بهتاش فریبا در گفت و گو با استقلال نیوز: کارهایی که آجورلو در این دو هفته کرد کار آسانی نبود؛ در حق اسکوچیچ بی‌انصافی می‌شود!

بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در خصوص پیشنهاد استقلال‌نیوز در خصوص تاسیس تیم دوم این باشگاه گفت: اگر کمی شرایط ایده‌آل شود این کار هم جز برنامه‌های مدیریت جدید قرار می‌گیرد.

بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص مسائل مختلف این روزهای باشگاه استقلال، پیشنهاد تاسیس تیم دوم باشگاه، پیروزی تیم ملی بر امارات، دیدار ایران و کره‌جنوبی و.. صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

           

* عملکرد سردار آجورلو در این مدت چطور بود؟

آقای آجورلو کمتر از دو هفته می‌شود که به عنوان مدیرعامل استقلال انتخاب شده‌اند. کارهایی که ایشان در این مدت انجام دادند مثل بستن قرارداد برای زمین تمرین و.. کار آسانی نیست.
به نظر من آرام آرام کارها دارد ردیف می‌شود و بالاخره یک آدم کاربلد مسئولیت مدیریت استقلال را بر عهده گرفت و دارد نیروهای مدنظر خود را در باشگاه به کار می‌گیرد که اشراف کامل به مسئولیت خود دارند.

* بالاخره استقلال هم صاحب یک زمین تمرین خوب شد..

ما باید دو یا حتی سه زمین تمرین داشته باشیم. یک زمین چمن مصنوعی خوب هم باید داشته باشیم برای روزهایی که برفی است و یا اینکه ممکن است برخی شهرستان‌ها زمین اصلیشان چمن مصنوعی باشد و مجبور شویم چند جلسه در چمن مصنوعی تمرین کنیم.

* به نظر می‌رسد همه چیز برای شروع یک فصل خوب مهیا شده است..؟

بله؛ ظرف چند سال اخیر این اولین بار است که سرمربی خودش تیم را بسته، زمین تمرین مناسب در اختیار داریم، تا جایی که اطلاع دارم قراردادی با اسپانسر در حال انعقاد است که بسیاری از مشکلات مالی را حل می‌کند. اگر همه این‌ها فراهم شود، مگر مدیریت یک باشگاه دیگر چه کاری باید بکند؟
این فصل هم ما پیشکسوتان و هواداران انرژی مثبت به تیم بدهند تا ان‌شاالله از شروع مسابقات به عنوان یک مدعی ظاهر بشویم.

* روزبه چشمی هم به استقلال بازگشت و قرار است ۳ بازیکن خارجی هم جذب شوند..

تیمی که با سیستم ۳ دفاعه بازی می‌کند حداقل باید ۵ دفاع آماده باید داشته باشد، ضمن اینکه روزبه چشمی قابلیت بازی در هافبک دفاعی را دارد و در ضربات شروع مجدد هم می‌تواند از نظر سرزنی به تیم کمک کند.
بازیکنان خوبی داریم اما قبلا هم گفتم استقلال باید یک مهاجم سرعتی و یک هافبک بازیساز خوب جذب کند و امیدوارم این ۳ بازیکن خارجی که وعده داده‌اند جذب شوند تا مشکلات حل بشود.

* استقلال نیوز پیشنهادی برای مدیریت استقلال دارد و آن تاسیس تیم دوم باشگاه است؛ شما در این خصوص چه نظری دارید؟

شرایط بد مالی استقلال دلیل اصلی مشکلات است. باشگاه به افراد زیادی که بسیاری از آن‌ها فوتبالی نیستند بدهکار است. به نظر من مدیریت تیم ابتدا باید از این بابت آسوده خاطر بشود. با شناختی که من از آقای آجورلو دارم برنامه‌های مدونی برای این کارها آماده کرده است. به نظر من اگر مدتی بگذرد و کمی شرایط ایده‌آل شود این کار هم جز برنامه‌ها باشد و صورت بگیرد.

بهتاش فریبا

* راجع به تیم ملی صحبت کنیم.. بازی ایران و امارات چطور بود؟

چون ‌معمولا مربی‌ها دست به ترکیب برنده نمی‌زنند، ما به نوعی می‌دانستیم ترکیب تیم ملی مقابل امارات چه خواهد بود و از نظر من تیم ملی خوب ارنج شده بود.
در نیمه نخست خط هافبک تیم ملی یک مشکل داشت و آن این بود که دو هافبک وسط ما چه در زمان دفاع و چه حمله در عرض هم بازی می‌کردند و این اشتباه بود چون هم نمی‌توانستند مهاجمان را تغذیه کنند و هم اینکه نمی‌توانستند به حمله اضافه شوند بنابراین ما در محوطه جریمه امارات با کمبود نفر مواجه بودیم. البته جنگ در میانه میدان بود و اماراتی‌ها در نیمه نخست اصلا به دروازه ما نزدیک هم نشدند.

در نیمه دوم تغییری که در تیم ملی محسوس بود نحوه بازی هافبک وسط‌ها بود. نورالهی و عزت‌الهی به خط حمله اضافه شده و شوتزنی هم می‌کردند.
در کل خط دفاع تیم ملی باید با تمرکز بیشتری بازی کند تا مثل بازی با امارات دچار مشکل نشویم.
به هر حال بازی با امارات را بردیم و این بردی دلچسب بود و خیالمان از بابت بازی بعد کمی راحت شد چون تیمی که عادت به بردن کند، سخت می‌بازد.

* تعویض‌های اسکوچیچ را چطور دیدید؟

برخی از بازیکنان ما مخصوصا نورافکن کمی عصبی بازی کردند و این باعث شد آن بازدهی همیشگی را نداشته باشد و این برای من عجیب بود. تعویض او که در ابتدای نیمه دوم انجام شد به نظر من بسیار درست بود. فرقی نمی‌کرد که قلی‌زاده به بازی بیاید یا ترابی، ما به بازیکنی نیاز داشتیم که حمل توپ خوبی داشته باشد.
با آمدن قلی‌زاده که قدرت حفظ توپ خوبی دارد، امیری به خط دفاعی رفت ولی با این حال باز هم در حملات شرکت می‌کرد و این باعث شد ما فشار را روی دروازه امارات حفظ کنیم.
تعویض دیگر آمدن سرلک به زمین بود که برای تقویت دفاع تیمی مناسب بود اما از نظر من، وقتی امارات روی دروازه تیم ملی هجوم می‌آورد، ما نیاز به مهاجم سرعتی داشتیم. اگر به جای انصاری‌فر که بازیکن باتجربه و توپ‌نگه‌داری است، از قایدی تکنیکی و سرعتی استفاده می‌کردیم، بهتر می‌شد.

* برای پیروزی مقابل امارات باید از VAR هم تشکر کنیم!

خدا را شکر که VAR به کمک تیم ملی آمد و آن آفساید اعلام شد تا ما بردی حقیقی کسب کنیم. ما که از تلویزیون بازی را نگاه می‌کردیم چون تصویربرداری خوبی در آن صحنه صورت نگرفته بود نتوانستیم بفهمیم آفساید اتفاق افتاده اما VAR این اتفاق را تشخیص داد تا روند بازی خراب نشود و ما به بردی که حقمان بود برسیم.

* سه شنبه هم یک بازی حساس با کره جنوبی داریم..

پیروزی مقابل امارات تا حدود زیادی خیال ما را از بابت صعود راحت کرد و ما اگر بتوانیم کره‌جنوبی را شکست بدهیم تا حدودا ۷۰-۸۰درصد تکلیف صعود تیم ملی به جام جهانی مشخص خواهد شد.
ایران ده سال است به کره جنوبی نباخته و این پوئنی مثبت برای ما محسوب می‌شود. البته این موضوع شاید انگیزه‌ای برای آن‌ها باشد اما  از طرفی دیگر ترس از ایران هم در تیم کره وجود دارد.

* کره جنوبی را چطور تیمی می بینید؟

من دو بازی آخر کره‌جنوبی را دیدم‌. اگر خط به خط بخواهیم آن‌ها را آنالیز کنیم، خط دفاعی به مراتب ضعیف‌تر از هافبک و فوروارد دارند و تقابل نقطه قوت ایران و نقطه ضعف کره می‌تواند جالب باشد‌.
اگر خط دفاعی تیم‌ملی بخواهد در دیدار با کره جنوبی، همچون دیدار با امارات به مهاجمان و مخصوصا سون هیونگ مین فضا بدهد، بی‌شک او به راحتی می‌تواند دروازه تیم ملی را تهدید جدی کند‌. بنابراین باید سعی کنیم به کره‌ای‌ها فضا ندهیم و هافبک دفاعی نزدیک به دفاع بازی کند. وقتی هم سون هیونگ مین پا به توپ می‌شود باید بازیکنان اصل را پوشش را رعایت کنند و یکدیگر را پوشش بدهند.

کره جنوبی یک تیم‌ باتجربه است و بازی مقابل آنها بسیار سخت خواهد بود. درست است که چند بازیکن جوان در تیم آن‌ها بازی می‌کند اما در مجموع به دلیل حضور در چندین دوره جام جهانی یک تیم باتجربه محسوب می‌شود.
امیدوارم یک بازی خوب و دلچسب باشد و ۳ امتیاز این بازی مهم را در کشور خودمان بدست بیاوریم تا حدود زیادی صعود به جام جهانی را قطعی کنیم.

* گویا حضور تماشاگران هم در این بازی منتفی شد!

بسیار خوشحال بودیم که بازی تیم‌ملی می‌خواهد با تماشاگر برگزار بشود و حتی بانوان قرار بود به ورزشگاه بروند اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد‌. به نظر عدم حضور تماشاگران در این بازی تقصیر  فدراسیون فوتبال است و من AFC را در این خصوص مقصر نمی‌دانم. به احتمال زیاد ما شرایط را برای حضور تماشاگران مهیا نکردیم که AFC با حضور آن‌ها مخالفت کرد.

* بعضی ها اعتقاد دارند نتایج تیم ملی به دلیل نبوغ بازیکنان است و اسکوچیچ نقش چندانی در این نتایج ندارد، به نظر شما این حرف ها منصفانه است؟

یک مساله‌ای را باید عنوان کنم و آن این است که نمی‌دانم چرا بعضی‌ها کارهای آقای اسکوچیچ را کوچک جلوه می‌دهند. از نظر من این بی‌انصافی است. تیم ملی در ده بازی ده برد کسب کرد. آیا فقط بازیکنان باعث این بردها بودند؟
من خودم هم‌بازی کردم و هم‌مربیگری.. فقط بازیکن نیست که نتیجه را رقم می‌زند بلکه چیدمان بازیکنان، تعویض‌ها، تاکتیک‌های اتخاذی توسط سرمربی و.. نتیجه یک بازی را مشخص می‌کند.
شاید بعضی‌ها کی‌روش را دوست داشتند که نه تعاملی با فدراسیون داشت و نه حرف کسی را گوش می‌داد و نه بازی‌های لیگ را تماشا می‌کرد!
خیلی‌ها آن موقع به کی‌روش ایراد می‌گرفتند که چرا مسابقات لیگ را تماشا نمی‌کند، اما الان که اسکوچیچ به تبریز، اصفهان و دیگر شهرها می‌رود تا بازی‌های لیگ را از نزدیک ببیند، می‌گویند چرا به شهرستان‌ها می‌رود!؟

امروزه آمار حرف اول را می‌زند. به عنوان مثال کسی نمی‌گوید تیم ملی مقابل پرو در جام جهانی خوب بازی کرد بلکه می‌گویند ۴گل از پرو خورد! من در آن دیدار بازی کردم. آن بازی می‌توانست ۴ - ۴ مساوی شود اما ۴ بر یک به پایان رسید.
در حال حاضر آماری که اسکوچیچ در تیم ملی به جا گذاشت از دیگر مربیان تیم‌ملی بهتر است. بسیاری از این بازیکنان را مربیان دیگر هم در اختیار داشتند ولی نتیجه نگرفتند.
در هر صورت به نظر من انتقاد از اسکوچیچ غیرمنصفانه است و این هجمه‌ها هدفمند به نظر می‌رسد.

اختصاصی استقلال نیوز

       


 مطالب مرتبط:

پیشنهادی از استقلال‌نیوز/ تشکیل تیم " دوم" نیاز اصلی استقلال؛ کوچ کردن ستاره های آکادمی معضل بزرگی که باید حل شود

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ اسکوچیچ: انگیزه های زیادی در دیدار با کره جنوبی داریم؛ زمان مناسبی برای انتقاد نیست

گزارش تمرین دوشنبه استقلال/ نقل مکان استقلالی ها به صنایع دفاع در روز حضور چشمی!

Adblock test

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۲۰ مهر

س اکتبر 12 , 2021
مشرق نیوز - عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۲۰ مهر ...