مصاحبه استقلالی ها پیش از شهرآورد 91/ نتیجه این بازی قهرمان را مشخص می کند؛ وزارت ورزش جانب عدالت و انصاف را داشته باشد

مصاحبه استقلالی ها

پیشکسوتان و اعضای تیم استقلال با اعلام امیدواری به پیروزی استقلال در دربی 91 به پیشواز این بازی سنتی رفتند.

به گزارش استقلال نیوز، پیشکسوتان و اعضای تیم استقلال پیش از دربی 91 در مورد شرایط استقلال و پیش بینی نتیجه این شهرآورد صحبت های مختلفی کردند که در ادامه می خوانید: 

* جواد زرینچه

جواد زرینچه

خیلی‌ها انتظار نداشتند با تغییر و تحولاتی که در استقلال صورت گرفت، تیم نتایج درخشانی بگیرد. کسانی که فوتبال را می‌فهمند، به خوبی آگاهی دارند که یک تیم برای هماهنگی با کادر فنی جدید، نیاز به زمان دارد، اما خدا را شکر همه چیز به خوبی برای استقلال رقم خورد.

استقلال بوی قهرمانی می‌دهد و اگر کادر فنی دقیق عمل کند و آمادگی بازیکنان حفظ شود این اتفاق دور از دسترس نخواهد بود.

دربی سه امتیاز بیشتر ندارد، اما چون پرسپولیس رقیب سنتی استقلال است، نتیجه بازی برای هواداران اهمیت زیادی دارد. استقلال با برتری مقابل پرسپولیس می‌تواند امیدوار به قهرمانی در لیگ برتر و حتی موفقیت در آسیا باشد.

استقلال بدون دیاباته کمبودی ندارد و می‌تواند در دربی نتیجه بگیرد.

قسمت ما این بود، اما هوادار استقلال و جزیی از تاریخ این باشگاه هستم. دلم با این تیم است و از نتایج اخیر استقلال خوشحالم. امیدوارم به همین شکل از کادر فنی فعلی حمایت شود. لیاقت استقلال قهرمانی است و حتی مدعی جدی کسب قهرمانی آسیا به شمار می‌رود. امسال بازیکنانی در استقلال حضور دارند که برای‌شان فرقی نمی‌کند چه کسی در کادر فنی باشد، آنها با غیرت و با استعداد و علاقه‌مند به استقلال هستند. این بچه‌ها استقلال را خیلی دوست دارند و می‌خواهند با پیراهن این تیم به افتخارات بزرگی دست پیدا کنند. رسیدن به افتخارات بزرگ با این بازیکنان دست نیافتنی نیست. امیدوارم پرداختی‌ها در باشگاه به موقع باشد تا بازیکنان دچار مشکل نشوند.


* آرش برهانی

آرش برهانی

این حرف تکراری است که من بگویم بازی‌های گذشته ربطی به مسابقه دربی ندارد. دربی یک بازی کاملا م تفاوت است و ممکن است یک تیم لیگ خوبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر گذاشته باشد اما در دربی بد عمل کند. یا یک لیگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بد پشت سر گذاشته باشد اما در دربی عملکرد قابل توجهی داشته باشد. از طرفی ممکن است در این بازی بازیکنی بدرخشد که هیچ کس روی آن حساب نکرده باشد. همه چیز بستگی به شرایط روحی و روانی دارد و این مسائل قطعا در مسابقه تاثیرگذار است.در پرسپولیس گل‌محمدی به تازگی این تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته و در استقلال هم مجیدی تازه سرمربی تیم شده است. دو مربی جوان روی نیمکت هر دو تیم هستند و من مطمئن هستم برای این مسابقه ایده‌های خوبی خواهند داشت. امیدوارم بازی خوبی از آب دربیاید و تماشاگران از تماشای بازی لذت ببرند.

یکی از کارهای خوبی که فرهاد مجیدی انجام داد این بود که ادامه‌دهنده راه استراماچونی و همان سیستم بود. بازیکنان استقلال تفکرشان با آن سیستم شکل گرفته و از همه مهمتر این است که این تیم با این سیستم نتیجه گرفته است. من فکر می‌کنم کادر فنی استقلال هم تصمیم خوبی در این زمینه گرفت و به خوبی با آن سیستم کارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه داد.

هر دو تیم سرحال هستند و شرایط خوبی دارند، ولی من نمی‌توانم نتیجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیش‌بینی کنم چون این کار اشتباه است. برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم و شک نکنید که دوست دارم تیم محبوبم برنده بازی باشد. اگرچه نبود بازیکنی مثل دیاباته و چند نفر دیگر می‌تواند در استقلال تاثیرگذار باشد اما بازیکنان جایگزین هم خوب کار کرده‌اند. مثلا ارسلان مطهری به خوبی در استقلال جا افتاده و اگر یک بازیکن جدید کارش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خوب شروع کند سریع‌تر از بقیه بازیکنان می‌تواند در تیم جا بیفتد.

درست است. استقلال در حال حاضر سه مهاجم خوب دارد و فکر می‌کنم دغدغه 4-3 سال اخیر مربیان استقلال داشتن مهاجمان گلزن بود که خوشبختانه امسال همگی آنها خوب کار کردند. اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد مطمئنا مطهری حتی می‌تواند در کورس آقای گلی قرار بگیرد.

شما از دروازه‌بان استقلال که حسینی است بگیرد تا مهدی قائدی که در نوک خط حمله حضور دارد، هر کدام نقش پررنگی در موفقیت تیم دارند و نمی‌شود الان در تیم استقلال از ستاره نام ببرید. شما دیدید که دیاباته کاملا در استقلال جا افتاده اما جایگزین او (مطهری) آنقدر خوب کار کرده که هواداران کمتر نگرانی دارند. یا مثلا استقلال دو دفاع خوب لیگ برتر (غلامی و یزدانی) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد ولی جایگزین‌های آنها خوب کار کرده‌اند. اینکه بخواهم از بازیکنی نام ببرم که در دربی نتیجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عوض کند، کار خیلی سختی است ولی شاید آرش رضاوند یا ارسلان مطهری بتوانند این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام بدهند. مطهری تا الان سه بازی نصفه و نیمه در استقلال انجام داده و اگر در دربی این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهد و ورق بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگرداند، ره صد ساله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکشبه طی خواهد کرد. او الان محبوب است و مطمئنا با این کار می‌تواند محبوب‌تر هم باشد.

همان بازی که 3 بر صفر بردیم. من در آن مسابقه گل نزدم ولی در 10 دقیقه 3 گل زدیم. آن دیدار خیلی جذاب بود و در طول 90 دقیقه هم سوار بازی بودیم ولی به وقت اضافه کشید و در آن دقایق پیروز شدیم.

همان شکست 3 بر 2 با گل‌های زائد. حریف در آن مسابقه 10 نفره شده بود و ما هم آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست کم گرفته بودیم. شاید باور نکنید ولی 8-7 بازیکن ما در آن دربی لحظه‌شماری می‌کردند که گل بزنند اما ورق بازی برگشت. به عنوان بازیکنی که در زمین حضور داشتم آن بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنیزلی برای پرسپولیس درآورد نه زائد. آن بازی معجزه خدا بود و خدا به پرسپولیسی‌ها رحم کرد.

استقلال تیم جوانی است و باید به این نکته توجه کند که فریب بازی‌های گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نخورند. آنها نباید دچار غرور شوند چون پرسپولیس تیم بزرگی است و مقابل آنها غرور معنا ندارد. همانطور که اشاره کردم این بازی می‌تواند برای بازیکنان طی کردن ره صد ساله در یک شب باشد. هنوز هم وقتی هواداران با ما صحبت می‌کنند به آن مسابقه‌ای که 3 بر صفر برنده شدیم اشاره و تک تک فرصت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یادشان است. به همین دلیل می‌توانم بگویم بازیکنان باید بزرگ فکر کنند و از فرصت‌ها استفاده کنند.

من بعضا دیده‌ام برخی بازیکنان کامنت‌هایشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌بندند و یا اصلا فعالیتی در فضای مجازی نمی‌کنند که اتفاقا آنها موفق‌تر هستند. اینستاگرام می‌تواند تمرکز آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهم بزند و امیدوارم این موضوع برای استقلال معضل نشود و آنها برای اینستاگرام بازی نکنند.


* علی چینی

علی چینی

استقلال بعد از دو پیروزی خوب آسیایی مقابل الکویت و الریان یک بازی سخت در لیگ برتر داشت که خوشبختانه این بازی را هم با پیروزی پشت سر گذاشت. به نظر من نفت مسجد سلیمان حتی از الکویت و الریان هم بهتر بود و خستگی آبی پوشان هم مزیدی بر علت بود تا این بازی دشوار تر از معمول شود.

تارتار و تیم شایسته‌اش آمده بودند تا با نهایت استفاده از شرایط استقلال حداقل یک امتیاز از این بازی بگیرند. چیزی هم نمانده بود که به هدفشان برسند که مجیدی در نیمه دوم حرکت جالبی کرد و همه داشته هایش را به میدان فرستاد تا امتیازات این بازی را هم کامل بگیرد. چون امتیازات هر بازی به نوبه خودش مهم است.

مجیدی در این بازی یک چشمش به امتیازات کامل بازی بود و یک چشم دیگرش به حفظ بازیکنان برای دربی. هرچند که متاسفانه به نظر می رسد احتمال حضور دیاباته در دربی کم باشد، اما همین که تیم محروم نداد اتفاق خوبی است.

برای استقلال این بازی به اتمام رسید و حالا باید تمرکز همه مجموعه روی دربی باشد. دربی که چه بخواهیم چه نخواهیم ارزش امتیازاتش بسیار بالاتر از امتیازات یک بازی معمولی است.

من خودم شخصا برای تماشای این بازی و حمایت از تیمم به ورزشگاه می روم تا در کنار هوادارن از نزدیک به بازیکنان و اعضای کادر فنی روحیه بدهم. به عنوان یک پیشکسوت از هواداران هم می خواهم تا در این بازی خاص تیمشان را تنها نگذارند و اجازه ندهند حتی یک صندلی در ورزشگاه آزادی خالی بماند. استقلال باید در این بازی پیروز شود و امیدوارم هواداران هم سنگ تمام بگذارند.

استقلال در این سالها مظلوم و تنها بوده و اوج مظلومیت این تیم را می توان در ماه های اخیر دید. جایی که هفته ها بدون مربی بازی کرد، بدون زمین تمرین کرد، با زور میزبانی اش را از دست داد اما با غیرت همه بازیهایش را برد.

به عنوان پیشکسوت استقلال از وزیر ورزش به عنوان متولی ورزش کشور تلاش کند تا بستر یک رقابت سالم در دربی ایجاد شود و تیمی که واقعا مستحق است برنده شود و به حقش برسد. نتیجه این بازی می تواند قهرمان را هم مشخص کند و کاملا باید جانب عدالت و انصاف در همه زمینه ها رعایت شود.


در حال بروزرسانی...

اخبار دربی 91


مطالب مرتبط:

مصاحبه استقلالی ها پیش از شهرآورد 91/ برنده دربی مدعی اول قهرمانی است؛ استقلال بی شک «تیم‌تر» است

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

غیبت دیاباته بازی روانی مجیدی است

د فوریه 3 , 2020
به گزارش مشرق، غلامرضا فتح‌آبادی در ارتباط با وضعیت تیم فوتبال استقلال در آستانه دربی ۹۱، اظهار داشت: فرهاد مجیدی در استقلال از تفکرات استراماچونی بهره می‌برد. همان‌طور که تیم یحیی گل‌محمدی هم هنوز تحت تاثیر تفکرات برانکو است. به همین علت پیشرفت تیم را...