خیال ناراحت مجیدی از ابقا

به گزارش مشرق، احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال پنجشنبه‌شب در گفت‌وگوی لایو اینستاگرامی درخصوص برخی مسائل این باشگاه توضیحاتی ارائه کرد. مدیرعامل باشگاه استقلال در این برنامه زنده خطاب به هوادارانی که صحبت‌هایش را گوش می‌کردند درخصوص لیست فصل بعدی استقلال اظهار داشت: «حدود دو هفته پیش از فرهاد مجیدی درخواست کردم لیست نقل‌وانتقالاتی‌اش را به ما بدهد تا براساس آن بتوانیم برای تمدید قرارداد و جذب بازیکنان اقدام کنیم که هنوز این اتفاق رخ نداده است.»

درواقع مهم‌ترین نکته در صحبت‌های سعادتمند اختلاف مشهود بین او و سرمربی تیم بود. مدیرعامل از ندادن لیست توسط سرمربی پس از گذشت دو هفته گلایه کرده و در این بین نیز دلیل کنار گذاشتن لکیچ را شخص فرهاد مجیدی عنوان کرد و این درحالی است که این صحبت‌ها و گلایه‌ها بیشتر از هر چیزی در این زمان که استقلال به آرامش نیاز دارد تا برنامه‌هایش را برای آماده‌سازی لیگ به بهترین شکل ممکن پیش ببرد، موجب آشفتگی درون‌تیمی و نگرانی هواداران شده است.

بیشتر بخوانید:

10 بازی سرنوشت ساز در انتظار مجیدی

  اصلا اختلافی در کار است؟

حدود یک‌ماهی از حضور مدیر جدید استقلالی‌ها سپری شده ولی خبری از دیدار و ملاقات فرهاد با سعادتمند نبود. اگرچه عده‌ای از قرنطینه‌شدن مجیدی در امارات خبر داده و این موضوع را دلیل برگزار نشدن جلسه مشترک می‌دانستند اما اخبار و حواشی حکایت از ماجرایی دیگر داشت. درواقع مساله‌ای که هواداران آبی را همچنان نگران می‌کرد، انتشار اخبار مختلفی مبنی‌بر اختلاف فرهاد مجیدی با کادر مدیریتی جدید استقلال بود. سعادتمند در این رابطه در ابتدای حضور خود به‌عنوان مدیرعامل استقلال گفته بود: «فرهاد دغدغه‌های مربوط به امور پشتیبانی تیمش را دارد. این دغدغه‌ها قابل حل است. شاید از این به‌بعد بازیکنان و کادرفنی با فراغ‌بال و آرامش بیشتری کار کنند و به موفقیت و کسب قهرمانی برسند.» آن روزها حدود ۱۲ روز از حضور سعادتمند در استقلال سپری می‌شد و هنوز ارتباط رسمی میان مدیرعامل جدید استقلال و سرمربی آبی‌پوشان پایتخت برقرار نشده بود و این مساله به شایعات و اختلاف‌ها بیشتر دامن می‌زد که البته سعادتمند درباره این هم گفته بود در آینده جلسه‌ای میان او و مجیدی برگزار خواهد شد.
همه این شایعه‌ها اما سه هفته بعد برطرف شد و در یک روز گرم بهاری سرانجام مجیدی و سعادتمند در مجموعه ورزشی انقلاب یکدیگر را ملاقات کردند. در این نشست که به‌ادعای رسانه رسمی استقلال در فضایی گرم و صمیمی برگزار شد، سرمربی و مدیرعامل درخصوص برنامه‌های پیش‌رو و مباحث مربوط به تیم گفت‌وگو کردند. مجیدی در این نشست گزارشی از نحوه آماده نگه داشتن بازیکنان در ایامی که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات گروهی با محدودیت مواجه بود به مدیرعامل ارائه داد و سعادتمند نیز به سرمربی تیمش اطمینان داد با همه توان و قوا برای اعتلای این تیم تلاش خواهد کرد. پس از بازدید سعادتمند از زمین تمرین مجموعه انقلاب، وی دستوراتی را درراستای تسریع در روند تکمیل و تجهیز این زمین تمرین جهت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر صادر کرد.

  جلسه‌ای با مخلفات اضافی!

با این حال در روزهایی که می‌طلبید برای انسجام هرچه بیشتر آبی‌ها به‌منظور آماده‌سازی هرچه بهتر تیم برای حضور در ادامه رقابت‌های لیگ برتر، دو راس مدیریتی و فنی استقلال جلسات متعدد بیشتری را برای برطرف‌شدن مشکلات برگزار کنند، اما تا اینجای کار دیگر خبری از جلسه مشترک طرفین نشده و سعادتمند و مجیدی فعلا به همان یک جلسه حضوری بسنده کردند.
این درحالی است که جدای از عکس حاشیه‌سازی که در همان روز ملاقات که اتفاقا مصادف با یکی از ماه‌های رمضان بود منتشر شد، به‌نظر می‌رسید مخلفات جلسه فوق خیلی بیشتر از آن چیزی بوده که کانال باشگاه منتشر کرده و چه‌بسا همین درخواست مدیریت از کادرفنی برای دراختیار قرار دادن نفرات مدنظرش برای فصل بعد نیز در همین جلسه محقق شده باشد؛ امری که در حد همان درخواست باقی‌مانده و حداقل هیچ‌گاه از سمت مجیدی به‌وقوع نپیوست تا مدیر استقلال دو شب پیش در لایو خود نسبت به این موضوع خیلی نرم انتقادهایی را مطرح کند.

  پشت‌پرده لیستی که داده نشد

همه‌چیز از شایعه اول اردیبهشت آغاز و این‌طور مطرح شد که با توجه به اتفاقات پیش‌آمده میان فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند، حواشی تازه و همچنین تغییرات مجدد در کادرفنی باشگاه استقلال دور از ذهن نیست. اختلافات میان فرهاد مجیدی و سعادتمند، به پیش از مدیریت سعادتمند بازمی‌گشت. هنگامی که شایعه مدیریت سعادتمند مطرح شد، فرهاد مجیدی در اعتراض به هیات‌مدیره و با هدف قرار دادن شخص سعادتمند، گفت: «این تصمیم‌های نادرست مدیریتی را چه کسی برای استقلال می‌گیرد؟ چطور به این نتیجه می‌رسید که سرمایه‌دار برود و کارمند بیاید؟! پولدار برود و بی‌پول بیاید؟» پس از تصدی پست مدیریت باشگاه استقلال توسط احمد سعادتمند نیز فرهاد مجیدی انتخاب او را تبریک نگفت. البته با یک تماس تلفنی و گفت‌وگوی مجیدی و سعادتمند، صلح موقتی میان طرفین ایجاد شد و بعدتر هم طرفین فقط به یک دیدار تا اینجای کار اکتفا کرده‌اند.
در آن زمان این‌طور مطرح شد که مدیریت جدید استقلال، فعلا قصد حمایت و همزمان مدارا با فرهاد مجیدی را دارد. این حمایت تا زمانی که مجیدی قصد کناره‌گیری نداشته باشد برقرار خواهد بود. حضور فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال تا پایان فصل قطعی به‌نظر می‌رسد، اما سناریوی سعادتمند درصورت جدایی مجیدی، بازگشت استراماچونی به استقلال برای فصل آینده است. برخی این‌طور مطرح کردند که مدیرعامل استقلال ادعا دارد با توجه به رابطه‌هایش در کشور ایتالیا قادر به انجام این کار خواهد بود. مدیریت استقلال عدم شکایت استراماچونی بابت مطالباتش را چراغ‌سبزی ازسوی این سرمربی می‌داند و با توجه به رفتار استراماچونی، این برداشت مدیریت استقلال و همچنین خواست سرمربی ایتالیایی برای بازگشت به تهران دور از ذهن نیست.
اما ساعاتی بعد در همان روزی که این شایعه شکل گرفت مدیرعامل استقلال مذاکره با آندره‌آ استراماچونی را برای سرمربیگری این تیم تکذیب کرد و گفت: «مذاکره با آندره‌آ استراماچونی برای سرمربیگری استقلال صحت ندارد و کذب است.»

  خیال مجیدی راحت نیست

حالا و بر همین اساس از پله‌های راهروهای استقلال خبر می‌رسد که معادلات برای چیدمان کادرفنی این باشگاه برای فصل بعد از حالا آغاز شده و مجیدی فقط در یک صورت درجمع استقلالی‌ها ماندنی است که بتواند در این چند بازی باقی‌مانده دست به کاری خارق‌العاده زده و حداقل یکی از دو جام داخلی پیش‌رو را کسب کرده و در آسیا هم تیم را به مرحله حذفی برساند. با اینکه استقلال امسال را مجیدی نبسته اما اگر هر نتیجه‌ای به‌جز این به دست بیاید مطمئنا فرهاد رفتنی خواهد شد و حتی اگر استراماچونی هم در کار نباشد، با وجود سعادتمند به‌طور حتم یک مربی خارجی دیگر روی نیمکت استقلال خواهد نشست. در این بین شاید دستورالعمل جدید وزارت ورزش مبنی‌بر ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی، کمی این امر را دشوار کند که با به‌کار بردن واژه «موقت» ازسوی معاون وزیر این موضوع نیز رفع خواهد شد.
با این حال فعلا معادلات کادرفنی برای فصل آینده استقلال با محوریت سرمربی داخلی نیست و همین موضوع دلخوری فرهاد را در پی داشته و او که می‌ترسد به هر شکل ممکن دور خورده و برنامه‌ها و بازیکنان فصل آینده‌اش به‌کار نیایند، از ارائه آنها خودداری کرده و این‌طور به‌نظر می‌رسد تا زمانی که مجیدی از ابقایش برای فصل آینده مطمئن نشود، دست به‌کار نشده و لیستی نخواهد داد، هرچند شنیده می‌شود او لیستش را آماده کرده و نزد خود محفوظ دارد. نگرانی‌ها اما زمانی بیشتر می‌شود که حدود هشت بازیکن استقلال قراردادشان برای فصل بعد به اتمام رسیده و به‌نظر می‌رسد اگر هرچه سریع‌تر برای این‌دسته از آبی‌پوشان تعیین‌تکلیف صورت نگیرد، مثل همه این سنوات اخیر بازهم آبی‌ها ستاره‌های خود را از دست خواهند داد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

محسن یوسفی: شرایط روحی و روانی خوب مانع مصدومیت است؛ قهرمانی حذفی دور از دسترس نیست!

س مه 26 , 2020
بازیکن سابق تیم استقلال گفت: راه قهرمانی استقلال در جام حذفی هموار است و این تیم می‌تواند با دو پیروزی بار دیگر قهرمان شود.  به گزارش استقلال نیوز، محسن یوسفی بازیکن سابق استقلال در گفت وگو با مهر، در خصوص اینکه چه راهکاری را پی...