اولیایی: غفوری اصلا نمی‌توانست استقلالی شود

به گزارش مشرق، وریا غفوری سه‌شنبه شب طی مصاحبه‌ای مدعی شد وقتی در پاس همدان توپ می‌زد، مورد توجه استقلال بود ولی کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق آبی‌پوشان پایتخت که در آن زمان مدیریت باشگاه پاس را برعهده داشت اجازه نداد این بازیکن استقلالی شود. همین مسئله و سوژه‌های دیگر باعث شد پای صحبت‌های اولیایی بنشینیم و حرف‌هایی را از او بشنویم که بخش قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها به‌معنای واقعی کلمه تازگی دارد.

بیشتر بخوانید:

می‌خواهم با پیراهن استقلال خداحافظی کنم

جلسه با مدیران اسبق
اینکه مدیرعامل محترم استقلال یا هر باشگاه دیگری امید داشته باشد در نوع خودش اتفاق خوبی است ولی حواس‌مان باشد که کارها باید بر اساس برنامه‌محوری جلو برود. استقلال بعد از انقلاب حداقل ۳۰ مدیر داشته که بعضی از آن‌ها جزو مدیران ارشد مملکت بوده‌اند. همین حالا دکتر آقامحمدی و دکتر ایروانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و برای کشور تصمیم می‌گیرند. کاش آقای سعادتمند قبل از ایجاد امیدواری میان هواداران، با مدیران قبلی جلسه‌ای گذاشته و مشورت می‌کرد.

انحلال استقلال و پرسپولیس
مسیری که آقایان برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس انتخاب کرده‌اند، در واقع رهاسازی است نه خصوصی‌سازی. این مسیر گمراه‌کننده و بیراهه است. چنین مسیری در نهایت باعث انحلال دو باشگاه بزرگ کشور می‌شود. همه می‌دانیم که استقلال بر اساس قانون ۱۴۱ تجارت، ورشکسته محسوب می‌شود به همین خاطر الان می‌خواهند ورزشگاه مرغوبکار را به این باشگاه بدهند تا استقلال از شمول قاعده فوق خارج شود.

اجاره فرشاد پیوس
اگر واقعاً دلشان می‌خواهد سرمایه استقلال را بیشتر کنند، چرا زمین تنیس این باشگاه که هنوز هم فعال است و در میدان ونک قرار دارد را برنمی‌گردانند؟ این مجموعه ورزشی هم‌اکنون در اختیار شرکت تجهیز است و کاملاً هم سرپاست ولی ورزشگاه مرغوبکار شرایط عجیب و غریبی دارد. از خیاطی و صافکاری گرفته تا پارکینگ ماشین‌های اسقاطی! هر قسمت از این مجموعه ورزشی در اختیار یک شغل جداگانه است. یک زمین چمن مصنوعی هم دارد که فرشاد پیوس آن را ۳ ساله اجاره کرده است.

غفوری نمی‌توانست استقلالی شود
واقعاً برایم عجیب بود که چرا وریا غفوری سه‌شنبه‌شب چنین ادعایی را مطرح کرد. من نگذاشتم استقلالی شود؟ وریا همراه با یک بازیکن دیگر به نام پویا سیف‌پناهی از روستای «نگل» سنندج برای سپری کردن خدمت سربازی به پاس همدان آمدند؛ روستایی با مردمان بسیار شریف. طبق قانون، بازیکن سرباز باید در تیم‌های نظامی دوران خدمتش را سپری کند. وریا به جای اینکه بابت آن دوران تشکر کند چنین حرف‌هایی زده است. یک نکته دیگر را هم بگویم. در آن مقطع خسرو حیدری بازیکن فیکس جناح راست پاس بود و امیر قلعه‌نویی برای استقلال او را می‌خواست. من در تابستان سال ۸۷ رضایتنامه خسرو را دادم و او راهی استقلال شد تا خیلی زود ملی‌پوش هم بشود. اصلاً جدایی خسرو این امکان را برای غفوری فراهم کرد تا در سمت راست پاس فیکس شده و در فوتبال ایران مطرح شود. تا جایی هم که یادم می‌آید، از پاس همدان راهی استقلال نشد بلکه حضور در تیم‌هایی همچون سپاهان اصفهان، نفت تهران و... را تجربه کرد و پس از آن آبی‌پوش شد.

انتخاب براساس فالوور
انتخاب مدیر و مربی باید براساس توانایی و کارنامه باشد نه طبق تعداد فالوورها! این انتخابات باید منطقی باشد نه به خاطر فالوورها. استقلال باید کمیته فنی داشته باشد. البته کاملاً بدیهی است که نظارت امر سختی است و هیچ‌کس تمایل چندانی برای اینکه کارهایش زیر ذره‌بین برود نشان نمی‌دهد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رکوردشکنی استراماچونی در اینستاگرام

پ آوریل 16 , 2020
ب‌ه گزارش مشرق، پیج رسمی آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال با تنها یک پست و 351 هزار دنبال کننده، با سه‌ میلیون و 700 هزار کامنت رکورد کامنت در اینستاگرام را شکست.این رکورد قبلا متعلق به دیگو کاستا مهاجم سرشناس اسپانیایی با سه میلیون و 700 ه...