«زمان» علیه مجیدی و یارانش

به گزارش مشرق، آبی پوشان تهران روز ۲۲ شهریور باید در دبی و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکی از قدرتمندترین، ثروتمندترین و پر افتخار ترین تیم‌های آسیا به نام الهلال بروند. تیمی که از مدت‌ها قبل دورخیز خود را برای دیدار با آبی پوشان تهران آغاز کرده و انتظار این بازی را می‌کشد.

در حالی الهلال با همه توان و ظرفیت خود برای این بازی آماده شده است که استقلال مشکلات فراوانی پیش رو دارد که قطعاً کار را برای آنها در این دیدار مشکل می‌کند. مشکلاتی که شاید کادر فنی آبی پوشان بهتر از دیگران بر آن واقف باشند.

از دست رفتن شاکله و استخوان بندی
بر خلاف آنچه فرهاد مجیدی قبل از پایان فصل به عنوان مطالبه خود از مدیران باشگاه عنوان می‌کرد و خواهان حفظ همین تیم و شاکله آن بود، با نگاهی به نقل و انتقالات مشاهده می‌شود این شاکله از بین رفته و آبی‌ها استخوان بندی اصلی تیم شان را حفظ نکرده‌اند که این شاید مهم‌ترین مشکل آنها در این دیدار باشد.

جدایی قطعی محمد نادری، میلیچ، دیاباته، مهدی قایدی و مسعود ریگی بعلاوه مطهری و اسماعیلی که در لیست تمدیدی های این تیم قرار ندارد، نشان از جدایی ۷ استقلالی می‌دهد که به راحتی می‌توان گفت حداقل ۵ نفر آنها در ترکیب اصلی این تیم قرار داشتند؛ و از دست رفتن ۵ بازیکن اصلی به معنی تغییر در ۵۰ درصد ساختار یک تیم است و از دست رفتن شاکله است.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده تاکید استقلال بر عدم تمدید با اسماعیلی

مهدی قایدی
قایدی به لحاظ فنی فقط یک بازیکن خوب برای استقلال نبود، قایدی مهم‌ترین بازیکن استقلال بود که بسیاری او را همه تاکتیک تیمش می‌دانستند که حتی اگر اینچنین هم نباشد، باز هم می‌توان گفت بار مهمی از تاکتیک‌های استقلال بر روی خلاقیت‌های فردی او برنامه‌ریزی می‌شد.

آبی‌ها به بازی بدون قایدی عادت ندارند و حتی شاید بتوان گفت بازی بدون قایدی را بلد نیستند و حالا باید با این شرایط در نخستین بازی بدون قایدی به دیدار سر سخت‌ترین حریف خود بروند.

کمبود بازیکن
شاید آبی‌ها در بعضی مناطق زمین مثل دفاع راست و دفاع میانی تراکم بازیکن داشته باشند، اما در برخی نقاط زمین با کمبود بازیکن حتی برای ترکیب اولیه خود مواجه هستند که مشهود ترین آن هافبک بازی ساز و دفاع چپ است.

در حالی که کمتر از دو هفته به این بازی بزرگ مانده، آبی‌ها نه هافبک بازی ساز دارند و نه گزینه‌ای برای حضور در این پست تا این سئوال بزرگ پیش آید که آنها با کدام هافبک طراح و بازی ساز قرار است مقابل الهلال بازی کنند.

مشکلات استقلال برای دیدار با الهلال/ «زمان» علیه مجیدی و یارانش

کمبود زمان
در فاصله کمتر از دو هفته به آغاز این دیدار، استقلالی‌ها هنوز یک تمرین کامل با همه بازیکنان خود نکرده‌اند. آنها فرصتی برای بدنسازی، هماهنگی، دیدارهای تدارکاتی و سایر مراحلی که پیش فرض این بازی بزرگ است ندارند. زمان کم یکی از بزرگ‌ترین موانع بر سر راه استقلال برای آمادگی است.

تیم ملی
حتی لیست تیم ملی هم به زیان استقلال است. بدون احتساب اسماعیلی و مطهری که در لیست بازیکنان مازاد بر نیاز مجیدی قرار دارند، با حضور یزدانی، مرادمند، حسینی، آقاسی و نیک نفس، آنها ۵ بازیکن خود را در تمرینات تیمی به همراه ندارند و این باعث می‌شود این عدم هماهنگی در تمرینات و نداشتن بازیکن به اندازه کافی در تمرینات به اوج برسد.

شاید آبی‌ها مشکلات و مصائب دیگری هم برای دیدار با الهلال داشته باشند، اما مهم‌ترین آنها این ۵ عاملی است که به شکل مانع بر سر راه آماده سازی آنها برای این بازی مهم و بزرگ قرار دارد.

دیدار تیم‌های استقلال و الهلال از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ روز دوشنبه ۲۲ شهریور به میزبانی کشور امارات برگزار می‌شود.

Adblock test (Why?)

یک دیدگاه برای “«زمان» علیه مجیدی و یارانش

  1. مجیدی یکی از خود خواه ترین بازیکن تاج یا اسقلال بخود ندیده وبزرگترین ضربها تا الان به تاج وارد کرد مجیدی من 65 سال عمر دارم 60 سال عمر م را از تاج دارد 5 سالش هم کوچک بود م خدا خدا خدا کن تاج یا استقلال به بن بست نخوره اگر خورد نفسهای آخر عمرت دوست داشتم بیش از انداز ولی الان پیش من هیچی نیستی مرد یا حرف نمی زنه اگر زد باید باید برای حرفهایش ارزش قایل باشد یک مرد تو استقلال است آنهم فتح الله زاده که شما با نامردیتان از خودتان دورش کردین دوست ندارین یک مرد در بین خودتان ببیند دعا کن وگر نه پایان عمرت به سر رسیده باز دعا کن این شالکه تیمت فیلا لیاقت فوش نداری فوش باید به کسی بدهی که بوی مرد بدهد جان هرکس دوست داری این بده که مردم بخوانند قسمت دادم

    غلامعباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدافع سایپا به استقلال پیوست

س آگوست 31 , 2021
به گزارش مشرق، ابوالفضل جلالی مدافع چپ فصل گذشته تیم سایپا بعد از هماهنگی انجام شده میان مدیران دو باشگاه استقلال و سایپا و پشت سر گذاشتن امور اداری به طور رسمی به استقلال پیوست. این مدافع چپ‌پای ۲۳ ساله سابقه دعوت به تیم‌های پایه ملی را...