بازیکنان استقلال به یکدیگر رحم نمی‌کنند

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی درباره پیروزی 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: بازی چندان دلچسب نبود و سرعت زیادی داشت، اما در انتقال توپ از دفاع به حمله شاهد دقت کمتری بودیم. دو تیم اشتباهات فاحشی داشتند و بازی پینگ‌پنگی بود. استقلال به خوبی بازی را از یک سوم دفاعی خود آغاز می‌کرد، اما تیم تا یک سوم دفاعی حریف دقت چندانی نداشت.

وی ادامه داد: وقتی مدافعان کناری در سیستم 2-5-3 برنگردند و سیستم تیم به 1-4-5 تبدیل نشود، مهاجمان حریف از پشت دفاع استفاده می‌کنند و تیم آسیب‌پذیر می‌شود. همان‌طور که ذوب‌آهن در 20 دقیقه پایانی، فشار زیادی به استقلال آورد و می‌خواست گل تساوی را بزند. ارسلان مطهری هم کارایی لازم را نداشت و تعویض شد. ذوب‌آهن نسبت به گذشته بهتر بازی می‌کند و فرصت‌های زیادی روی دروازه استقلال خلق کرد. البته یکی از گل‌های تیم استقلال هم آفساید بود.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در این باره که آیا آبی‌پوشان با ادامه روند فعلی می‌توانند موفق باشند یا خیر، تصریح کرد: حضور دیاباته در خط حمله خیلی مؤثر بود و هر ضربه او گل می‌شد. ارسلان مطهری هم در چند مسابقه عملکرد خوبی داشت، اما تیم‌های مقابل، این نقطه قوت استقلال را فهمیده‌اند. مجیدی مربی جوانی است و می‌خواهد تیمش بازی‌های خوبی ارائه کند، اما باید بداند تیم او در انتقال دفاع به حمله و برعکس، ریتم خوبی ندارد و یک بازیکن نمی‌تواند توپ را بگیرد و مستقیم به حمله ببرد.

«من گاهی به این بازیکنان شک می‌کنم و می‌گویم شاید آنها دوپینگ کرده‌اند.»، اقبالی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: این موضوع فقط مختص استقلال نیست. می‌بینم گاهی برخی بازیکنان در دقایق پایانی، 40 متر استارت می‌زنند که یا این تیم بدنسازی خوبی داشته، یا بازیکن باید مشکل داشته باشد. تست دوپینگ خاصی هم از بازیکنان گرفته نمی‌شود و ممکن است بازیکنی از آب گِل‌آلود، ماهی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خرید سالهای اخیر استقلال

وی خشونت بیش از حد را مشکل دیگر فوتبال ایران دانست و گفت: بازیکنان مانند گلادیاتورها و بیشتر برای زدن بازیکن حریف وارد زمین می‌شوند. این خشونت باعث می‌شود بازیکنان وظایف خود را فراموش کنند. مثلاً هفت یا هشت بازیکن استقلال مصدوم هستند که این خیلی بد است. این نشان می‌دهد بازیکنان در تمرین هم به هم رحم نمی‌کنند. گاهی اوقات بازیکنان هنگام گرم کردن مصدوم می‌شوند که نشان می‌دهد خشونت، تبدیل به عادت بازیکنان شده است.

مربی پیشین استقلال درباره وضعیت نامشخص مدیریتی این باشگاه بیان کرد: این هم یکی از مسائل بحرانی فوتبال ماست. باشگاه‌های ما در یک نیم‌فصل، 12 مربی عوض کردند که نشان می‌دهد مدیران سیاسی ما، سنخیتی با فوتبال ندارند و فقط بحران‌زایی می‌کنند. پس از مشکلی که برای میزبانی تیم‌های ایرانی لیگ قهرمانان آسیا ایجاد شد، گفتیم در مسابقات بازی نمی‌کنیم که این کار را کردیم. الان هم ممکن است AFC میزبانی را به ما ندهد. این نشان می‌دهد که آنها هم دست ما را خوانده‌اند و می‌دانند ورزش و فوتبال ما صاحب ندارد.

اقبالی با انتقاد از شرایط فدراسیون فوتبال اظهار داشت: من سه ماه است که به فدراسیون فوتبال نرفته‌ام، چون وقتی وارد فدراسیون می‌شوید، بوی خاصی را احساس می‌کنید! میرشاد ماجدی به‌عنوان رئیس کمیته آموزش فدراسیون، یک سال است که سمیناری برگزار نکرده و کلاس‌های مربیگری به‌هم خورده‌اند. آنها از مدرسانی استفاده می‌کنند که «این‌کاره» نیستند و آنها را نمی‌شناسم. من 40 سال است که در فوتبال تجربه دارم، اما الان خانه‌نشین هستم.

وی در ادامه انتقاداتش تصریح کرد: باید مرا از خانه بیرون بکشند و بگویند تجربه‌ات را در اختیار باشگاه‌ها بگذار، اما آرزو دارند خانه باشیم تا خودشان سر کار باشند. کی‌روش سیستم تدافعی را در فوتبال ما سازماندهی کرد، بعد میلیاردها تومان پول گرفت و رفت. ویلموتس هم کاری نکرد و حالا باید بدهی‌اش را بپردازیم. چه کسی پاسخگوی این کارهاست؟! من به‌عنوان یک مربی ایرانی با کمترین هزینه، بیشترین تأثیر را دارم، اما معلوم نیست مربیان خارجی را با چه سابقه‌ای جذب می‌کنند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال با انتقاد از نحوه انتخاب دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: مسئولان فدراسیون از دایی و قلعه‌نویی نام بردند، اما اسکوچیچ را انتخاب کردند. چرا دروغ می‌گویید؟ فدراسیون فوتبال ارگان حساسی است و کار در آنجا از وزارت ورزش و جوانان هم سخت‌تر است. آقایان هر تصمیمی می‌گیرند و با لبخند هم می‌روند. الان مهدی تاج کجاست و چرا پاسخگو نیست؟ اگر قرار است در کشورمان اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، باید این را در فوتبال‌مان هم پیاده کنیم.

«محصص در فدراسیون حضور دارد که بله قربان بگوید، معینی هم چنین شرایطی دارد.»، اقبالی ضمن بیان این جمله گفت: کمیته فنی فدراسیون، بالاترین مرجع فنی فوتبال کشور است و سرمربی تیم ملی هم باید به آن جواب بدهد، نه اینکه آقایان بگویند کی‌روش اجازه نمی‌داد فنی صحبت کنیم. الان تیم‌های پایه ما از مسابقات آسیایی حذف شدند و تیم ملی ایران هم شانسی برای صعود (به جام جهانی) ندارد. در انتخابات فدراسیون هم به جای ورود افراد شایسته، عناصر خودشان باید باشند و با همه رؤسای هیئت‌های فوتبال در این باره صحبت کردند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پرکارترین و گلزن ترین مدافع استقلال

د فوریه 24 , 2020
به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال تهران در آخرین دیدار از هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر روز یکشنبه در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف ذوب آهن رفت و با نتیجه ۲ بر یک از سد حریف خود عبور کرد.محمد دانشگر مدافع آبی پوشان زننده اولین گل این تیم بو...