آزمون سخت سعادتمند برای حفظ شاکله استقلال

به گزارش مشرق، ماجراهای فصل نوزدهم لیگ برتر همچنان ادامه دارد و سرنوشت ادامه این فصل از رقابت‌ها مشخص نیست و هنوز هیچ مرجع یا نهاد مسئولی حکمی را برای ادامه برگزاری رقابت‌های این فصل صادر نکرده است. مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیز به‌دنبال  کسب مجوزهای لازم از ستاد مبارزه با کرونا هستند تا  شاید فرجی حاصل شود که بر اساس آن بتوان ادامه رقابت‌های فصل جاری را تا انتها پی‌گرفت. تمرینات آماده‌سازی تیم‌های مختلف ازجمله استقلال مدت‌هاست تعطیل شده و در انتظار هستند تا درنهایت مشخص شود آیا ادامه رقابت‌های این فصل برگزار خواهد شد یا خیر. همین موضوع در کنار مشکلات مالی، استقلالی‌ها را بیش از پیش دچار بحران کرده و چه‌بسا این تعطیلات در این مدت به سود آنها بود تا مدیران باشگاه ریکاوری ذهنی داشته باشند تا بلکه اوضاع این تیم سروسامان بگیرد، هرچند با حضور احمد سعادتمند به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه، کمی تا قسمتی استقلالی‌ها ساختارمند شده و همین موضوع شاید روزهای روشنی را برای این تیم پدید بیاورد.

 خطر جدایی یک ستاره در کمین استقلال

همان‌طور که قبلا اعلام شده ممکن است در پایان فصل جاری هشت بازیکن استقلال از این تیم جدا شوند چراکه قراردادشان به پایان خواهد رسید و اگر از حالا فکری به حال آنها نشود دوباره روز از نو، روزی از نو و مطمئنا استقلال فصل بیستم را هم با ترکیبی جدید آغاز خواهد کرد؛ اتفاقی که در همه سال‌های اخیر تبدیل به پاشنه‌آشیل این تیم شده و اگر فکری برای تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی که در پایان فصل قراردادشان با استقلال به پایان می‌رسد نشود فاجعه خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود به سراغ این تیم خواهد آمد.

در این بین اما یک خطر دیگر هم استقلال پایتخت را تهدید می‌کند؛ خطری که می‌تواند به قیمت جدایی یکی از ستارگان ملی‌پوش این تیم منجر شود. طبق شنیده‌ها این بازیکن خوش‌نقش که در یکی دو سال اخیر نقش کلیدی را در ترکیب استقلال و حتی تیم ملی بازی کرده از چند تیم اروپایی پیشنهادهایی دارد و با توجه به اینکه قرارداد این بازیکن نیز در پایان فصل نوزدهم به پایان می‌رسد اگر از حالا اقدامات لازم برای حفظ و نگهداری‌اش نشود باید منتظر لژیونر شدنش باشیم.

بیشتر بخوانید:

خبر خوب برای بازیکنان استقلال

 تراکتور مقصد بعدی مدافع استقلال؟

سوء‌مدیریت در گذشته و مشکلات مالی و همچنین عدم پرداخت قرارداد اعضای تیم استقلال به‌صورت منظم صدای بازیکنان این تیم را درآورده و حتی یکی از ستارگان این تیم که از ما خواست نامش محفوظ بماند این طور اعلام کرد که با این وضعیت بسیاری از این تمدیدی‌ها برای فصل بعد در استقلال نمی‌مانند و جالب اینکه او حتی چند نفر از تمدیدی‌های تیم‌های احتمالی فصل بعد را نیز مشخص کرد که در این بین تراکتور تبریز مقصد احتمالی یکی از مدافعان استقلال از دیدگاه این بازیکن معترض بود. جالب اینکه به جز ستاره ملی‌پوش که پیشنهادهایی از اروپا دارد باید به چند ستاره دیگر این تیم مثل مهدی قائدی، ارسلان مطهری و حتی شیخ دیاباته نیز اشاره کرد که شاید قربانی بی‌پولی استقلالی‌ها شده و با وجود داشتن قرارداد فقط برای تامین منابع مالی مجبور به ترک این تیم پرهوادار شوند.

 نوبت آزمون مهم سعادتمند فرا رسید

در این بین بی‌پولی و مصیبت‌های ناشی از آن در استقلال در این سال‌ها نسبت به سایر تیم‌های مدعی قهرمانی و پرطرفدار نمود بیشتری داشته و چه‌بسا باید به آن برخی سوءمدیریت‌ها در گذشته را هم اضافه کرد، اما هرچه که هست سعادتمند به‌تازگی روی صندلی مدیریت استقلال نشسته و باید به او هم زمان داد، هرچند فعلاً دیکته نانوشته این مدیر جوان غلط ندارد، اما به‌قول کاظم اولیایی آدم‌ها یا از طریق عملکرد گذشته‌شان ارزیابی می‌شوند و یا از طریق برنامه آینده‌شان که به این ترتیب باید در انتظار برنامه‌های سعادتمند برای موفقیت استقلال بمانیم.

با این تفاسیر استقلال طی چند سال اخیر بیشتر از هر چیز دیگری از عدم ثبات در ترکیب خود تضعیف شده و طی این سالیان برعکس پرسپولیس که با ثبات شخصیتی در ترکیبش موفق شد انواع و اقسام جام‌ها را درو کند استقلال به‌خاطر این نقصان؛ یعنی عدم حفظ ترکیب اصلی و شاکله تیمی‌اش موفق به کسب دستاوردهای بزرگ دیگر تیم پرطرفدار پایتخت در چند سال اخیر نشده و این موضوع در حال حاضر بزرگ‌ترین آزمون سعادتمند در برهه زمانی فعلی محسوب می‌شود و باید صبر کرد تا مشخص شود آیا او برخلاف مدیران قبلی می‌تواند با حفظ ستارگان آبی و به تبعیت از آن شاکله اصلی استقلال این تیم را برای فصل بیستم در مسیر موفقیت و کسب احتمالی عنوان قهرمانی بعد از هشت فصل قرار دهد یا خیر.

 خاطرات تلخ از جدایی ستاره‌ها

هنوز استقلالی‌ها خاطرات تیم رویایی فصل هفدهم با شفر را فراموش نکرده‌اند؛ اگر شاکله اصلی آن تیم حفظ می‌شد و بازیکنان مانند امید ابراهیمی، مجید حسینی، امید نورافکن، جباروف و تیام برای فصل هجدهم جدا نمی‌شدند آبی‌پوشان می‌توانستند  فقط با حفظ شاکله اصلی خود یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی فصل بعد و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا باشند. اتفاقی که البته در فصل‌های اخیر بارها رخ داد و با شروع هر فصل شاهد تغییرات گسترده در ترکیب اصلی آبی‌پوشان بودیم که باعث شد برای جاافتادن نفرات زمان زیادی از دست برود. باید دید آیا این بار نیز همین اتفاق رخ می‌دهد یا سعادتمند(که هنوز نتوانسته منابع مالی لازم برای پرداخت بدهی‌های جاری را تهیه کند) می‌تواند مانع جدایی ستاره‌های تیم شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اکبرپور: پرسپولیسی‌ها عادت کرده‌اند بازی نکنند و جام بگیرند

ش آوریل 18 , 2020
به گزارش مشرق، علیرضا اکبرپور یکی از پیشکسوتانی بود که به ملاقات مدیرعامل جدید استقلال رفت. او این فصل سرمربی تیم نوجوانان استقلال است و تیمش در رده دوم جدول قرار دارد. نشست پیشکسوتان استقلال با مدیرعامل باشگاه خرو...