آیا پرسپولیس جذابیت لیگ برتر را از بین برد؟!

سرویس ورزش مشرق - با برتری پرسپولیس مقابل فولاد در هفته بیست و پنجم لیگ برتر تا ۹۹ درصد تکلیف قهرمان لیگ نوزدهم مشخص شد و سرخپوشان پایتخت در بدترین حالت برای قهرمانی نیاز به ۲ امتیاز از ۵ بازی باقیمانده دارند و این در حالی است که سایر تعقیب کنندگان همه مسابقات خود را ببرند.

۵ هفته باقیمانده و دیدارهای پرسپولیس که با هیچ کدام از مدعیان بازی ندارد و برعکس چند تیم مدعی با هم بازی خواهند داشت تکلیف قهرمان و کسب کنندگان سهمیه آسیا و سقوط کنندگان از لیگ برتر را مشخص می کند.

اما آیا با قهرمانی پرسپولیس جذابیت ادامه لیگ از بین می رود؟ پاسخ این سوال شاید برای برخی از هواداران سرخپوش مثبت باشد اما قطعا برای هواداران خیلی از تیم های دیگر این ۵ هفته پایانی حساسیت و جذابیت خاص خود را دارد؛ از تیم های مدعی کسب سهمیه آسیایی تا تیم های در معرض سقوط به دسته پایین تر.

تراکتور که سالهاست در حسرت قهرمانی مانده امسال هم با وجود خرج زیاد و تغییر مربی دستش از جام کوتاه ماند و شاید بالاتر ایستادن از استقلال و شهر خودرو و سپاهان جذابیتی در حد قهرمانی برایشان داشته باشد. البته در جام حذفی هنوز شانس قهرمانی بای شاگردان ساکت الهامی محفوظ است.

امیر قلعه نویی هم سالهاست دستش به جام نرسیده و امسال هم با سپاهان نتوانست ترک عادت کند و از کورس قهرمانی جاماند و قافیه را به پرسپولیس باخت. سپاهان با ناکامی در ۳ هفته اخیر شانس کسب سهمیه خود را هم پایین آورده و برای ایستادن در رده دوم یا سوم کار سختی دارد. البته سپاهان هم در جام حذفی باقی مانده و شانس قهرمانی دارد.

استقلال که در هفته های اخیر تیم کاملی در اختیار نداشته با یک بازی کمتر به دنبال کسب سهمیه است. این تیم دو بازی ۶ امتیازی با شهر خودرو و سپاهان دارد که می تواند معادلات را به هم بریزد. شاگردان مجیدی در جام حذفی هم حضور دارند و باید برای رسید به جمع ۴ تیم پایانی از سد سپاهان بگذرند.

فولاد متحول شده با جواد نکونام، شهر خوردو که به تازگی سرمربیگری اش به سهراب بختیاری زاده سپرده شده است و حتی صنعت نفت آبادان هم دیگر مدعیان کسب سهمیه هستند.

در پایین جدول هم جدال سختی بین چند تیم وجود دارد که برای فرار از سقوط با هم می جنگند و قطعا بر خلاف پرسپولیس این ۵ هفته را با استرس دنبال خواهند کرد.

به هر جهت باید منتظر ماند و دید در این ۵ هفته پایانی لیگ که به صورت فشرده برگزار خواهد شد کدام تیم ها به آسیا و کدام تیم ها به دسته یک خواهند رفت.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چند خبر کوتاه از استقلال/ قراردادهای اقتصادی سعادتمند با چند برند معروف؛ هتل هما میزبان افتخارات آبی ها

چ جولای 22 , 2020
راههای درآمدزایی باشگاه استقلال این بار به مواد غذایی رسید و شرکت بزرگ مینو اولین استفاده کننده از آرم باشگاه استقلال در بخش مواد خوراکی خواهد بود.    به گزارش استقلال نیوز، باشگاه استقلال با یک شرکت مواد غذایی برای تهیه مواد خوراکی ...