در یک سیستم غلط، دونده رئیس فوتبال می‌شود

به گزارش مشرق، پیروز قربانی در خصوص حضور اهالی فوتبال در حوزه مدیریت این ورزش اظهار داشت: با شرایطی که در ایران حاکم است، افرادی که در حال مدیریت هستند وابسته‌اند. فوتبالی‌ها چون اکثرا مستقل‌اند، به هیچ عنوان نمی‌توانند مدیریت کنند.

وی در گفت‌وگو با رادیو جوان در خصوص مشکلات بین فوتبالی‌ها برای قبول مسئولیت در این حوزه، عنوان کرد: می‌توانیم به دوران مدیریت دادکان اشاره کنیم. یکی از طلایی‌ترین دوران فوتبال ایران بود. چه از لحاظ کار مدیریتی و چه از لحاظ نتیجه‌گیری. این حرف‌ها که فوتبالی‌ها نمی‌توانند با هم کار کنند، توجیه افرادی است که در این حوزه حضور دارند و هیچ تخصصی از آن ندارند.

بیشتر بخوانید:

به زور لباس مجیدی را به من دادند/ می‌گفتند در استقلال باند درست کرده‌ام

قربانی در خصوص حضور افراد بدون تخصص در فوتبال گفت: وقتی سیستم غلط باشد، کارهایی که در آن اتفاق می‌افتد، غلط است. دونده می‌شود رئیس فدراسیون فوتبال، فوتبالی به فدراسیون کشتی می‌رود و کشتی می‌رود در یک رشته دیگر و این دور باطل ادامه پیدا می‌کند. بحثی در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح شده است. افرادی که خودمان انتخاب می‌کنیم، بیایند به من رای بدهند و من را انتخاب کنند. همه متوجه می‌شوند این سیستم غلط است.

وی ادامه داد: همه رؤسای فوتبال را باید بررسی کنیم. ببینیم فوتبالی بوده‌اند یا نه و انتصاب آنها چه نتیجه‌ای برای این رشته داشته است. تا وقتی این سیستم وجود دارد، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. سیستم انتخاب مدیران ما غلط است. وقتی یک دولت جدید سر کار می‌آید، آدم‌های وابسته به خودش را می‌آورد. ما باید یک آینده‌نگری کنیم و برنامه‌ریزی صورت گیرد که سیستم آدم‌های مناسب خود را انتخاب کند.

وی افزود: خیلی از مدیران باشگاه‌ها و رؤسای فدراسیون‌ها شغل‌های دیگری داشتند و وقتی کار پیدا نکردند، به ورزش آمدند. تا زمانی که قبول نکنیم فوتبال یک امر تخصصی است، هیچ چیزی تغییر نمی‌کند و امیدی به آینده نداریم.

پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: آیا ما بعد از دوران بازیگری‌مان می‌توانیم در رشته‌های دیگر فوتبال کار کنیم؟ الان به صورتی است که پیروز قربانی وقتی دوران حرفه ایش تمام می‌شود، به جز فوتبال و نفس کشیدن کار دیگری بلد نیست. یعنی هیچ آموزشی روی ما صورت نگرفته است. شاید استثناهایی وجود داشته باشد که دنبال تحصیلات رفته باشند.

وی ادامه داد: اکثر ما فوتبالیست‌ها روی این کار نمی‌کنیم و فقط دوران فوتبالمان را نگاه می‌کنیم. اگر ما در دوران فوتبال بازی کردن‌مان آینده‌ای برای خودمان تصور کرده باشیم، باید به فکر تجهیز کردنمان باشیم. خیلی از بازیکنان در زمان بازی کردن گران‌ترین بازیکنان زمان خودشان بودند و با پایان فوتبال، همه چیز برای آنها تمام شده بود. خود ما فوتبالی‌ها مقصر هستیم.

قربانی در خصوص ناتوانی فوتبالی‌ها در مدیریت و بزرگ بودن میز‌ها برای آنها، گفت: غیر فوتبالی ها همه میزها را اشغال کردند و ما میزی ندیده‌ایم. اگر میزی به ما نشان دهند، می‌توانیم بگوییم برای ما بزرگ است یا نه. یکی از مشکلات مدیریت ما این است که هیچ بازخواستی صورت نمی‌گیرد. یکی از مشکلات مدیریتی در استقلال این است که مدیران بازخواست  نمی‌شود و مدیری که 5 سال گذشته در این باشگاه مدیریت کرده، الان جایی بهتر در حال کار کردن است. 

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شیخ دیاباته به استقلال باز می‌گردد؟

ش مه 23 , 2020
به گزارش مشرق، با این که از تاریخ اعلام شده توسط وکیل دیاباته برای پرداخت مطالبات این بازیکن مدتی گذشته است، اما روند پرداختی به این بازیکن ادامه دارد و آنطور که گفته می‌شود، مطالبات وی امروز تسویه می‌شود.چراغ سبز وکیل دیاباته به باشگاه استقلال برای در...