استوکس مهاجمی در کلاس شیخ و تیام!

به گزارش مشرق، در جریان دربی اخیر استوکس حدود ۲۰ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد و اتفاقا او را چندان دونده در میدان ندیدیم و حتی برای دقایق زیادی او به پشت محوطه جریمه می آمد و با وجود اینکه پرسپولیس نیاز به گلزنی و فرار از شکست داشت استوکس لحظات زیادی را به جای حضور در محوطه جریمه استقلال، نزدیک به هافبک های میانی پرسپولیس بازی کرد.

اما در دو صحنه او نشان داد که چه نقش موثری می تواند برای پرسپولیس در ادامه فصل داشته باشد. صحنه اول به طور قطع همان شوتی است که استوکس با شرایطی نامتعادل به سمت دروازه استقلال زد و پایه ساز گل دوم پرسپولیس بود و صحنه دوم نیز ضربه کاشته ای بود که از روز گذشته در زوایای مختلف به تصویر کشیده شده است و قطعا یکی از صحنه های جذاب دربی نود و دوم با این شوت استوکس شکل گرفت.

اهمیت ویژه استوکس برای پرسپولیس در ادامه فصل، زمانی روشن می شود که یادآوری کنیم فاصله پرسپولیس و استقلال مقابل قدرت های بزرگ آسیایی در چند سال اخیر خلاصه شده در چند مهاجم گلزن و باکلاس. یعنی پرسپولیس با توان فنی بالا گاهی اسیر درخشش بازیکنانی مانند سرجینیو از کاشیما، عمر الخربین، فوروارد سوری الهلال و یا عمر السوما، سوپرفوروارد سوری الاهلی شده است. در تیم استقلال نیز بارها در بازی هایی که نسبت به حریف خود ضعیف تر نبوده قافیه را به هنرنمایی یکی از فورواردهای خارجی حریف خود باخته است.

بیشتر بخوانید:
 

امیدوار کننده مثل استوکس

پرسپولیس اکنون یک فوروارد از همین جنس دارد. استوکس بازیکنی است که مانند فورواردهای باکلاس دیگر تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا این توان را دارد که گاهی در زمین نامرئی شود اما در یک صحنه خاص کار را تمام کند. او از فورواردهایی است که شاید در دقایقی از بازی اصلا او را نبینید و یا مانند همین دیدار برابر استقلال دقایقی از بازی او از منطقه ای که باید در آن حضور داشته باشد (محوطه جریمه) فاصله بگیرد اما در یک آن می تواند روی یک ضربه ایستگاهی یا ضربه ای از داخل محوطه جریمه کار را برای تیم خود تمام کند.

این چیزی است که استقلال با حضور گوهری به نام تیام آن را به دست آورده بود و دو سال پیش در لیگ قهرمانان آسیا در مرحله  گروهی از این هنر تیام استفاده کرد و حتی در دور حذفی مقابل ذوب آهن یک سوپر گل به ثمر رساند و به داد استقلال رسید چه بسا که اگر گل او نبود استقلال از لیگ قهرمانان آسیا برابر دیگر تیم ایرانی حذف می شد.

پرسپولیس هم هرچند منشا چند گل مهم از جمله گل دیدار برابر الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۷ و یا دیدار تاریخی سرخ ها برابر السد در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ به ثمر رساند اما او مهاجمی در کلاس تیام و دیاباته نبود و به طور قطع قابل مقایسه با بازیکنانی همچون خربین، سوما و سرجینیو هم نیست. بنابراین استقلال و پرسپولیس مانند تیم هایی همچون الهلال و الاهلی و کاشیما و الدوحیل و السد نیاز به یک فوروارد باکلاسی فراتر از آسیا در زدن ضربات آخر دارند تا بازی های بزرگ را در یک لحظه با توان ذاتی خود تغییر دهند.

به نظر می رسد که حالا پس از سال ها و شاید برای اولین بار پرسپولیس و استقلال به طور همزمان از چنین گوهری استفاده کنند. دیاباته در استقلال که همه استقلالی ها را به وجد آورده و همه هواداران این تیم منتظر هستند تا نمایش او در لیگ قهرمانان آسیا را ببینند و در پرسپولیس هم استوکس یک فوروارد که در زمان حضور در تیم تراکتور توانست گل های مهمی به ثمر رساند و قطعا در اولین بازی با پیراهن پرسپولیس نشان داد که پرسپولیسی ها می توانند با او همان ارتباطی را برقرار کنند و یا همان حسی را داشته باشند که استقلالی ها به دیاباته دارند و پیشتر به تیام داشتند.

بنابراین یک فرصت ویژه برای پرسپولیس و استقلال و حتی ایران است که با مهاجمان ذاتا گلزن مانند استوکس و دیاباته دست به کارهای بزرگ در لیگ قهرمانان آسیا بزنند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ثبت نام معاون جنجالی استقلال برای انتخابات فوتبال

ش فوریه 8 , 2020
به گزارش مشرق، در شرایطی که این روزها تب و تاب انتخابات فدراسیون فوتبال داغ است و افراد مختلف برای ریاست، هیات رئیسه و ... این فدراسیون قصد شرکت در انتخابات را دارند، علی خطیر معاون پیشین باشگاه استقلال برای انتخابات هیات رئیسه ثبت نام کرد.این اتفاق در...