودرو!

در یکی از دشوارترین بازی های دور برگشت استقلال، این تیم باید به مشهد رفته و در زمین شهرخودرو به میدان برود. دیدار رفت با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال تمام شد. تک گل آبی‌های تهران را شیخ دیاباته به ثمر رساند.

* هفته بیست و نهم؛ پیکان!

دیدار دور رفت تیم های استقلال و پیکان در شرایطی برگزار شد که آبیها آندرا استراماچونی را در اختیار نداشتند. در واقع استقلال در همان روزی که استراماچونی تهران را ترک کرد با پیکان بازی داشت. دیداری که در خانه پیکان برگزار می شد و در پایان با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ و با گل های مهدی قائدی و وریا غفوری به پایان رسید.

* هفته سی ام؛ شاهین شهرداری بوشهر!

آخرین دیدار دور برگشت تیم استقلال باید در شهر بوشهر و در اوج گرما برگزار شود! یک مصاف سنگین و سخت که قطعاً با تلاش تیم میزبان برای جبران شکست سنگین دور رفت همراه خواهد بود. استقلال در دیدار رفت با ۴ گل آرش رضاوند، مهدی قائدی، محمد دانشگر و شیخ‌دیاباته حریفش را ۴ بر یک مغلوب کرد.

* بازی عقب افتاده؛ فولاد!

استقلال و فولاد در هفته دوم دور رفت در تهران به مصاف هم رفتند و هر دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند. استقلال باز هم در استرا تایم گل خورد و نتیجه یک بر یک شد! فرشید اسماعیلی در آن بازی در دقیقه ۵۰ تیمش را پیش انداخته بود اما در ششمین دقیقه وقت‌های تلف شده استقلال باز هم گل خورد!

* ۶۰ امتیاز برای قهرمانی کافی است؟

استقلال اگر بتواند در دور برگشت دقیقا همان نتایج دور رفت را تکرار کند، یعنی در دیدار مقابل سایپا، پارس‌جنوبی‌جم، تراکتور، صنعت نفت آبادان، نساجی مازندران، شهر خودرو و شاهین شهرداری بوشهر به برتری دست پیدا کند، با ۷ برد و ۳ تساوی ۲۴ امتیاز دشت خواهد کرد که این تعداد به اضافه ۳۶ امتیازی که امروز استقلال در جدول دارد مجموعاً ۶۰ امتیاز را برایش رقم می‌زند. امتیازی که با امتیاز فعلی تیم پرسپولیس تنها ۱۳ امتیاز بیشتر فاصله ندارد. پرسپولیس امروز با ۴۷ امتیاز در صدر جدول است و تنها با ۴ برد و یک مساوی از ۹ بازی باقیمانده اش می تواند به امتیاز ۶۰ برسد. با این وضعیت و از طرفی تلاش دیگر رقبا برای رسیدن به قهرمانی، قطعاً در صورت شروع دوباره لیگ هفته های پایانی مهیج را پیش رو خواهیم داشت.

جدول لیگ برتر فوتبال ایران در حال حاضر را در زیر ببینید:

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چه کسانی از ممنوعیت جذب بازیکن خارجی ناراحتند؟

د مه 18 , 2020
به گزارش مشرق، وزارت وزرش و جوانان در اقدامی شایسته جذب بازیکن و مربی خارجی را برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ممنوع اعلام کرد. ممنوعیتی که اگرچه بسیار دیر اعمال شد اما بازهم مانعی بزرگ برای به تاراج رفتن بیت المال و سرمایه کشور است. با تمام انتقا...