کار سخت فرهاد مجیدی بدون زوج طلایی

به گزارش مشرق، استقلال در هفته‌های اخیر، بدون استراما هم خطرناک و مهارنشدنی به نظر می‌رسید اما مصدومیت همزمان شیخ دیاباته و مهدی قائدی، حسابی آن‌ها را به دردسر انداخته است. استقلال در بازی با الشرطه عراق، ۵۵ دقیقه بدون دو مهاجم اصلی این فصلش بازی کرد. گلی نزد و گل مساوی را هم خورد تا نتواند در یک بازی کاملا برتر از حریفش امتیازات کامل را بگیرد.

 

بررسی آمار گل‌های استقلال در این فصل، نقش پررنگ شیخ و قائدی در آمار گلزنی این تیم را نشان می‌دهد. آن‌ها روی هم، زننده ۱۷ گل استقلال در این فصل لیگ برتر بوده‌اند. سه پاس گل هم برای دیگر بازیکنان استقلال یعنی دانشگر، کریمی و مطهری ساخته‌اند. روی ۲۰ گل از ۳۷ گل استقلال در لیگ برتر رد پای پررنگ آن‌ها دیده می‌شود. تاثیرگذاری زوج غایب روی بیشتر از نصف گل‌های تیم، نشان می‌دهد مجیدی برای جانشینی آن‌ها چه ماموریت دشواری خواهد داشت. اوضاع در آسیا هم چندان متفاوت نیست. استقلال در دو بازی پلی آف لیگ قهرمانان، ۸ گل زد که ۵ تای آن توسط شیخ و قائدی زده شد.

استقلال در حال حاضر با یک بازی کمتر، ۸ امتیاز با پرسپولیس صدرنشین فاصله دارد و با توجه هفته‌های باقی مانده لیگ، برای قهرمانی نباید هیچ لغزشی داشته باشد. به خصوص که ۲ بازی سخت پرسپولیس در دو هفته آینده، باقی مانده که بزرگترین شانس دیگر تیم‌ها برای رسیدن به سرخپوشان است. اگر استقلال در هفته آینده نتواند امتیازات کامل را بگیرد، حسابی از قهرمانی دور خواهد شد. عملیاتی که بدون خط حمله رویایی، مجیدی مسیر سختی برای رسیدن به آن خواهد داشت.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اسکوچیچ امتحانش را پس داده و از موفقیت او لذت می‌برم/ چرا به اظهارات مجیدی رسیدگی نمی‌شود؟

ج فوریه 14 , 2020
به گزارش مشرق، محمد دادکان که در برنامه ورزش و مردم حضور یافته بود، ضمن بیان این مطلب درباره اینکه انتظار می‌رفت برای انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام حضور کند، گفت:  من نظامم را دوست دارم، پایبند به اصول دین هستم و از همه مهم‌تر مردم را دوست دارد. ...