صادق ورمزیار: نیمکت قوی‌تر نشود نیم فصل دوم به مشکل می‌خوریم؛ انتظار هوادارن باید معقول باشد!

صادق ورمزیار

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: اگر اگر مدیریت باشگاه نتواند نیمکت را قوی‌تر کند و نقاط ضعف استقلال را پوشش بدهد، شاید در پایان فصل فقط بتوانیم در میان چهار تیم بالای جدول قرار بگیریم.

    

به گزارش استقلال نیوز، صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، در در خصوص پیروزی یک بر صفر آبی پوشان مقابل شهر خودروی مشهد و صدرنشینی این تیم در لیگ برتر، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* استقلال از نظر روحی و روانی روند خوبی دارد

استقلال روند خوبی دارد و از نظر روحی و روانی و هماهنگی در این شش هفت بازی گذشته بسیار خوب بوده است. شاید نبود بازیکنان و نداشتن داریوش شجاعیان و سیاوش یزدانی استقلال را اذیت می‌کند. نبود آنها هماهنگی 11 نفر اصلی را به هم می‌ریزد، اما روند صعودی تیم از نظر روحی و روانی جای خالی غایبان را هم پوشش داده است.

* استراماچونی پازل خوبی در تیم به وجود آورده است

استراماچونی اکنون تیم کاملی دارد که با سیستمی درخور بازیکنان، توانسته تیم خوبی درست کند. بازی کردن با سه دفاع که سیستم‌های 2-5-3، 2-3-5 و در حملات 3-4-3 را در زمین می‌بینیم، استقلال را به تیمی خوب تبدیل کرده است. امیدوارم مصدومان بیشتر نشوند و تیم به هم نریزد. استراماچونی اکنون پازل خوبی در تیم به وجود آمده است.

* صدرنشینی و فشار هوادران به بازیکنان استرس وارد می کند

اینکه صدرنشینی استقلال برای هواداران انتظار قهرمانی به وجود می‌آورد و این فشار از سوی هواداران ممکن است به تیم استرس وارد کند نکته درستی است، چون وقتی انتظار به وجود می‌آید، استرس هم ایجاد می‌شود. اگر بازیکنان بتوانند این استرس را کنترل کنند، می‌توانند در این شرایط به تیم کمک کنند. اگر انتظارها نیز از سوی هواداران بیش از حد باشد، ممکن است جواب معکوس بدهد.

* مدیریت باشگاه باید در نیم فصل دوم نیمکت را قوی تر کند

همه صحبت‌ها را درباره تیم کرده‌ایم، اما انتظارهایی که هواداران استقلال دارند، شاید برای نیم فصل دوم انتظار معقولی نباشد. باید پتانسیل تیم را ببینیم و اگر این تیم نتواند بازیکنان مصدومش را اضافه کند و نقاط ضعف را پوشش بدهد، شاید در پایان فصل فقط بتواند خودش را میان چهار تیم بالای جدول حفظ کند. بازی‌های نیم فصل دوم حساس‌تر است و سخت‌تر می‌شود، چون بازی‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نیز فشار را روی تیم بیشتر می‌کند. باید این را هم در نظر بگیریم که آسیب پذیری بازیکنان هم در نیم فصل دوم بیشتر است و احتمال مصدومیت بالا می‌رود. با این شرایط اگر مدیریت باشگاه نتواند نیمکت را قوی‌تر کند، کار استقلال سخت می‌شود.

* دشتی، تبریزی و رضاوند نیاز به زمان دارند!

استقلال بازیکنانی چون مرتضی تبریزی، علی دشتی و آرش رضاوند را روی نیمکت دارد. آنها بازیکنان خوبی هستند، اما به گذر زمان نیاز دارند تا تجربه کسب کنند. استقلال و پرسپولیس به بازیکن با تجربه نیاز دارند تا بار تیم را از روی زمین بردارند. مربی به بازیکنانی نیاز دارد که عصای دست او باشند و این بازیکنان باید به تیم اضافه شوند.

*در کنار بازیکنان جوان، استقلال نیاز به بازیکنان با تجربه هم دارد

اضافه شدن بازیکن جوان هم خوب است تا آنها کم کم کنار بازیکنان بزرگ، بزرگ شوند، اما در کنار آنها شما به بازیکن با تجربه نیاز دارید که برای تیم مؤثر باشند. بازیکنانی که اکنون در استقلال هستند مانند آرش رضاوند، علی دشتی، سجاد آقایی، رضا آذری، زکریا مرادی یا امیرحسین کارگر در سال‌های آینده بسیار خوب خواهند شد. از بین این بازیکنان، کسی که می‌توانست بیشتر به تیم کمک کند، رضا آذری بود. همانطور که گفتم، اگر نیمکت قوی‌تر نشود، تیم در نیم فصل دوم به مشکل می‌خورد.

اخبار استقلال ایران


مطالب مرتبط:

هفته سیزدهم لیگ برتر/ شیخ شهرخودرو را آتش زد؛ استقلالِ استراماچونی شایسته قهرمانی

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ برنامه هفته ۱۴ لیگ برتر

ج دسامبر 6 , 2019
مشرق نیوز - عکس/ برنامه هفته ۱۴ لیگ برتر ...