اطلاعیه باشگاه استقلال درباره ۳ پرونده‌ دردسرساز؛ فعلاً خطری استقلال را تهدید نمی‌کند

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر اخبار مختلفی در مورد پرونده‌های وینفرد شفر، بویان نایدنوف و ایسما در رسانه‌های مختلف منتشر شده است که در ادامه منجر به تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلف هم شده است. این شائبه‌ها منجر به انتشار اخباری مبنی بر محرومیت و کسر امتیاز از استقلال هم شده که با شانتاژ برخی بدخواهان استقلال منجر به ایجاد نگرانی‌هایی برای هواداران عزیز شده است.

در همین رابطه باشگاه استقلال جهت تنویر افکار عمومی و بیان شفاف واقعیت قراردادهای مورد اشاره، مطالبی را به شرح زیر بیان می‌کند.

پرونده ایسما
ایسما مهاجم فصل گذشته تیم استقلال، در ابتدای فصل جاری این تیم را ترک کرد. باشگاه استقلال باید مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به باشگاه پاختاکور جهت این انتقال پرداخت می‌کرد که این اتفاق رخ نداده است. باشگاه پاختاکور در فصل گذشته ۱۰۰ هزار دلار بابت انتقال ایسما به استقلال از این باشگاه مطالبه کرد، مطالباتی که باشگاه در سال گذشته و در دو بخش ۵۰ هزار دلاری باید پرداخت می‌کرد، اما این اتفاق رخ نداده است. بار دیگر در سال گذشته از سوی باشگاه استقلال به باشگاه پاختاکور اعلام شد که با توجه به بدهی پرداخت نشده، یک قرارداد جدید امضا شود و به ازای هر ۵۰ هزار دلار، در صورت دیرکرد حتی یک روزه در سررسید پرداختی‌های جدید، باشگاه استقلال ۲۵ هزار دلار خسارت به باشگاه پاختاکور پرداخت کند. متأسفانه الحاقیه فوق با امضای مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به قرارداد اضافه شده است و با توجه به اینکه باشگاه در سال گذشته این موارد را در قالب قراردادی متعهد شده است، دیگر پاسخی از سوی باشگاه استقلال به پاختاکور و فیفا قبول نخواهد شد. به همین دلیل باشگاه پاختاکور با ارسال نامه جدید در تاریخ سوم خرداد ۹۹ و ارائه شکایتی به فیفا خواستار مطالبات و غرامت مربوطه شد.

خاطرنشان می‌شود که نامه مذکور مبنی بر محرومیت باشگاه نیست و حداقل یک ماه زمان تشکیل دادگاه، یک هفته زمان صدور حکم و یک ماه زمان اعتراض به حکم وجود دارد و مسئولان باشگاه استقلال به دنبال حل این مسئله تا قبل از ایجاد هرگونه تهدید علیه باشگاه هستند.

پرونده بویان نایدنوف
بویان نایدنوف هافبک مقدونیه‌ای استقلال در فصل ۹۷-۹۶ بود که در نقل‌وانتقالات زمستانی به استقلال آمد و در پایان فصل از این تیم جدا شد. بعد از شکایت بویان رأی فیفا در شهریور ۹۸ صادر و باشگاه استقلال به پرداخت ۲۹۳ هزار دلار به همراه سود سالانه پنج درصد روزشمار محکوم شد. در ادامه، باشگاه به این رأی اعتراض کرد و موضوع را برای رسیدگی به دادگاه CAS برد. باشگاه در تاریخ ۱۹ اسفند ۹۸ از دادگاه CAS درخواست کرد که مهلت پرداخت هزینه دادرسی بیشتر شود که با این درخواست موافقت و مهلت جدید برای پرداخت ۲۴ هزار فرانک سوئیس تا تاریخ ۵ فروردین ۹۹ تمدید می‌شود که باز هم این مبلغ در تاریخ مقرر پرداخت نشده و در نتیجه رأی صادر شده قطعی و لازم الاجرا شده است. طبق همان رأی به باشگاه اعلام شده که از زمان اعلام شماره حساب به باشگاه از طرف بویان، ۴۵ روز مهلت جهت پرداخت بدهی وجود دارد و در ادامه باشگاه با محرومیت از سه پنجره نقل‌وانتقالاتی روبه‌رو خواهد بود که البته این محرومیت بلافاصله پس از پرداخت مبلغ رفع خواهد شد.

بویان در تاریخ ۸ اردیبهشت به باشگاه شماره حسابش را اعلام کرد. باشگاه در این خصوص چندین بار سعی کرد که با بویان توافقی برای پرداخت مطالبات داشته باشد که او نیز به دلیل بدقولی‌های مکرر مدیران قبلی هرگونه توافق را رد کرده است. با این حال وکیل او در جریان مکاتبات باشگاه با فیفا جهت پرداخت بخش عمده مطالباتش از طریق فیفا قرار دارد. او به باشگاه استقلال اعلام کرده که فعلاً عدم دریافت پول را به فیفا اعلام نمی‌کند تا باشگاه با محرومیت مواجه نشود. البته با توجه به شروع پنجره نقل‌وانتقالاتی از حدود یک ماه و نیم دیگر، باشگاه استقلال قطعاً تا آن زمان پول بویان را پرداخت خواهند کرد.

پرونده وینفرد شفر
وینفرد شفر سرمربی آلمانی سابق تیم استقلال، در اواخر فصل گذشته از سمت خود برکنار شد. با شکایت او و رسیدگی های انجام شده، در تاریخ ۱۲ اسفند رأی فیفا صادر و باشگاه استقلال به پرداخت مبلغ ۳۲۲ هزار و پانصد هزار دلار به همراه سود سالانه پنج درصد روزشمار به‌عنوان حقوق عقب افتاده و نیز مبلغ ۲۳۲ هزار و پانصد هزار دلار به عنوان غرامت به همراه سود سالانه پنج درصد روزشمار محکوم شده است که در کل مبلغ ۵۵۵ هزار دلار به همراه سود را شامل می‌شود که تا تاریخ ۱۳ فروردین باشگاه استقلال مهلت پرداخت این پول را داشته است.

با توجه به پرداخت نشدن این پول و البته شکل نگرفتن یک توافق، در تاریخ ۲۰ خرداد نامه‌ای از فیفا به باشگاه ارسال و اعلام شد که به دلیل عدم پرداخت رأی صادر شده توسط کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا، موارد جهت طرح در کمیته انضباطی فیفا که در تاریخ ۱۶ تیر برگزار می‌شود، ارسال خواهد شد. در این خصوص نیز تا امروز (دوشنبه) فرصت ارسال جواب به فیفا وجود داشته که نامه‌ای در این مورد تنظیم و به فیفا ارسال شده است که در آن با استناد به شرایط خاص ناشی از بیماری کورونا، از فیفا درخواست شده که ۱۲۰ روز به باشگاه مهلت داده شود تا بتواند به تعهدات خود عمل کند. در این مورد نیز رویه عادی و قبلی پرونده‌ها به صورتی بوده که بدون در نظر گرفتن شرایط خاص نیز پس از صدور رای کمیته انضباطی فیفا، بازه زمانی ۳۰ روزه جهت انجام تعهدات داده می‌شود و با توجه به مدت باقیمانده تا صدور رأی این کمیته، حدوداً دو ماه برای پرداخت به شفر زمان وجود خواهد داشت.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زمان بازی دوستانه استقلال مشخص شد

د ژوئن 15 , 2020
به گزارش مشرق، تیم‌های فوتبال استقلال و رایکا بابل روز چهارشنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ در چارچوب یک دیدار تدارکاتی به مصاف هم می روند. آبی پوشان پیش از این یکبار مقابل خوشه طلایی ساوه و یکبار هم مقابل تیم هوادار از لیگ یک به میدان رفته بودند که در این دو...