بین استقلال و پرسپولیس فرق گذاشته‌اند

به گزارش مشرق، صمد مرفاوی درباره حواشی باشگاه استقلال و اختلافات به وجود آمده بین کادر فنی و تیم مدیریتی، اظهار داشت: خیلی وقت است که راجع به استقلال صحبت نمی‌کنم. چون استقلال مشکلات خودش را دارد و چندین سال که با این مسائل دست و پنجه نرم می‌کند. باشگاه بزرگ استقلال مشکلات زیادی دارد و از آن سو صبر و تحمل‌ها نیز کم است. این شرایط باعث می‌شود تا وضعیت هیچ وقت برای استقلال خوب پیش نرود.

ساختاری برای حل مشکلات گذشته تشکیل نشده است

وی اشاره کرد: بازیکنان و کادر فنی زحمت خودشان را می‌کشند و تیم به هر حال نتیجه می‌گیرد. در آن سو مدیریت هم کارش را انجام می‌دهد، ولی ناهماهنگی در مدیریت و پشتیبانی و البته اختلاف سلیقه و تفکر مشکل‌ساز شده است. مدیرعامل کار خودش را انجام می‌دهد و قطعاً اگر امکانات داشته باشد یکسری از مشکلات را حل می‌کند، ولی متأسفانه امکاناتی وجود ندارد. خیلی از مشکلات کنونی باشگاه از گذشته است و متأسفانه ساختاری نیز تشکیل نشده که آنها را حل کند.

مدیریت کلان ورزش بین استقلال و پرسپولیس فرق گذاشته است

بازیکن و مربی پیشین استقلال یادآور شد: استقلال یک تیم دولتی است و ساختارش را مسئولان دولتی باید به وجود می‌آوردند. چطور برای یک تیم دولتی دیگر ساختار وجود دارد، ولی برای استقلال نیست؟ مدیریت کلان ورزش بین این دو باشگاه فرق گذاشته است. ما دو تیم دولتی در پایتخت داریم. استقلال و پرسپولیس هر دو پرطرفدار هستند، ولی یک تیم از لحاظ امکانات تیمی مثل زمین تمرین و غیره شرایط خوبی دارد و دیگری با مشکلات زیادی دست به گریبان است. استقلال سال‌هاست حتی یک زمین تمرین خوب هم نداشته است. از بعد از انقلاب هیچ وقت مکان تمرین استقلال ثابت نبوده است. این مسائل را نمی‌توان به گردن مدیرعامل کنونی باشگاه انداخت. من وکیل مدافع مددی نیستیم، ولی در این سال‌ها این همه مدیرعامل آمدند و رفتند، ولی این افراد چه کار کردند؟

بیشتر بخوانید:

تجمع استقلالی‌ها مقابل ساختمان قوه قضائیه

چرا با چک شخصی‌ به استقلال استرس می‌دهید؟

عده‌ای فکر می‌کنند اسپانسر را خریده‌اند

مرفاوی اضافه کرد: در میان این همه بدهی و مشکلات به وجود آمده و استقلال امروز در این شرایط قرار گرفته است، بعد می‌گویند چرا باشگاه پول نمی‌دهد. اگر باشگاه پول داشت که حتماً هزینه می‌کرد ولی پولی در کار نیست. تازه اسپانسری وجود دارد که به باشگاه کمک می‌کند، اگر این اسپانسر هم نبود که دیگر اوضاع خیلی بدتر می‌شد. در این شرایط یکسری فکر می‌کنند اسپانسر را خریده‌اند و او باید مدام پول بدهد. باید به اسپانسرها احترام گذاشت، درست است که اسپانسر هم از باشگاه منفعت می‌برد ولی کار خودش را کرده‌ است و نباید به آن بی‌احترامی شود. در این صورت اسپانسر هم بی‌انگیزه می‌شود و ممکن است عقب‌نشینی کند.

این چه هیئت مدیره‌ای است که مدام پست و استوری می‌گذارد؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه در باشگاه باید هماهنگ و یکدل باشند. تیم از لحاظ فنی کار خودش را می‌کند، ولی هیئت مدیره چرا باید با بازیکنان ارتباط داشته باشد؟ این چه هیئت مدیره‌ای است که مدام پست و استوری می‌گذارد؟ زمانی هیئت مدیره استقلال توسط افراد بزرگی مثل آقامحمدی، ایروانی و میرولد اداره می‌شد، آنها با بازیکنان تماس و ارتباط نداشتند، مگر اینکه با هماهنگی مدیرعامل در شرایطی خاص این اتفاق می‌افتاد. الان اگر تیم در یک بازی شکست بخورد، اعضای هیئت مدیره به بازیکنان زنگ می‌زدند و می‌پرسند چرا باختید.

هر چقدر هم پول داشته باشید نمی‌توانید در کار فنی دخالت کنید

مرفاوی ادامه داد: هیئت مدیره نباید از بازیکن نظر بگیرد. بعد ادعا می‌کنند چرا مدیرعامل حرف‌مان را گوش نمی‌دهد؟! اصلاً شما در حد هیئت مدیره هستید؟! هر چقدر هم پول داشته باشید نمی‌توانید در کار فنی دخالت کنید، آقایان دخالت می‌کنند و بعد استوری می‌گذارند که افرادی را با هماهنگی فلان فرد که قرار است وزیر شود به‌عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب کرده‌اند.

در استقلال همیشه خودزنی می‌شود و همه علیه هم حرف می‌زنند

مربی پیشین استقلال با اشاره به اینکه هیئت مدیره این باشگاه از مدیرعامل ایراد می‌گیرد و این مسئله را رسانه‌ای هم می‌کند، تصریح کرد: مگر مشکلات تیم رقیب رسانه‌ای می‌شود؟ در استقلال همیشه خودزنی می‌شود و همه علیه هم حرف می‌زنند. آنهایی که در باشگاه به دنبال اسم و رسم هستند. متأسفانه در سطح مدیریت باشگاه همدلی وجود ندارد. افرادی باید عضو هیئت مدیره استقلال شوند که بزرگ باشند، افرادی که به لحاظ تصمیم‌گیری قدرت داشته باشند. مگر افرادی که عضو هیئت مدیره باشگاه می‌شوند، همه مشکلات استقلال را نمی‌دانند؟ پس چرا دو روز می‌آیند و می‌روند؟ چرا اصلاً می‌آیند که بروند؟

برای یک تیم هیئت مدیره قوی می‌گذارند و برای یک تیم هیئت مدیره ضعیف

مرفاوی تأکید کرد: اعضای هیئت مدیره استقلال باید آدم‌های بزرگ و قدرتمندی باشند، ولی الان همه به دنبال روزمه هستند. این درست نیست، استقلال توسط این آدم‌ها در حال کوچک شدن است. استقلال بزرگ است و آدم‌های بزرگی را می‌خواهد. در این شرایط نباید همه چیز را تقصیر مدیرعامل انداخت، چرا که ساختار ایراد اساسی دارد. برای یک تیم ساختار خوبی به به وجود می‌آورند، ولی برای تیمی دیگر نه. برای یک تیم هیئت مدیره قوی می‌گذارند و برای یک تیم هیئت مدیره ضعیف. عدالت باید توسط مسئولان ورزش بین این دو باشگاه (استقلال و پرسپولیس) برقرار شود. استقلال از همین‌ جاها ضربه می‌خورد.

Adblock test (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جریمه ۲۰ هزار دلاری استقلال بابت شکایت دیاباته

س ژوئن 29 , 2021
به گزارش مشرق، شیخ دیاباته آقای گل فصل گذشته رقابتهای لیگ برتر که در این فصل از مسابقات درخشش فصل گذشته را نداشت، به دلیل چند ماه تاخیر در دریافت حقوق و مطالباتش به صورت رسمی از باشگاه شکایت کرده بود و حالا این باشگاه ناچار است بر اساس حکم اعلام شده...