قرارداد پاتوسی فعلاً قانونی نیست!

به گزارش مشرق، آیاندا پاتوسی در حالی چند روزی است با استقلال قرارداد امضا کرده است که طبق قانون فوتبال ایران بازیکنان آفریقایی در شرایطی می‌توانند با باشگاه‌های ایرانی قرارداد امضا کنند که در دو سال گذشته عضوی از تیم ملی کشورشان بوده باشند و طبق اعلام برخی رسانه‌ها پاتوسی به صورت غیر قانونی با استقلال قرارداد امضا کرده است چرا که او آخرین بار ۳ سال پیش به تیم ملی آفریقای جنوبی دعوت شده است.


در این بین اما شب گذشته و در ساعات آخر پایان نقل و انتقالات فوتبال ایران سایت باشگاه استقلال اعلام کرد که مشکلی برای حضور پاتوسی وجود ندارد و فدراسیون فوتبال برای دریافت ای تی سی این بازیکن به فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی نامه زده است؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نامه کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال به فدراسیون آفریقای جنوبی به این دلیل است که مشخص شود آیا پاتوسی شرایط حضور در لیگ ایران را دارد یا نه.


فریبرز محمود زاده با تایید این خبر به ورزش سه گفت: برای ثبت قرارداد بازیکن خارجی دو مرحله نیاز است و تا قرارداد یک بازیکن در سازمان لیگ ثبت و رجیستر نشود این قرارداد جنبه قانونی ندارد. مرحله اول این است که فدراسیون فوتبال برای جذب بازیکن خارجی شرایطی دارد، کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی زده تا مشخص شود آیا این بازیکن شرایط حضور در لیگ ایران را دارد یا نه که ما منتظر جواب استعلام آنها هستیم.

بیشتر بخوانید:

نقص مدارک پاتوسی برای ثبت قرارداد با استقلال


او ادامه داد: مرحله دوم هم جواب تست‌های پزشکی ایفمارک است که یک بازیکن خارجی برای عقد قرارداد حتماً باید آن را پشت سر بگذارد. این دو مرحله پروسه‌ای است که باید برای تمام بازیکنان خارجی طی شود.


با این شرایط فدراسیون فوتبال باید در مورد نهایی شدن قرارداد پاتوسی با استقلال تصمیم نهایی را بگیرد و تایید کند که آیا این بازیکن می‌تواند برای استقلال بازی کند یا نه.


البته در این بین در زمان‌های گذشته بازیکنانی مثل کی روش استنلی بوده اند که همین شرایط را داشتند اما بعداً توانستند مجوز حضور در فوتبال ایران را بگیرند و به نظر می‌رسد مشکل پاتوسی هم با نادیده گرفتن بخشی از قانون فوتبال ایران در مورد بازیکنان خارجی قابل حل است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فتاحی: استقلال به زمان دربی اعتراض ندارد

ی فوریه 3 , 2019
به گزارش مشرق، سعید فتاحی درباره جلسه هم‌ا&...