یک انزلی‌چی بالاتر از اسطوره‌های استقلال و پرسپولیس

به گزارش مشرق، دیدار پایانی سی و سومین دوره رقابتهای جام حذفی بین دو تیم استقلال و تراکتور غروب پنجشنبه در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود تا پرونده این دوره از این مسابقات هم بسته شود. 

در تاریخ برگزاری این مسابقات استقلال با ۷ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی پر افتخارترین تیم است. آبیها در حالی برای دوازدهمین بار در فینال این مسابقات حضور پیدا می کنند که فرصت آن را دارند تا برای هشتمین بار قهرمان شده و بر افتخارات خود بیفزایند.

تیم فوتبال ملوان که در سالهای اخیر حال و روز خوبی ندارد و در لیگ دسته اول روزگار می‌گذراند، یکی از تیم‌های پر افتخار در تاریخ مسابقات جام حذفی است. آنها با ۷ بار حضور در فینال و ۳ قهرمانی، بعد از استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و سپاهان پنجمین تیم پرافتخار هستند و بعد از استقلال و پرسپولیس، سومین تیمی هستند که بیشترین حضور در فینال این مسابقات را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

گزارش AFC از تقابل استقلال-تراکتور در فینال حذفی

ملوانی‌ها در حالی ۷ بار حضور در دیدار نهایی جام حذفی را تجربه کرده‌اند که ۶ بار هدایت این تیم بر عهده یک مربی کهنه کار به اسم « بهمن صالح نیا» بوده تا این انزلی چی ۸۲ ساله با ۳ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی، پر افتخارترین مربی در تاریخ رقابتهای جام حذفی باشد.

با این که امیر قلعه نویی با ۴ بار حضور در فینال بعد از صالح نیا بیشترین تجربه حضور در فینال این مسابقات را تجربه کرده، اما او دومین مربی پر افتخار این مسابقات نیست.

علی پروین و علی دایی هر کدام با ۳ بار حضور در فینال جام حذفی و ۳ عنوان قهرمانی، به صورت مشترک بعد از صالح نیا دومین مربیان پر افتخار در این مسابقات هستند و امیر قلعه نویی با ۲ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی بعد از آنها قرار دارد.

منصور پورحیدری، لوکا بوناچیچ و یحیی گل محمدی نیز با آمار مشابه ۳ بار حضور در فینال جام حذفی و ۲ قهرمانی در رده‌های مشترکا در جایگاه چهارم مربیان پر افتخار جام حذفی قرار می‌گیرند.

غلامحسین پیروانی به همراه فرهاد کاظمی نیز با آمار مشابه ۳ بار حضور در فینال و یک قهرمانی، به صورت مشترک پنجمین مربیان پر افتخار این جام و بالاتر از پرویز مظلومی با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی قرار هستند.

در تاریخ جام حذفی ایران که قدمت ۴۴ ساله دارد، ۶ مربی خارجی با تیم های مختلف عنوان قهرمانی را به دست آورده‌اند. لوکا بوناچیچ با ۳ بار حضور در فینال، ۲ قهرمانی با سپاهان و یک نایب قهرمانی با مس کرمان پر افتخارترین مربی خارجی در این مسابقات است.

ولادیمیر جگیج سرمربی پیشین استقلال که در سال ۵۶ با این تیم قهرمان جام حذفی شد، نخستین مربی خارجی است که در این مسابقات طعم قهرمانی را چشید.

ابراهیم بیوگرادلیچ با برق شیراز، زلاتکو کرانچار با سپاهان، تونی اولیویرا با تراکتور و برانکو ایوانکویچ با پرسپولیس، دیگر خارجی هایی بودند که در جام حذفی قهرمانی را تجربه کردند.

سپاهان که ۴ بار در جام حذفی به قهرمانی رسیده، ۳ بار آن با مربیان خارجی (۲ بار لوکا بوناچیچ و یک بار زلاتکو کرانچار) و تنها یکبار آن با مربی ایرانی (امیر قلعه نویی) بوده است تا این تیم اصفهانی بیشترین قهرمانی با مربیان خارجی را در این جام داشته باشد.

دیدار پایانی سی و سومین دوره از مسابقات جام حذفی کشور در حالی بین دو تیم استقلال و تراکتور برگزار می شود که فرهاد مجیدی و ساکت الهامی سرمربیان دو تیم برای اولین بار حضور در فینال جام حذفی را تجربه می کنند و در صورت قهرمانی هر کدام از تیم ها، مربیان آنها با اولین حضور در فینال جام حذفی اولین قهرمانی شان را نیز تجربه خواهند کرد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خداحافظی رمضانی با نیمکت استقلال

د آگوست 31 , 2020
به گزارش مشرق، تیم استقلال در فصلی که از آن تنها یک دیدار فینال جام حذفی باقی مانده با تغییرات زیادی مواجه شد. آنها در این فصل از هیات مدیره و مدیرعامل گرفته تا مربی و سرپرست دچار تغییراتی شدند. یکی از پست‌های متزلزل و پر تغییر روی نیمکت این تیم، ...