استقلال با پول چه کسی در ترکیه اردو زد؟

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال دوشنبه برای برگزاری اردوی 10 روزه راهی شهر استانبول ترکیه شد. استقلالی‌ها پس از رسیدن به استانبول، مسیر چند ساعته را طی کردند تا به کمپی به نام bolu termal برسند، کمپی که هتل 4 ستاره و سه زمین ورزشی دارد. این کمپ برخلاف سفرهای گذشته استقلال به ترکیه برای برگزاری اردو، معمولی است و امکانات خیلی زیادی ندارد، به خصوص هتل محل اقامت اعضای تیم که معمولی است.

تصاویر مربوط به این کمپ در سایت‌های ترکیه‌ای:

استقلال قرار بود از اول تا دوازدهم تیرماه در کمپ فنرباغچه اردو بزند، اما به دلیل دیر شروع کردن تمرینات و تکمیل نشدن بازیکنان، این اردو به تعویق افتاد. باشگاه فنرباغچه هم کمپ bolu termal را به مسئولان استقلال معرفی کرد. نکته قابل توجه، رایگان بودن سفر استقلال به ترکیه است، چرا که دو نفر به عنوان هوادار استقلال هزینه‌های سفر به ترکیه را متقبل شده‌اند. یک نفر پول بلیت هواپیما را متقبل شده و دیگری نیز پول کمپ را داده است. امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال نیز شب گذشته پس از پایان جلسه هیئت مدیره باشگاه در این باره گفت: «استقلال در کمپ خوبی مستقر شده و پولی پرداخت نکرده‌ایم. همانطور که وزارت ورزش گفته بود پولی نباید صرف سفرهای خارجی شود و حتی سفر استقلال با هواپیما نیز از طریق تامین منابع مالی از سوی هواداران بوده است.»

با اقدام این دو هوادار، مسئولان استقلال به وزارت ورزش و جوانان تضمین دادند که ریالی از بودجه باشگاه برای هزینه‌های اردو خرج نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بیانی: میلیاردی از استقلال پول می‌گیرند، ناز هم می‌کنند

با این توضیح، چند سؤال اساسی مطرح می‌شود. نخست اینکه چرا استقلال در کمپ متوسطی اردو زده و این اردو را در داخل ایران برپا نکرده است. دومین مورد اینکه پرداخت هزینه اردو توسط چه کسانی بوده و هدف‌شان از این کار چه چیزی بوده است. برای رسیدن به پاسخ‌ سؤالات سراغ هادی مباشری معاون اجرایی باشگاه استقلال رفتیم تا در این باره با او صحبت کنیم. متن گفت‌وگو با مباشری را در زیر مشاهده می‌کنید:

*  امیرحسین فتحی شب گذشته مدعی شد که پول هواپیمای سفر استقلال به ترکیه را یک هوادار داده است. این فرد چه کسی است؟

این هوادار شناخته شده است، اما گفته اسمی از او برده نشود. این هوادار از ما پرسید چرا به اردوی آماده‌سازی نمی‌روید که گفتیم تمرینات دیر آغاز شد و بازیکنان تکمیل نشده بودند. ضمن اینکه باید پول پروپیچ و پاتوسی را آماده می‌کردیم. از طرفی، قرار بود از اول تا دوازدهم به کمپی که توسط فنرباغچه تهیه شده بود، برویم که این اتفاق نیفتاد. به همین دلیل، اردوی ما برگزار نشد. آن شخص پرسید که اگر پول هواپیما را بدهم، کسی هست هزینه کمپ را بدهد؟ ما گفتیم مشکلی ندارد و شخص دیگری برای هزینه کمپ اعلام آمادگی کرد. در نهایت سفر استقلال به ترکیه رایگان تمام شد.

* این افراد به اسم هوادار در قبال پولی که می‌پردازند، چه چیزی می‌خواهند؟

هیچ چیز. کسانی هستند که نمی‌خواهند نام‌شان وارد سیستم شود، اما دوست دارند کمک کنند. در پرسپولیس نیز این شرایط وجود دارد. سال گذشته یکی از هواداران اعلام کرد که حاضر است 200،300 میلیون از پول آکادمی و مربیان رده‌ها را بدهد. میهمانی سال گذشته قهرمانی تیم امید و فرستادن خانواده‌های آنها به مشهد بالغ بر 500،600 میلیون هزینه‌ در برداشت که آن را هم هوادار پرداخت کرد. اینها هوادار متمول استقلال هستند. برخی‌ کمک‌ها باید وارد خزانه دولتی شده و سپس به حساب استقلال واریز شود، اما یکی دو نفر از هواداران متمول استقلال خودشان هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

* شما به وزارت ورزش و جوانان تضمین دادید که هزینه‌ای از حساب باشگاه صرف این اردو نخواهد شد؟

بله، در شورای برون مرزی هر نوع اطلاعاتی از ما می‌خواهند، اینکه کجا می‌رویم و چه کسانی همراه تیم خواهند بود. بازیکنان سرباز چه کسانی هستند و آیا از بودجه دولتی هزینه می‌شود یا نه. سفرهای غیر ضروری از سوی وزارت ورزش ممنوع است و ما تضمین دادیم که بودجه استقلال صرف این اردو نمی‌شود. کسی که کمک کرده، نمی‌خواهد اسمش مطرح شود، چون بعدها می‌گوید اگر اسم من به میان بیاید، 500 نفر برای کمک به خیریه سراغ او خواهند آمد. از این افراد استقلالی، زیاد داریم.

* این افراد در نقل و انتقالات هم کمکی کرده‌اند؟

بله، برای پرداخت پول پروپیچ قرض کرده‌ایم. برخی بدون واسطه کمک می‌کنند و برخی دیگر پول قرض می‌دهند.

* پرسپولیس قرار است اردویی در کشور ترکیه برگزار کند، آیا اردو برای آنها نیز رایگان بوده و پولش را هوادار داده است؟

من خبر ندارم چطور به ترکیه می‌روند، اما آنها هم باید همین کار را کرده باشند.

* قرار است پرسپولیس هم نزدیک کمپ استقلال  حضور داشته باشد؟

پرسپولیسی‌ها در فاصله 170 کیلومتری با ما قرار دارند.

* قبول دارید کمپی که استقلال مستقر شده است، امکانات معمولی دارد؟

کمپ متوسطی است و در حد ایده‌آل نیست. این توضیح را بدهم که هزینه سفر به ترکیه 20 درصد کمتر از اردوی داخلی است. به عنوان مثال هزینه اردو در کردان کرج بیشتر از ترکیه است. قرار بود به کمپ فنرباغچه برویم که دیر شد و نتوانستیم سفری داشته باشیم. آقای خطیر با مسئولان فنرباغچه صحبت کرد و کمپ فعلی را معرفی کردند. کمبودهایی در این کمپ وجود دارد، اما استراماچونی قصد داشت 10 روز بازیکنان را با لحاظ بدنی و تغذیه زیر نظر داشته باشد. باور کنید ما 24 ساعت قبل از سفر به ترکیه، توانستیم البسه تیم را تهیه کنیم.

* برای پول پاتوسی چه کار کرده‌اید؟

دکتر علی خطیر پیگیر کار پاتوسی است و 90 درصد این بازیکن ماندنی است. خطیر در نقل و انتقالات زحمات زیادی می‌کشد و برای پرونده پروپیچ هم در تلاش است تا از مطالبات استقلال پولی صرف پروپیچ شود. پولی که برای پروپیچ قرض کرده‌ایم همه مطالبات او نیست و بخشی از آن است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش تمرین چهارشنبه صبح استقلال/ عبور از موانع تنها بخش تمرین نوبت صبح!

چ جولای 10 , 2019
تمرین نوبت صبح امروز تیم فوتبال استقلال در اردوی ترکیهبرگزار شد.  به گزارش استقلال نیوز، تمرین نوبت صبح امروز تیم فوتبال استقلال از ساعت 11:00 در کمپ بلوترمال ترکیه برگزار شد. * استراماچونی پیش از شروع تمرین برای دقایقی با بازیکنان ص...