استقبال اسطوره پرسپولیس از استقلالی‌ها بعد از قهرمانی

به گزارش مشرق، عبدالصمد مرفاوی پیشکسوت استقلال معتقد است جان انسان ها از هر مساله دیگری مهمتر است و باید در تصمیمی که برای ادامه مسابقات لیگ گرفته می شود این مساله را لحاظ کرد.

 در این روزهای کرونایی شرایط فوتبال را چطور می‌بینید؟

در این شرایط ما در منزل به سر می‌بریم و جای خاصی نمی‌رویم. از طریق فضای مجازی هم با تیم تمرین می‌کنیم خودم هم در خانه ورزش می‌کنم.

از این شرایط خسته نشدید؟

خسته شده‌ایم ولی باید مقاومت کنیم و چاره‌ای نیست. با وضعیت موجود همه باید رعایت کنند که انشاالله این ویروس از بین برود.

به نظر شما مسابقات لیگ فوتبال را باید تعطیل کنند یا ادامه بدهند؟

در حال حاضر شرایط فوتبال بستگی به وضعیت مملکت دارد ولی به نظر بنده با این شرایط کرونایی ادامه فوتبال برای سلامتی همه ورزشکاران ضرر دارد اما اگر وضعیت بهتر بشود و ویروس کرونا از بین برود فوتبال به روال عادی خود برمی‌گردد ولی به طور کلی باید منتظر وضعیت باشیم و ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

 خیلی‌ها می‌گویند چون امتیاز پرسپولیس از همه تیم‌ها بیشتر از و در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد این تیم باید قهرمان اعلام شود. نظر شما در این باره چیست؟

چنین چیزی اصلا امکان ندارد چون بالاخره بازیها باید تمام شود و روال عادی لیگ طی شود. فعلا لیگ ناتمام مانده و نه تیم قهرمان و نایب‌قهرمان مشخص شده، نه تیم‌های سقوط کننده مشخص شده‌اند و نه تیم‌های صعودکننده و این منطقی نیست که چون پرسپولیس صدر جدول قرار دارد، این تیم را قهرمان اعلام کنند. البته من دنبال چنین چیزهایی نیستم که کدام تیم قهرمان شود و کدام تیم سقوط کند. ما دنبال این هستیم که بیش از هر چیزی باید سلامت جامعه رعایت شود تا بیش از این ضربه نخوریم. ما در سال 98 بر اثر ویروس کرونا خیلی از هموطنان خود را از دست دادیم. باید در مملکت شرایطی را به وجود بیاوریم که سلامتی و جان آدم‌ها ارزش داشته باشد نه اینکه بخواهیم به خاطر یک جام و یک سقوط روبه‌روی همدیگر بایستیم و موضع بگیریم و هر کسی حرفی بزند و این خوب نیست. با توجه به شرایط جامعه باید جلو برویم.

بیشتر بخوانید:

آمار استقلال در ۱۱۰ بازی آسیایی؛ رکورد ویژه مجیدی

استقلال سال 90 در بازیهای جام باشگاههای اسیا  قهرمان شد. آن دوره را چطور دیدید؟

آن زمان ما تیم بسیار قدرتمندی داشتیم و با اقتدار وارد این بازیها شدیم و با اقتدار هم قهرمان شدیم. سال بعدش هم تا فینال رفتیم و نایب قهرمان شدیم.

 آن زمان رقبا ضعیف بودند؟ چون بعضی‌ها می‌گویند رقبا در حد تیم‌های محلات بودند که استقلال توانست قهرمان شود؟

نه چنین چیزی نیست و ما قوی بودیم. بعد از قهرمانی سال آن سال در آسیا 9 بازیکن ما به تیم ملی دعوت شدند و بازی کردند و این نشان‌دهنده این بود که استقلال آن دوره قوی بود و تمام تیم‌ها هم هم‌سطح استقلال بودند و ما قویتر بودیم که توانستیم قهرمان شویم.

تیم شما بازیکن کمکی هم داشت؟

بله بازیکن کمکی علی افتخاری و ابطحی را داشتیم. مربی‌مان هم مرحوم پورحیدری بودند. من خودم با استقلال قهرمان، نایب قهرمان و سوم آسیا شدم و این نشان می‌دهد که استقلال در آن زمان اقتدار داشت اما الان بی‌ثبات شده و دچار تغییرات زیادی شده و حرف و حدیث پشت‌سر این تیم است.

 به استقبال شما هم آمدند؟

بله به استقبال تیم استقلال آمدند. حتی آقای پروین هم بودند.

 بابت این قهرمانی چه چیزی به شما دادند؟

چیز خاصی ندادند و فقط 3 عدد سکه دادند و از اینکه چیز بیشتری ندادند .البته نباید موضع بگیریم چون باید شرایط زمان خاص خودش را نیز در نظر بگیریم.

 شرایط استقلال را در حال حاضر چطور می‌بینید؟

الان شرایط استقلال مثل همه تیم‌هاست و تمرینات خودشان را مجازی انجام می‌دهند. البته یک مقدار تغییرات مدیریت استقلال را اذیت کرده است ولی باید این تیم به ثبات برسد. به نظر من تیمی ثبات دارد که مدیرعاملش هفت هشت سال در آن باشگاه مدیریت کند تا بتواند ثمره اهدافش را ببرد و تیمی را ببندند که چندین سال کنار هم باشند تا با هم به خوبی هماهنگ شده باشند نه اینکه مثل الان یک مدیر بیاید سه چهار ماه کار کند بعد برود حتی یک سال مدیریت در باشگاه هم بی‌ثباتی به وجود می‌آورد چون تا مدیر می‌خواهد جا بیفتد از باشگاه جدا می‌شود و این اصلا برای تیم و باشگاه خوب نیست. فعلا که آقای سعادتمند آمده و امیدوارم بتواند کارهای مثبتی برای استقلال انجام دهد چون سربلندی و موفقیت استقلال سربلندی همه استقلالی‌ها است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولین روز کاری پساکرونای پزشک استقلال +عکس

س آوریل 14 , 2020
به گزارش مشرق، دکتر کاوه ستوده یکی از اهالی ورزش است که به بیماری کرونا مبتلا شده است، او حدود دو هفته در بیمارستان آتیه بستری و تحت مراقبت های ویژه بود. بیشتر بخوانید: روایت دلهره آور پزشک استقلال از مبارزه با کرونا ستوده بعد از ...