آخرین دربی تمام ایرانی +فیلم

به گزارش مشرق، شاید مهمترین نقطه تمایز این شهرآورد با دیگر شهرآوردهای چند سال اخیر حضور دو سرمربی ایرانی رو نیمکت سرخابی های پایتخت باشد.


آخرین باری که دو سرمربی ایرانی سکان هدایت این دو تیم پر طرفدار را عهده دار بودند به پنج سال پیش برمی گردد، جایی که حمید درخشان در اواسط نیم فصل اول یک پرسپولیس پر از حاشیه را از علی دایی تحویل گرفته بود و استقلال با امیر قلعه نویی در آرامش به مراتب بیشتری نسبت به رقیب دیرینه اش قرار داشت. 

بیشتر بخوانید:

کارنامه تمام مربیان سرخابی در دربی +جدول

این مسابقه اولین دربی پس از درگذشت غلامحسین مظومی (اسطوره باشگاه استقلال) بود و به همین دلیل این تیم لباس مشکی به تن می کرد.

آخرین دیدار نیم فصل اول لیگ برتر چهاردهم در روز جمعه مورخ سی ام آبان ماه سال ۹۳ از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس با ۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.  

در دقیقه ۴۵ کرنر ارسالی حیدری در محوطه جریمه پرسپولیس به سجاد شهباززاده رسید و او با یک ضرب فنی گل اول دربی را به ثمر رساند  تا استقلال با یک روحیه مضاعف به ایتقبال نیمه دوم برود.

 در نیمه دوم حمید درخشان یکی از تاثیر گذار ترین تعویض های دوران سرمربیگریش را در دقیقه ۶۰ مسابقه انجام داد و مهدی طارمی را به جای حمیدرضا علی عسگر روانه میدان کرد. بسیاری از کارشناسان و هواداران بر این باور بودند که این تغییر قبل از شروع مسابقه باید در ترکیب قرمزپوشان حاصل می شد.

در دقیقه  ۷۴ مهدی طارمی توپ ارسالی از سمت چپ خط دفاعی استقلال را با یک ضربه سر بدون نقص به محمد نوری رساند تا کاپیتان پرسپولیس در آن بازی اولین گلش را در تاریخ دربی ها به ثمر برساند.

چند دقیقه بعد پرسپولیس در یک منطقه مناسب صاحب ضربه آزاد شد و مرحوم هادی نوروزی پشت توپ ایستاد. توپ ارسال شد و امید عالیشاه روی آشفتگی خط دفاعی استقلال برای بار دوم دروازه محسن فروزان را فرو ریخت و با درآوردن پیراهنش در جشن شادی پس از گل پیروزی بخشش با دریافت کارت زرد دوم از یدالله جهانبازی از زمین مسابقه اخراج شود. 

این بازی دراماتیک و خاطره انگیز با همان نتیجه ۲ بر ۱ به سود پرسپولیس خاتمه یافت.

در پایان آن فصل سپاهان با ۵۹ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و استقلال با ۴۷ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفت و پرسپولیس با ۳۷ امتیاز با دو پله اختلاف نسبت به آبی پوشان هشتم شد.

خلاصه دربی ۷۹ را در زیر ببینید:

دانلود

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارسلان داغ پرسپولیسی‌ها را تازه می کند؟

پ فوریه 6 , 2020
به گزارش مشرق، فوتبالیست 26 ساله امروز استقلال آن سال در ترکیب تیم نفت تهران تنها 21 دقیقه زمان لازم داشت تا زهرش را به تن تیمی که همیشه رقیب تیم محبوبش بوده بریزد. ارسلان مطهری که از همان سال‌ها در صحبت با رسانه ها از ابراز علاقه اش برای استقلالی شدن ...