کرونا بهترین دوستم را از من گرفت/شرایط به ضرر استقلال و به سود سپاهان است!

سرویس ورزش مشرق – با شروع دوباره تمرینات تیم استقلال بازیکنان این تیم پس از شرکت در تست کرونا و گلایه هایی که بابت دشواری های این تست داشتند با حسی توأم با نگرانی و اشتیاق به بازگشت به جمع دوستان خود از روز جمعه هفته گذشته تمرینات خود را برای شروع احتمالی لیگ برتر از سرگفتند.

میلاد زکی پور در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت این مدت، ورزش در قرنطینه و اوضاع بهداشتی حاکم بر تمرینات استقلال حرف زد. او بابت از خودگذشتگی مدیرعامل جدید باشگاهش هم او را تحسین می کرد و معتقد بود باید فرصت بیشتری به او داده شود.


متن کامل این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* بالاخره تمرینات استقلال هم شروع شد؟

- واقعا هفته ها برای رسیدن به این روزها منتظر مانده بودیم. روزهایی که خیلی سخت گذشت.

* دور از فوتبال؟

- من خودم را می گویم و قطعا می دانم بقیه هم همین حس را داشته اند. من از ۱۳، ۱۴ سالگی دارم فوتبال بازی می کنم و تا به حال طولانی‌ترین زمانی که از فوتبال دور بودم در همین فصل بود که حدود یک ماه و نیم با زانوی خراب نمی توانستم بازی کنم. فوتبال بهترین دوست من  در همه این سالها بود و کرونا چند ما بین ما فاصله انداخت. این مدت خیلی به من سخت گذشت.

* تهران نبودی؟

- مدتی برای دیدار با خانواده ام راهی شمال شدم ولی سایر اوقات تهران بودم و به صورت اختصاصی و بعد با تمریناتی که کادر فنی برایم در نظر گرفته بود تمرین می کردم.

* استارت فوتبال با بوندس لیگا خورد؟

- بله! ولی دیدید که بازی فوتبال بدون تماشاگران هیچ حس و حالی ندارد!

* سکوت داخل استادیوم را می گویی؟

- بله! از این به بعد تا وقتی که کرونا نرود همه فوتبال ها مثل بازی های دوستانه است. بدون هیاهو و حس و حال همیشگی!

* مثل اینکه روی این موضوع خیلی حرف داری؟

- البته که دارم. فوتبال بدون تماشاگر مثل تماشای فیلم بدون کلام است! بدون موسیقی و سکوت! شما وقتی این حرف مرا متوجه می شوید که مثل یک فوتبالیست درون میدان بازی کرده باشید. شما وسط بازی شاید خیلی متوجه مردم نباشید ولی حضور تماشاگر در استادیوم به ویژه برای تیمی مثل استقلال مثل این است که ما ۱۲ نفره بازی می کنیم و از این لحظه به بعد یار دوازدهم مان را در کنارمان نداریم. بدترین اتفاق هم در جام حذفی برایمان رقم می خورد.

* بازی با سپاهان؟

- بله! ما در یکی از مهمترین دیدارهای جام حذفی به سپاهان خوردیم و خوشحال بودیم که در تهران و مقابل هواداران مان با آنها بازی می کنیم ولی حالا بدون آنها ما چه استفاده ای از میزبانی مان می کنیم؟ این بازی هیچ تفاوتی برای سپاهانی ها ندارد و هیچ دلهره ای برای دیدار با ما ندارند.

* این شرایط برای همه یکسان است. اینطور نیست؟

- لیگ فرق می کند! این تک بازی است و ما می توانستیم از میزبانی مان نهایت استفاده را ببریم ولی الان این میزبانی هیچ امتیازی برای ما ندارد. یک شکست در جام حذفی یعنی خداحافطی با جام حذفی! البته در همان لیگ هم به ضررمان است.

* به خاطر دیدارهای حساس تان؟

- بله! ما ۱۰ بازی در پیش داریم که ۴ تای آنها با صدرجدولی ها و ۴ بازی با پایین جدولی هاست. همه انگیزه دارند و ما می توانستیم در نصف این دیدارها از جمله بازی برگشت با سپاهان از وجود تماشاگران مان بهره‎مند شویم. به هر حال خدا بزرگ است.

* حاضری باز هم تست کرونا بدهی؟

- واای! نه!

* سخت بود؟

- خیلی بد بود. هر چقدر از این کرونا بدم می آمد بعد از تست هفته پیش بیشتر بدم آمد. دیده بودم چوب داخل بینی و حلق آدم می کنند ولی نمی دانستم اینقدر طولانی مدت است! این بدترین آزمایش زندگی ام بود(خنده). ولی به هر حال دستشان درد نکند! فقط ظاهرا باید هر چند روز یکبار از این تست ها بدهیم که این کار را سخت می کند.

* حسینی خیلی نسبت به این وضعیت نگران است؟

- سید حق دارد. او بچه کوچک در خانه دارد. خیلی از بچه های تیم بچه دارند. خیلی ها هم از تمرین و مسابقه به خانه پدری شان برمی گردند و دوست ندارند به خاطر بازی کردن شان جان و سلامتی خانواده های شان به خطر بیافتد. امیدوارم در نهایت اتفاق بدی برای کسی نیافتد.

* پیش بینی ات از ادامه لیگ چیست؟

- فعلا هیچ حرفی نمی توان زد. الان همه تمرکز تیم روی این است که اولا کسی کرونا نگیرد و بعد هم اینکه وضعیت بدنی مان را به مرز بالاتری برسانیم. فکر می کنم فعلا این مهمترین چیز است.

* مشکلی بابت بازی در لیگ با شرایط کرونایی نداری؟

- کاری غیر از انجام دستورات فدراسیون فوتبال از دست مان برنمی آید ولی توقع ما هم از مسئولان این است، حالا که ما داریم جان خودمان را برای سرگرمی مردم و طرفداران فوتبال به خطر می اندازیم آنها هم با ایجاد محیط بهداشتی در استادیوم ها، فرودگاه ها و دیگر جاهایی که ما رفت و آمد داریم کمک کنند تا خطرابتلا به این بیماری کمتر شود. از طرفی باید امکانات بیشتری هم در اختیار تیم ها بگذارند که بتوانند وضعیت بچه های تیم را درست و حسابی زیر نظر بگیرند.

* خبر داری مدیرعامل تان هفته پیش اولین حقوقش را به حساب باشگاه برگرداند؟

- کمتر آدمی پیدا می شود که چنین کاری بکند! در چنین شرایطی مدیران بیشتر به فکر منافع خودشان هستند و چون می دانند ممکن است هر لحظه از این سمت کنار گذاشته شوند دل چنین کارهایی را ندارند ولی آقای سعادتمند با این اقدام و دیگر اقداماتی که توانسته آرامش را به تیم برگرداند ثابت کرده اگر فرصت داشته باشد اوضاع باشگاه را روبراه می کند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صادق ورمزیار: قانون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برای سرخابی ها غیرحرفه‌ای است؛ خطر مصدومیت بازیکنان را تهدید می‌کند

س مه 26 , 2020
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: نمی‌توانیم قانون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی را تقسیم‌بندی کرده و برای دو تیم اجرا کنیم اما سایر تیم‌ها از آن به راحتی استفاده کنند.      به گزارش استقلال نیوز، صادق ورمزیار پیشکسوت باشگاه استقل...