عملکرد دروازه‌بان استقلال در لیگ برتر

به گزارش مشرق، پس از جدایی سیدمهدی رحمتی از تیم فوتبال استقلال تهران سند دروازه این تیم در لیگ نوزدهم به نام سیدحسین حسینی نوشته شد و این دروازه بان ۲۷ ساله شیرازی که دیگر سایه کاپیتان سابق آبی‌ها را روی سر خود حس نمی‌کرد، به شماره یک آبی پوشان پایتخت تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

مجیدی از بازیکنان استقلال تست می‌گیرد

با توجه به جوانی و کم‌تجربگی حسین پورحمیدی و البته قابلیت‌های فنی به مراتب بالاتر حسینی نسبت به این دروازه‌بان آبادانی، نه آندره آ استراماچونی و نه فرهاد مجیدی در طول این فصل تاکنون جرات روی نیمکت نشاندن سیدحسین را نداشته‌اند و او در تمام ۲۶ بازی آبی‌ها مامور حفاظت از چارچوب دروازه بوده است.

حسینی در لیگ نوزدهم را با گل ضربه ایستگاهی‌ای که از اتابک زارعی در دقیقه ۹۵ بازی خارج از خانه مقابل ماشین‌سازی دریافت کرد استارت زد و در دومین هفته لیگ برتر هم کابوس لحظات پایانی بار دیگر دامنگیر او شد و این بار امیرحسین باقرپور، هافبک جوان فولاد درست در همان دقیقه ۹۵ سبب شد استقلال بازی برده را با تساوی تغییر بدهد.

حامد پورمحمدی در هفته سوم لیگ برتر و دقیقه ۷۰ دیدار شاگردان استراماچونی با نفت مسجد سلیمان به سومین بازیکنی تبدیل شد که در این فصل موفق به گلزنی به حسینی می‌شود و البته مهدی عبدی، جوان ۲۱ ساله پرسپولیسی تعداد گل‌های خورده دروازه‌بان استقلال در در دربی‌ای که با برتری یک بر صفر سرخ پوشان به اتمام رسید به چهار گل افزایش داد.

کابوس گل خوردن در دقایق پایانی در بازی هفته پنجم استقلال مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر تکرار شد و این بار دانیال اسماعیلی‌فر(۷۳) و امیر ارسلان مطهری(۹۱) دروازه حسینی را باز کردند.

هرچند نخستین برد این فصل آبی‌ها در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی و دیدار با تیم لیگ یکی گل ریحان رقم خورد اما در این بازی هم حسینی نتوانست جلوی باز شدن دروازه‌اش را بگیرد و این بار محمد پاپی توانست به او گلزنی کند.

در هفته ششم لیگ برتر استقلال اولین برد لیگ برتری‌اش را به دست آورد اما باز هم سیدحسین در بسته نگه داشتن دروازه‌اش ناکام ماند تا در روزی که تیم استراماچونی ۲ بر یک برابر شاگردان وینگو بگوویچ به پیروزی رسید این بار هم‌تیمی سابق حسینی یعنی بهنام برزای دروازه او را باز کند.

اولین کلین شیت حسینی در این فصل در هفته هفتم و بازی با سایپا حاصل شد که در آن دیدار به میزبانی ورزشگاه شهدای شهرقدس استقلال ۴ بر صفر حریفش را شکست داد.

روند گل نخوردن‌های حسینی در برد ۲ بر صفر استقلال مقابل پارس جنوبی جم تداوم یافت اما در جریان برتری ۴ بر ۲ این تیم در دیدار خارج از خانه با تراکتور محمدرضا آزادی و ساسان انصاری به حسینی گل زدند.

در بازی با صنعت نفت که بهترین برد استقلال با استراماچونی با نتیجه ۵ بر صفر رقم خورد، تعداد کلین شیت‌های حسینی به ۳ رسید اما در هفته بعد که آبی‌ها نساجی را با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند، محمد عباس‌زاده دروازه این تیم را باز کرد.

مقابل سپاهان هم گئورگی ولسیانی و امید نورافکن به حسینی گل زدند تا بازی به تساوی ۲ بر ۲ برسد.

دیدار مقابل شهرخودرو با برتری یک بر صفر استقلال به چهارمین بازی تبدیل شد که حسینی در آن کلین شیت می‌کند. حسینی در بازی با پیکان پنالتی شهریار مغانلو را مهار کرد اما گل‌هایی که از فراز امامعلی و حسین پورامینی دریافت کرد، سبب شد استقلال در اولین بازی‌ای که سرمربی ایتالیایی را روی نیمکت خود نمی‌دید به تساوی ۲ بر ۲ رضایت بدهد.

این دروازه‌بان که بارها سابقه حضور در اردوی تیم ملی را دارد در آخرین دیدار نیم فصل نخست برابر شاهین بوشهر این بار از حسین مالکی گل خورد اما تیمش ۴ بر یک حریف را شکست داد.

۱۶ گل خورده، ۴ کلین شیت و میانگین ۱.۰۶ گل به ازای هر بازی حاصل عملکرد حسینی در ۱۵ بازی نیم فصل نخست است.

البته او در بازی با فجرسپاسی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم گل نخورد تا با احتساب ۲ دیدار مرحله پلی آف لیگ قهرمانان مقابل الکویت کویت و الریان قطر که دروازه‌اش را بسته نگه داشت، تعداد کلین شیت‌هایش را به ۷ بازی برساند.

با این وجود حسینی در هر ۵ بازی ای که تیم فرهاد مجیدی در دور برگشت لیگ برتر مقابل ماشین‌سازی(۲گل) نفت مسجد سلیمان، پرسپولیس(۲گل) ذوب‌آهن و گل‌گهر انجام داده گل خورده است. در هر ۲ بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم برابر الشرطه عراق و الاهلی عربستان(۲ گل) دروازه‌اش باز شده است.

۲۶ بازی، ۷ کلین شیت، ۳۳ گل خورده و میانگین ۱.۲۶ گل خورده به ازای هر بازی حاصل عملکرد حسینی از شروع فصل تا پایان سال ۹۸ است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هافبک تکنیکی استقلال آماده بازگشت

پ مارس 26 , 2020
به گزارش مشرق، داریوش شجاعیان هافبک تکنیکی تیم فوتبال استقلال که به دلیل مصدومیتی طولانی مدت، زمان بسیاری را دور از میادین سپری کرد، حالا کم کم به شرایط فوتبال بازی کردن نزدیک می شود. طبق گفته مسئولان باشگاه استقلال روند درمانی داریوش شجاعیان خیل...