هزینه هنگفت برای برکناری شفر

به گزارش مشرق، شایعه شده بود که باشگاه استقلال بر اساس بندی که در قرارداد مربی آلمانی وجود دارد، می‌تواند آن را بدون پرداخت غرامت فسخ کند، ولی به نظر می‌رسد این گمانه‌زنی اشتباه است و این اخراج تاوان سنگینی خواهد داشت.


شایعات در خصوص ادامه همکاری استقلال با مرد آلمانی از روزی استارت خورد که آبی‌ها با هدایت شفر در ابتدا با ناکامی مقابل سایپا وداع زودهنگامی از جام حذفی داشتند تا رویای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان بر باد برود. بعد از آن شانس دومین جام داخلی هم با شکست در دربی همینطور توقف غیرمنتظره باز هم مقابل سایپای دایی از چنگ آبی‌ها کمرنگ شد و حالا برخلاف فصل قبل این بار در آسیا هم عملکرد استقلال چنگی به دل نزد.

بیشتر بخوانید:

احتمال غیبت 5 استقلالی مقابل سپاهان


وینفرد شفر یک سال قبل در موضع قدرت بود و توانست قراردادش را در روز فینال جام حذفی با استقلال برای دو سال تمدید کند. قراردادی پر سر و صدا که با شرایطی متفاوت از روز اول ورود این مرد پا به سن گذاشته به تهران بسته شد و شرایط مالی درج شده در آن نیز اصلاً قابل قیاس با نخستین قرارداد نبود. مرد آلمانی روزی که در دبی با امضای قرارداد شش ماهه جانشین علیرضا منصوریان شد تا هدایت استقلال را برعهده بگیرد، مفاد مالی قراردادش به نحوی نبود که بخواهد با همان شرایط برای سال دوم و سوم هم بماند، به همین خاطر مدیرعامل وقت باشگاه برحسب فشار شدید هواداران قراردادی جدید با مبلغ جدید با استقلال بست.


این روزها با نتایجی که استقلال در سه جام داخلی و آسیایی کسب کرده گمانه‌زنی‌ها در خصوص آینده وینفرد شفر به اوج خود رسیده است. همچنین شایعه شده بود که در قرارداد مرد آلمانی با استقلالی‌ها بندی هست که اگر جامی در این فصل عاید باشگاه نشود، قرارداد سال سوم فسخ خواهد شد. ولی یکی از نزدیکان باشگاه استقلال ضمن تکذیب وجود چنین بندی، تاکید کرد که قرارداد سال سوم شفر با باشگاه بسیار محکم بسته شده و رقم آن نیز مبلغی در حدود ۲/۱ میلیون دلار (بیش از ۱۵ میلیارد تومان) است که نادیده گرفتن آن می‌تواند تبعات بسیار زیادی برای استقلال در پی داشته باشد. در این شرایط اگر استقلال در پایان فصل تصمیم به تغییر سرمربی بگیرد، باید غرامت سنگینی به شفر بپردازد؛ رقمی که می‌تواند تراز مالی باشگاه را کاملاً به هم بریزد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بررسی یک ابهام بزرگ درمورد مهاجم استقلال

ی آوریل 7 , 2019
به گزارش مشرق، غیبت روح‌الله باقری در ترکیب استقلال انقدر طولانی شد که انواع و اقسام شایعه‌ها از دل این سکونشینی بیرون بیاید. باقری که تا پایان نیم‌فصل نخست جزو نفرات اصلی این تیم بود، در نیم‌فصل دوم به یک باره از ترکیب دور شد. شماره ۱۰ آبی‌ها در هر چه...