حسن خاوری: افتخار من 50 سال هواداری استقلال است؛ بخاطر تیم محبوبم یک بار ورشکست شدم

حسن خاوری استقلال

سرپرست پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: 50 سال هواداری استقلال و خدمت برای این باشگاه محبوبم یکی از بهترین افتخارات زندگی ورزشی من است که همیشه به آن میبالم.

        

 به گزارش استقلال نیوز، حسن خاوری سرپرست پیشین تیم فوتبال استقلال دیروز به صورت رسمی بازنشسته شد و باشگاه استقلال طی مراسمی از 50 سال خدمت بی شائبه ایشان قدردانی به عمل آورد.

این پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگو با سایت رسمی این باشگاه در مورد دوران حضور در استقلال و ...توضیحاتی داد که در ادامه می خوانید:

* با افتخار می گویم پنجاه سال است عاشق استقلال هستم

با افتخار می گویم پنجاه سال است عاشق این تیم هستم و عاشقانه با آن زندگی می کنم. آنقدر عاشق این تیم هستم که حتی یکبار به خاطر آن طعم تلخ ورشکستگی را هم چشیدم اما حتی این هم از عشق من به رنگ آبی و تیم استقلال نکاست

* کمک های مان به استقلال را در بوق و کرنا نکردیم

فقط من نبودم. ما عده ای هوادار عاشق بودیم و چون دست مان به دهان مان می رسید و می توانستیم برای عشق مان هزینه می کردیم. آن هم بدون این که چشم داشتی داشته باشیم یا بخواهیم بین هواداران خودمان را مطرح کرده و کمک های مان را در بوق و کرنا کنیم.

تعداد این عزیزان کم نبود. اگر بخواهم اسم بیاورم آقایان ابزار چی، اصفهانی، تراب پور، مرحوم رشکین، زیارتی، باهری، مهندس متین و خیلی های دیگر که شاید نام شان اینجا سهوا از قلم افتاده باشد. اما بعد از یک مدتی دیدیم که در حق ما کم لطفی و بی معرفتی می شود و برای همین خودمان جمع شدیم و یک باشگاه به اسم هواداران استقلال و کارمان را با بسکتبال شروع کردیم.

* حجازی را قلعه نوعی مجاب به سرمربیگری استقلال کرد 

خاطرم هست پیش از آن زنده یاد منصور پورحیدری سرمربی تیم بودند و هواداران در آن مقطع خواهان جدایی منصورخان بودند. دکتر آقامحمدی جلسه ای تشکیل داد که در آن به جز خودش آقای فتح الله زاده مدیر تیم، قلعه نویی کاپیتان تیم و بنده حضور داشتیم. خوب به خاطر دارم نظر اولیه من حمایت از پورحیدری بود. اما اجماع جمع تامین نظر هواداران و جانشینی حجازی به جای ایشان بود. در آن جمع کسی حاضر به صحبت اولیه با ناصرخان نشد و قلعه نویی گفت این کار را می کند. در نهایت من و قلعه نویی شبانه به منزل ناصرخان رفتیم و با ایشان صحبت کردیم و او را مجاب کردیم این مسئولیت را بپذیرد.

قلعه نویی عاشق حجازی بود

قلعه نویی عاشق حجازی بود و خیلی او را دوست داشت و زمانی که حجازی به استقلال آمد امیر خیلی به او کمک کرد. بعدها بعضی ها شیطنت کردند تا روابط این دو را بر هم بزنند و به امیال و اهداف خودشان برسند. اما روابط آنها بعدا باز هم با هم خوب شد و هیچ مشکلی نداشتند.

* سرپرستی استقلال یکی از افتخارات زندگی ورزشی من است

آن زمان که مرحوم حجازی سرمربی تیم شد برای دو فصل سرپرست استقلال شدم و این یکی از افتخارات زندگی ورزشی من است.

* بخاطر استقلال یک بار ورشکست شدم

در سال ۸۰ مشغله ام بسیار زیاد بود و آنقدر درگیر امور استقلال شدم که از کسب و کار خودم غفلت کردم این غفلت باعث شد چشم باز کنم و ببینم ورشکسته شدم. اما هرچی بود گذشت اما بعد آن از سال ۸۸ ابتدا مدیر مجموعه مرغوبکار شدم و بعد از مدتی مدیر کمپ مرحوم حجازی شدم تا امروز که در همین کسوت بازنشسته شدم.

* قهرمانی در بنگلادش بهترین خاطره من از استقلال است

قهرمانی آسیا در بنگلادش و گرفتن ستاره دوم بهترین خاطره من است.

* شکست مقابل جوبیلو ایواتا بدترین خاطره من است

بدترین خاطره من هم از دست دادن ستاره سوم در تهران. آن روز که فینال را با جوبیلو ایواتا بازی می کردیم ستاره سوم در دست مان بود، غفلت کردیم افتاد و ژاپنی ها آن را برداشتند.

* ذهن مرحوم حجازی را نسبت به برومند خراب کردند

ذهن مرحوم حجازی را نسبت به برومند خراب کردند و ترجیح داد درون دروازه از یحیوی استفاده کند. ناصر خان می گفت ژاپنی ها قدشان کوتاه است و روی هوا خطری ندارند اما متاسفانه دو گل با ضربه سر خوردیم.

* اختلافات داخلی باعث شکست مقابل جوبیلو ایواتا شد

در بازی مقابل جوبیلو ایواتا قدری اختلافات داخلی بود که باعث شد تیم ضعیف شود.

* قلعه نوعی یکی از با معرفت ترین بازیکنان استقلال بود

بازیکن با معرفت زیاد در استقلال دیدم اما شاید یکی از با معرفت ترین ها خود قلعه نویی بود. امیر بسیار با مرام و با معرفت است. محمود فکری هم دست کمی از او ندارد. زرینچه، خرمگاه، مرفاوی، سرخاب، یحیوی و خیلی ها دیگه

* بهترین نسل استقلال اول دهه شصت و دوم دهه هفتاد بود

بهترین نسل استقلال اول دهه شصت و دوم دهه هفتاد بود. بازیکنانی که در این دو دهه بازی کردند تکرار نشدنی هستند.

* ترکیب منتخب تاریخ استقلال فقط بازیکنان دهه 60

ترکیب منتخب تاریخ استقلال از نظر من: دروازه بان ناصر حجازی (منصور رشیدی)، دفاع راست منصور پورحیدری (حسن نظری)، دفاع وسط عزت الله جانملکی و اکبر کارگرجم، دفاع چپ آندرانیک اسکندریان، هافبک وسط کارو حق وردیان (سعید مراغه چیان)، هافبک راست رضا نعلچگر، هافبک چپ رضا عادلخانی (رضا احدی)، هافبک وسط علی جباری و امیر قلعه نویی، مهاجم اول غلامحسین مظلومی (پرویز مظلومی)، مهاجم دوم صمد مرفاوی. سرمربی رایکوف و کمک مربی منصور پورحیدری. دو مربی که دو ستاره آسیایی برای استقلال به دست آورده اند.

* از نظر دلی هرگز برای عشق ورزیدن به استقلال بازنشسته نمی شوم

شاید از نظر قانون برای خدمت به استقلال بازنشسته شده باشم، اما از نظر دلی هرگز برای عشق ورزیدن به استقلال بازنشسته نخواهم شد.

اخبار استقلال


مطالب مرتبط:

سعید رمضانی: رابطه من و مجیدی باعث پیشنهاد معاونت استقلال شد؛ وقت کافی برای قبول پیشنهاد معاونت ندارم

سعید رمضانی: در کشور ما فکر همه چیز هستیم جز سلامتی جامعه؛ خیال هواداران راحت، دیاباته برمی گردد

سعید رمضانی: جلسه امروز بررسی مشکلات استقلال بود؛ قبل عید بازیکنان شارژ مالی می شوند

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جنگ سرد قدرت در استقلال

چ مه 6 , 2020
به گزارش مشرق، فوتبال و لیگ به دلیل شیوع ویروس کرونا مدت‌هاست تعطیل و این وقفه ایجاد شده اگرچه روند رو به رشد فنی بعضی تیم‌ها را متوقف کرده، اما برای بعضی از باشگاه‌ها فرصتی است تا ضمن رفع مشکلات فنی و مالی و مدیریتی خود شروع امیدوارکننده‌تری نسبت به گ...