افسوس سرمربی سایپا برای رفتن استراماچونی

به گزارش مشرق، ابراهیم صادقی در گفت‌وگو با برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم صدا و سیما در خصوص تعطیلی لیگ برتر و شرایط تیم سایپا اظهار داشت:

*به نظرتان لیگ برتر امسال تمام می شود یا خیر؟ برخی از لیگ های اروپایی هم ممکن است بازی ها را برگزار نکنند و فصل جدید برگزار کنند.
درباره لیگ های معتبر خیلی زود تصمیم گیری می شود و ایده می دهند اما اینجا سه بار تصمیمی اعلام شد و تغییر کرد. یک بار 4 روز تمرین را تعطیل کردیم و به هوای اینکه 15 فروردین بازی ها از سر گرفته می شود دوباره مشغول تمرین شدیم. دوباره گفتند بازی ها تا آخر فروردین برگزار نمی شود و حالا تعطیل هستیم. بازیکنان در منزل تمرین می کنند و امیدوارم بعدا این بیماری کنترل شود و تمرین ها از سر گرفته شود.

*با توجه به اوضاع نامناسب سایپا در جدول شما ترجیح بدهید لیگ تمام شود؟
شرایط ما در جدول خوب نیست. اما حالا یک شرایط خوب است و اینطور نیست دوست داشته باشم لیگ تمام شود.دوست دارم لیگ ادامه پیدا کند. بیشتر از هرچیز می خواهم این بیماری کنترل شود و فوتبال برگزار شود چون مردم دوست دارند.

*قبول دارید با برخی اتفاقات لیگ برتر مزه اش را از دست داده است؟
من مهندسی لیگ را قبول ندارم. کسانی که در این باره صحبت می کنند منظورشان پرسپولیس است. آنها خوب بازی کردند وفینال آسیا رفتند، این حرفها بی انصافی است. اما اشتباهات داوری خیلی زیاد بوده است نه به نفع تیم خاصی. تیم خود ما از داوری 6 امتیاز را از دست داد و 1 امتیاز هم سود کردیم. در مجموع 5 امتیاز را به خاطر اشتباهات داوری از دست دادیم. تیم هایی که پرطرفدار هستند از این موضوع نگران می شوند و فکر می کنند مهندسی شکل گرفته اما من چنین اعتقادی ندارم.

*پس شما فکر می کنید مهندسی نیست ؟
بله در لیگ امسال اشتباهات داوری خیلی زیاد بود. خیلی از تیم ها را از جایگاه واقعی شان دور کرد.

*محرومتان نکنند؟ اول فصل اعلام کردند هیچکس اجازه ندارد درباره مسائل داوری حرف بزند.
اینطور نمی شود باید انتقاد پذیر باشیم و به انتقادات گوش بدهیم. اشتباهات داوری امسال خیلی زیاد بوده است . امیدوارم خیلی زود برطرف شود. داوران جوان زیادی وارد لیگ شدند و تجربه کافی نداشتند.

*سال گذشته یکی از معاونان استقلال بحث شرط بندی داوران را مطرح کرد که فدراسیون برخورد کرد. فکر می کنید دلیل این اشتباهات داوری چیست؟
اشتباهات سهوی است، اما داوران ما حرفه ای نیستند. داوری که در اداره ای کار می کند و باید 6 صبح سر کار برود. هر بازی 800 هزار تومان یا 1 میلیون تومان می‌گیرد، آن هم دیر به دیر پرداخت می شود. چه توقعی می شود داشت؟ اگر داوران پول خوبی بگیرند و شغلشان فقط داوری باشد، قطعا می توانند تایم بیشتری بگذارند. تمرینات بدنی بهتری داشته باشند و روی خودشان کار کنند. ما جام حذفی در شهرستان بازی داشتیم و داوری که بازی را شروع کرد خدا خدا می کرد بازی 90 دقیقه ای تمام شود، به 120 دقیقه نرسد تا او به پرواز برسد و بتواند 6 صبح فردا سرکار برود. این داور چطور می تواند تمرین کند؟ در حق داوران دارد اجحاف می شود و باید شرایط طوری باشد که آنها فقط به داوری فکر کنند.

بیشتر بخوانید:

چهار فصل آبی یکی بدتر از دیگری

*چرا سایپا امسال بازیکن خارجی نگرفته است؟
زمانی که سرمربی گری به من پیشنهاد شد برنامه 3 ساله ای ارائه کردم تا بتوانیم به سهمیه آسیا برسیم. در آغاز تیم را جوان کردیم و از 27 بازیکن ما 13 تا از رده پایه سایپا وارد بزرگسالان شده است. این دستاورد خوبی است که 40 درصد بازیکنان ما را خودمان ساخته ایم. این اتفاقات را در سایپا شروع کردیم و دنبال بازیکن خارجی نرفتیم. فلسفه سایپا امسال بازیکن سازی و ظرفیت سازی بود اما نتایجمان خوب نبود. دنبال درست کردن نتایج هستیم. اگر بازی های ما را ببینید خیلی خوب فوتبال بازی می کنیم اما اشتباه من این بود که شیب جوان گرایی ام تند بود. بهتر بود بازیکنان باتجربه هم اضافه می شدند البته در نیم فصل انجام شد.

*نظرتان درباره پرونده های شکایتی خارجی ها چیست؟
خیلی بد است، برای وجهه کشور خوب نیست. اگر بازیکن خارجی می گیرند باید منابع آن را تامین کنند و این پرونده ها برای وجهه فوتبال خوب نیست. اگر بازیکن خارجی هم وارد فوتبال ما می شود باید یک سرو گردن از بازیکنان خودمان بالاتر باشد. 60- 70 درصد مواقع فوتبالیست هایی که وارد می شوند ضعیف یا معمولی هستن، بازیکنان مشابه ایرانی زیاد داریم.

*فکر می کنید قضیه دلالی مطرح است؟
فکر می کنم چنین اتفاقیرخ می‌دهد. ما یکی از ارزان ترین تیم‌های لیگ هستیم ، کل تیم، مربیان، فیزیوتراپ و روانشناس شاید به اندازه یک بازیکن تیم بزرگ پول گرفته باشد. با افتخار می گوییم بازیکن جوان از امیدهای خودمان آوردیم و با تست بازیکنان با استعداد را شناسایی کردیم. آنها عضو تیم ملی امید هستند و این یک دستاورد بزرگ است.

*بازیکنی که گفتید کل تیمتان به اندازه او پول می گیرد 12، 13 میلیارد پول می گیرد؟
کل تیم ما با کمتر از این رقم بسته شده است. تقریبا 10 میلیارد هزینه شده است.

*شما اگر پول نداشته باشید هم نگرانی ندارید و پراید و تیبا به بازیکنان می دهید.
ما تغییر مدیریت داشتیم، جا دارد از آقای مدبر تقدیر و تشکر کنم که از ایده های من استقبال کردند، مدیر شریفی هستند. دیروز هم آقای کاشانی آمدند که سابقه خوبی در مدیریت فوتبال دارند با پرسپولیس توانسته اند قهرمان شوند. امیدوارم به ما کمک کنند. درست است رقم های سایپا بالا نیست اما پرداخت هایمان به موقع است.

*به بازیکنان ماشین می دهند؟
4، 5 سال پیش به بازیکنان بابت طلبشان ماشین می دادند.

*نظرتان درباره علی دایی؟
من 17 سال در سایپا بازی کردم و بلافاصله به عنوان یکی از دستیاران علی آقا مشغول به کار شدم .

*وقتی شما را به تیم ملی دعوت کردند چرا اینقدر انتقاد می شد؟
من زمان آقای قلعه نویی به تیم ملی دعوت شدم و ایشان هم خیلی به من اعتقاد داشتند، همه بازی ها مرا بازی می دادند. بعد از آن که علی دایی هم آمد، به من بازی دادند. آن موقع ربات پای آقای نکونام پاره شده بود، علی آقای کریمی به خاطر اختلافات در تیم ملی نبودند. خط هافبک فضا بازتر شده بود و ما هم با هم سابقه قهرمانی داشتیم.

*نظرتان درباره استراماچونی؟
واقعا استقلال بازی خوب و باکیفیت انجام می داد و حیف شد از ایران رفت. امیدوارم وقتی یک بازیکن یا مربی خارجی به ایران می آید منابع مالی اش را در نظر بگیرند.

*کالدرون؟
اتفاقات باعث شد این دو نفر جدا شود.

*استراماچونی شما را بیشتر اذیت کرد یا کالدرون؟
ما از استقلال 4 تا خوردیم و فکر می کنم فوتبال خیلی خوبی بازی می کردند.

*خودتان استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟
من سایپایی محض هستم.

*چون گفتید لیگ مهندسی شده نیست شاید برخی فکر کنند پرسپولیسی هستید.
همچنین گفتم تیم استراماچونی خوب کار کرده است. سال 99 که برسد 20 سال سایپا هستم و همه زندگی ام را از سایپا دارم. البته می دانید که من سه فصل برای جوانان پرسپولیس بازی کردم و کاپیتان آنجا هم بودم و مقطعی هم بزرگسالان بودم.

*نشد به استقلال و پرسپولیس بروید؟
همیشه پیشنهادات خیلی خوبی داشتم. حتی آقای کاشانی که حالا مدیرعامل ساپیا شده اند می توانند شهادت بدهند که دو فصل مرا برای پرسپولیس دعوت کردند.

*پولش کم بود که نرفتید؟
نه اتفاقا. با ساپیا توانسته بودم قهرمان شوم، کاپیتان تیم بودم و احساس می کردم اینجا آینده بهتری دارم. از نظر من همه چیز پول نیست و خیلی بد است یک بازیکن به خاطر پول تیم اش را عوض کند. پول خیلی مهم است اما انتخاب من فقط رقم قرارداد نبوده و خیلی چیزها را در نظر می گرفتم.

*نظرتان درباره مهدوی کیا و پنالتی که از دست رفت چه بود؟
تیممان خیلی خوب بود و در بازی با کره خیلی خوب بازی کردیم و مستحق برد بودیم. علی آقای کریمی دو حرکت انجام داد که واقعا باید گل می شد. آقا امیر هم خیلی تمرین پنالتی می گذاشت و آقا مهدی هیچ کدام از پنالتی ها را خراب نکرده بود. اما به هر حال اینطور شد. آقا رسول هم پنالتی را خراب کرد. پنالتی همین است دیگر.

*رابطه بزرگترهای تیم با آقای قلعه نویی خوب بود؟ درباره علی کریمی شنیده هایی وجود داشت.
نه همه خوب بودند. تیم خوبی داشتیم ولی فوتبال همین است و آنجا خوش شانس نبودیم. باید در جریان بازی می بردیم و در پنالتی دیگر از دست مربی کاری برنمی آید. آقای قلعه نویی هم بهتر بود بماند. 

*این دوره هم خیلی بحث شد که ایشان سرمربی تیم ملی شود.
به نظرم همان موقع نباید عوض می شد. او کاری را شروع کرده بود و باید می ماند. الان هم بحث مربی داخلی مطرح بود و اینطوری که من می دانم سپاهانی ها اجازه ندادند ایشان مربی تیم ملی شود و با سپاهان قرارداد داشت.

*به نظرتان اگر ایشان انتخاب می شدند از اسکوچیچ بهتر بودند؟ 
به نظرم اسکوچیچ مربی بسیار خوبی است. چه زمانی که به عنوان بازیکن جلوی تیم او بازی کردم چه مربی. درست است سابقه ملی ندارم اما او را مربی توانمند فنی می دانم و اگر او از طرف اهالی فوتبال و فدراسیون حمایت شود می تواند نتایج خوبی بگیرد.

*زمانی که در تیم جوانان پرسپولیس بودید بازی بزرگسالان را هم می دیدید؟
ما در اکباتان و زمین راه آهن تمرین می کردیم و سعی می کردیم تمرین هایشان را ببینیم. آن موقع آقای استانکو مربی بود.

*فکر می کنید امسال چه تیمی قهرمان لیگ می شود؟
قهرمان را نمی شود پیش بینی کرد و 9 بازی هنوز مانده است. امیدوارم خیلی زود این بیماری در ایران و دنیا کنترل شود و مردم بتوانند زندگی کنند بعدش فوتبال هم بازی می کنیم.

*دوره ای بود که سایپا نتیجه نمی گرفت و می گفتند سایپا را جادو کردند.
این ها همه شایعه بود ما نیم فصل دوم را با دو برد شروع کردیم بعد 7 بازی را نبردیم. بعد آقای دایی یک تصمیم خاص و شجاعانه گرفتند و بازی با ذوب آهن خودشان بیرون ماندندو آن بازی را هم دو هیچ بردیم و خود من دو پنالتی زدم. تا آخر لیگ او خودش هیچوقت به عنوان بازیکن فیکس وارد زمین نشد و در بازی با استقلال یک هیچ عقب بودیم که به عنوان بازیکن تعویضی جای من آمدند و بازی را بردیم.

*آقای دایی هم پیش یکی از آیات عظام به قم رفتند؟
این را من دارم از شما می شنوم.

*خبر این اتفاق رسانه ای شد.
نه شک نکنید که چنین چیزی وجود نداشت.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بلاتکلیفی ادامه‌دار استقلال

ی مارس 15 , 2020
به گزارش مشرق، استقلال در هفته‌های اخیر با چالش‌های زیادی مواجه بوده است. پس از رفتن فتحی از مدیریت این باشگاه، خلیل‌زاده، سکان کار را در دست گرفت و مدتی به عنوان سرپرست مشغول به کار شد. اضافه شدن فتح‌الله‌زاده و موسوی به هیئت مدیره نه تنها مشکلی را حل...