احمد سعادتمند: روزانه مبلغ 40 میلیون از برند باشگاه سود می برند؛ نمی خواهند استقلال نفس بکشد

احمد سعادتمند

مدیرعامل جدید باشگاه استقلال گفت: کارگزار جدید(فولاد متین) رقم قابل توجهی را نه در قالب قرض‌الحسنه بلکه در قالب درآمد، به باشگاه استقلال تزریق کرده است.

به گزارش استقلال نیوز، احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در گفتگویی ویدیویی، صحبت های را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

   

همقسم شدیم که مشکلات را صادقانه بیان کنیم

از آنجایی که قول داده بودیم که واقعیت‌ها و اتفاقاتی که در باشگاه رخ می‌دهد را به اطلاع هواداران برسانیم و همقسم شدیم که مشکلات را صادقانه بیان کنیم بنابراین بر خود لازم می‌دانم مواردی را عنوان کنم.

با کمترین تفکر اقتصادی می‌توانیم به درآمدزایی برسیم اما. . .

باشگاه استقلال در همه زمینه‌ها به حمایت هوادرانش نیاز دارد و این حمایت‌ها همیشه اثرگذار بوده است. من مجبورم موردی را به سمع و نظر هوادران برسانم. استقلال بزرگ با 40 میلیون هوادار که قیمت برند آن بیش از 1000 میلیارد تومان است در بدترین حالت 20 درصد قیمت نسبت به برندش در آمد داشته باشد. یعنی رقمی حدود 200میلیارد تومان در سال. حتی با کمترین تفکر اقتصادی می‌توانیم به درآمدزایی برسیم اما چرا باشگاهی مثل استقلال باید این همه مشکل ارزی و ریالی داشته باشد؟ چرا استقلال نباید بتواند از پس مشکلات خودش بر بیاید. استقلال باید یک باشگاه درآمدزا و بنگاه اقتصادی باشد. ما در سال گذشته در تاریخ 26 خرداد قراردادی با آریا برتر تنظیم کردیم ولی از آن تاریخ چیزی عاید استقلال نشده است.

* باشگاه استقلال از سال گذشته هیچ دریافتی از کارگزار آریا برتر نداشته است

باشگاهی که با کادر فنی و بازیکن قرارداد دارد و برای هر بازی باید 130 میلیون هزینه ورزشگاه آزادی را بدهد و خیلی موارد دیگر باید هزینه بدهد از سال گذشته هیچ دریافتی نداشته است. باشگاهی‌ که تمامی موارد معنوی و ... را به یک شرکت واگذار می‌کند ولی ریالی درآمدی برای این باشگاه وجود نداشته چرا باید با کارگزاری آریا برتر به همکاری‌اش ادامه بدهد؟

* با یک کارگزار جدید تفاهمنامه همکاری امضا کرده ایم

من امروز این را به عنوان یک سوال مطرح می‌کنم و انتظارم این است که از هوادار به درآمدزایی برسیم و مشکلاتمان را بر طرف کنیم.خوشبختانه توانستیم با هماهنگی وزارت ورش، دفتر حقوقی و ادره کل املاک این وزارتخانه تفاهمنامه همکاری را با یک کارگزار جدید ببندیم. چون باشگاه لایق درآمد است و باید هزینه‌هایش را با نظارت عالیه دستگاه‌های نظارتی تامین کند.

* کارگزار جدید(فولاد متین) رقم قابل توجهی را نه در قالب قرض‌الحسنه بلکه در قالب درآمد، به باشگاه استقلال تزریق کرده است.

ما با چند شرکت بزرگ نشستیم و مذاکره کردیم و به راحتی مالکیت معنوی استقلال را به شرکتی واگذار نکردیم که یک سال هیچ عایداتی برای ما نداشته باشد. مجوزات لازم و نظر اداره کل حقوقی وزارتخانه را برای توافق پیشنویس قرارداد با شرکت فولاد متین دریافت کردیم و آنها رقم قابل توجهی را نه در قالب قرض‌الحسنه بلکه در قالب درآمد، به باشگاه استقلال تزریق کرده است. ما هم از آن منابع اقدامات خوبی کردیم و هواداران بدانند پرداختی ما به بازیکنان و همچنین دو بازیکن خارجی از طریق این کارگزار انجام شده است. حالا چرا باید جلوی این کارگزار را بگیریم؟

چرا اجازه نمی دهند به استقلال کمک شود؟

چرا شرکت آریا برتر در قالب دادخواست یا اظهارنامه جلوی کمک شرکت فولاد متین را بگیرد و اجازه ندهد به استقلال کمک شود؟ مگر شرکت آریا برتر در یک سال اخیر چقدر به باشگاه کمک کرده است؟ قراردادی که این شرکت با استقلال امضا کرده نشان می‌دهد دیناری به باشگاه نرسیده و در تاریخ 12 اسفند سال گذشته نیز یک الحاقیه تنظیم شده آن هم در قالب قرارداد قرض الحسنه. در این تاریخ 9 میلیارد و ششصد و هفتاد چهار میلیون تومان بعد از گذشت 6 ماه از عقد قرارداد اولیه در قالب قرض، وام یا هر چیز دیگر به باشگاه پرداخت شده است.

چرا نمی‌گذارید ما درآمدزایی کنیم یا به بازیکنان پرداختی بعدی داشته باشیم؟

این مبلغ یک ماه قرض بوده و باشگاه استقلال  باید روزانه در ازای دیرکرد این مبلغ 40 میلیون تومان جریمه پرداخت کند. کجای دنیا چنین موضوعی اتفاق می‌افتد؟ باشگاه استقلال باشگاه بزرگی است و نمی‌توانیم با آن معامله کنیم و از آن عایدات داشته باشیم. نمی‌توانیم از رانت استقلال استفاده کنیم. اگر رانت یا درآمدی هم باشد باید در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی برای باشگاه استقلال باشد. چرا نمی‌گذارید ما درآمدزایی کنیم یا به بازیکنان پرداختی بعدی داشته باشیم؟ چرا سعی کردید که ما دیاباته را بر نگردانیم؟ شما هر کاری خواستید کردید!

* اجازه بدهند استقلال نفس بکشد و بزرگی کند

تا یک جایی می‌توانیم سکوت کنیم ولی جانانه از منافع استقلال دفاع خواهیم کرد. شک نکنید وقتی در کوتاه ترین زمان ممکن دادخواستی علیه استقلال می‌رود و اقدامات انجام می‌شود، دستگاه‌های نظارتی آنها را رصد می‌کنند و ما هم آن را گزارش خواهیم کرد. از دوستانم خواهش می‌کنم اجازه بدهند استقلال نفس بکشدو بزرگی کند. این باشگاه می‌تواند به یک منبع فوق‌العاده برسد. بابت این مواردی که اعلام کردم باکی ندارم و بابت حقیقت هراسی نخواهم داشت.

اخبار استقلال


 مطالب مرتبط:

احمد سعادتمند: مطالبات شیخ و میلیچ را کامل پرداخت کردیم؛ چیزی جز قهرمانی از استقلال نمی‌ خواهم!

پیام احمد سعادتمند در آستانه نهمین سالگرد درگذشت اسطوره/ حجازی بودن و حجازی ماندن آسان نبود

چند خبر کوتاه از استقلال/ لکیچ در آستانه فسخ قرارداد؛ دانشگر توسط کادرفنی جریمه شد!

احمد سعادتمند: با اسپانسر جدید برای یک سال قرارداد بستیم؛ خیلی از بازیکنان امید می توانند جا پای دیاباته بگذارند!

احمد سعادتمند: وضعیت بدهی های باشگاه استقلال نگران‌کننده است؛ در تلاش هستیم تا پول دیاباته را کامل بپردازیم

احمد سعادتمند: با شایعه استعفایم انگیزه ام دوبرابر شد؛ این حواشی فقط وقت من را می‌گیرند

احمد سعادتمند: قرار نیست دیاباته از استقلال جدا شود/ آقای مدیرعامل به جای زدن حرف مفت و وعده دادن، لطفا عمل کن!

گل بود به سبزه نیز آراسته شد/ پروژه فراری دادن بازیکنان استقلال دوباره کلید خورد؛ دیاباته در یکقدمی فسخ قرارداد!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ تمرین با نشاط استقلالی‌ها

د ژوئن 1 , 2020
مشرق نیوز - عکس/ تمرین با نشاط استقلالی‌ها ...