فریادشیران: سعادتمند تخصصی در مدیریت فوتبال ندارد

به گزارش مشرق، نادر فریادشیران در مورد حضور سه تیم ایرانی استقلال، شهرخودرو و سپاهان با مربیان جدید و موقت اظهار داشت: دغدغه اهالی فوتبال همین مسئله مهم است اینکه چرا ما در ورود به مسابقات مهمی چون لیگ قهرمانان آسیا اهمال‌کاری می‌کنیم . شاید حذف تیم پرامکانات و با تجهیزات مثل السد قطر را بتوان از حوادث فوتبال دانست اما واقعیت این است که یحیی گل‌محمدی که باتجربه‌ترین مربی ایرانی در این دوره از قهرمانان آسیا بود خودش جزو مربیان ما محسوب می‌شود.

وی افزود: شهرخودرو بعد از چند تغییر در کادر فنی‌اش از سهراب بختیاری‌زاده به سیدمهدی رحمتی رسید که هیچگونه تجربه مربیگری نداشت و پیش از آن دروازه‌بان شهرخودرو بود و به این ترتیب ضربه خورد. سپاهان هم باید بعد از نتایج ضعیف در لیگ برتر تدبیر می‌کرد نه اینکه در لیگ قهرمانان نویدکیا به عنوان سرمربی به میدان بفرستد. با این حال اگر این تیم‌ها رحمتی، نویدکیا و حتی نامجومطلق را حفظ کنند می‌توان گفت لیگ قهرمانان آسیا برای آنها تجربه‌ای گران‌قیمت بوده است.

بیشتر بخوانید:

انفعال و بی‌تفاوتی عجیب وزارت ورزش در قبال حواشی استقلال

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: من بعید می‌دانم سعادتمند نامجومطلق را به عنوان سرمربی در تیم استقلال حفظ کند. شهرخودرو هم شاید همین شرایط را داشته باشد. به هر حال این وضعیت بیانگر ضعف اصلی فوتبال ایران که همان مدیریت باشگاهی است در این مسابقات کاملاً مشخص و مشهود شد.

فریادشیران با اشاره به شرایط سعادتمند در باشگاه استقلال عنوان کرد: سعادتمند هیچ تخصصی در مدیریت فوتبال ندارد و نتیجه‌اش هم همین شرایط برای استقلال می‌شود. البته ما در گذشته مدیری فوتبالی مثل محمدحسن انصاری‌فرد را  در باشگاه راه‌آهن دیده‌ایم و نتیجه عملکرد مدیریتی او در این باشگاه بسیار بد بوده است. این مدیر هم 2-3 بار در باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل انتخاب شد.من مشکلی با انصاری‌فرد ندارم اما بحث من روش غلط مدیریت در فوتبال است.

وی افزود: سعادتمند  مدیرعامل استقلال حرف‌هایی زد که برایم حیرت‌انگیز بود. صحبت از قلیان و شب‌زنده‌داری بازیکن کرد. آقای سعادتمند شما که به عنوان پدر در خانواده استقلال حضور داشتید نباید این حرف‌ها را می‌زدید اما حالا که این سخنان را گفتید باید در تیم تغییرات انجام دهید. آیا واقعاً می‌توانید چنین کاری انجام بدهید؟ اگر بازیکنی 2 میلیارد ارزش داشته و اکنون قرارداد 10 میلیاردی می‌خواهد چرا می‌خواهید با او قرارداد امضا کنید؟ آیا شما می‌خواهید بازیکنی که تا 4 صبح بیدار بوده و چت می‌کرده را از استقلال اخراج کنید؟ اگر چنین کنید من به شما آفرین می‌گویم اما بعید است چنین کنید. ضمن اینکه این مسائل درون خانوادگی است  و شما نباید آنها را به زبان می‌آوردید و بهتر بود یک سرپرست قوی برای تیم انتخاب می‌کردید و این مسائل را هم به مربی تیم می‌گفتید نه در رسانه‌ها.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال تأکید کرد: خود شما که در تلگرام و واتساپ حضور دارید چه برسد به بازیکن جویای نام. فرهاد مجیدی، مهدی رحمتی، نویدکیا، بختیاری‌زاده همه از آیندهای فوتبال هستند ولی سؤال من از شما به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال این است فرهاد مجیدی با استقلال توانست پرسپولیس و سپاهان را شکست دهد تا فینال جام حذفی هم پیش رفت چرا شما سکوت نکردید تا فینال برگزار شود و استقلال با مجیدی قهرمان جام حذفی شود و صحبت از بازگشت استراماچونی کردید؟ اگر شما با استراماچونی ملاقات کردید قطعاً عکس این ملاقات را منتشر می‌کردید و با او عکس یادگاری می‌گرفتید چون می‌دانم عکس یادگاری دوست دارید.

فریادشیران افزود: سعادتمند از همکاران من بوده اما متأسفم این شرایط پیش آمده کاش او 2 روز تحمل می‌کرد تا استقلال با فرهاد مجیدی به قهرمانی می‌رسید.باید منافع تیم را بر همه چیز مقدم و ارجح دانست. سعادتمند می‌گوید فرهاد مجیدی به ختم برادرم نیامده است خدا برادرتان را رحمت کند ولی نباید این قضیه آنقدر برای‌تان مهم می‌شد که مطرحش می‌کردید. 

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه در زمان محمد مایلی‌کهن دو بازیکن به دلیل بازی تخته‌نرد در اردو خط خوردند گفت: آن زمان مایلی‌کهن این دو بازیکن را از تیم ملی به خاطر بازی تخته خط نزد بلکه وقتی عزیز محمدی که آن زمان تازه به فوتبال آمده بود به مایلی‌کهن چنین گزارشی داد که مایلی‌کهن به عزیز محمدی گفت چرا اصلا شما وارد اتاق بازیکنان شدید؟! بعد در جمع بازیکنان به آنها گفت اردو در آکادمی ملی المپیک است و اینجا یک مرکز دولتی است و نباید آن را با خانه خودتان اشتباه بگیرید و لطفا دیگر چنین کاری نکنید اما دوباره گزارش تخته بازی آنها رسید و مایلی‌کهن بدون اینکه نامی از عزیزمحمدی بیاورد این دو بازیکن را دیگر به تیم ملی دعوت نکرد. این‌ها را گفتم که بدانید مایلی‌کهن هم از بازیکنانش دفاع می‌کرد. او به بازیکنان گفت من باید پاسخگوی عملکرد شما باشم نه اینکه مصاحبه کنیم و بازیکن را زیر سوال ببریم.

وی تاکید کرد: اتفاقات لیگ قهرمانان آسیا ضعف اصلی فوتبال ایران که همان ضعف مدیریت است را نشان داد اینکه بازیکنی بدون کارت مربیگری برای سرمربیگری انتخاب می‌کنیم، اینکه مسایل درون خانوادگی و درون تیمی را در رسانه‌ها مطرح می‌کنیم همگی نشان از ضعف مدیریت در باشگاه‌های ما دارد. در حال حاضر تیم‌های شرق آسیا از نظر ساختار و امکانات و دانش مدیریتی و... از باشگاه‌های ما پیش افتاده‌اند. از کره و ژاپن بگذریم اکنون تیم‌های تایلندی، هندی و ...هم از ما در این زمینه‌ها در حال پیشی گرفتن هستند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیران استقلال به این تیم آسیب رساند

چ سپتامبر 30 , 2020
به گزارش مشرق، «کاظم اولیایی» مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اتفاقات این روزهای استقلال حرف می‌زند، او حرف‌های جالبی را بر زبان آورد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذاشت. به عنوان مدیرعامل اسبق استقلال نظر شما درباره حرف‌های جدید احمد سعادتمند ...