بررسی کارنامه مدافع جدید استقلال

به گزارش مشرق، خرید بازیکنان خارجی برای استقلال، بر خلاف بیشتر تیم‌های لیگ برتر این فصل خاطرات خوبی برای آن‌ها به جا گذاشته است. شیخ دیاباته، ستاره خط حمله استقلال شده و میلیچ هم در سمت چپ، نقش موثری در دفاع و حمله دارد. سومین خارجی استقلال، امروز رسما رونمایی شد و آن‌ها با نیکولای بودوروف قرارداد بستند. بازیکنی که اگر به اندازه کارنامه‌اش آماده باشد، می‌تواند سومین ضلع خارجی‌های موفق استقلال لقب بگیرد.

بودوروف که تا ابتدای فصل کاپیتان زسکا سوفیه بود، علاوه بر بلغارستان سابقه بازی در انگلیس و دانمارک را هم دارد اما بیشتر دوران بازی را در کشورش بوده است. او تا سن 28 سالگی، در لیتکس لووچ بلغارستان بود و با درخشش در این تیم، به پیراهن تیم ملی هم رسید و دو بار هم قهرمان بلغارستان شد. فولام زمانی که در چمپیونشیپ حضور داشت، بودوروف را به انگلیس برد و او، فصل اول در ترکیب ثابت این تیم به میدان رفت. فصل بعد، نیمکت نشین شد و ترجیح داد به میدتیلند در فوتبال دانمارک برود. جایی که در ترکیب اصلی بود و آخر فصل با تیمش در رده سوم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

شماره پیراهن مدافع جدید استقلال

در 4 فصل اخیر بودوروف مدافع زسکا سوفیه، پرافتخارترین تیم بغارستان بوده است. تا قبل از شروع این فصل، او بازیکن ثابت زسکا سوفیه بود و فصل پیش، بازوبند کاپیتانی تیم را بست. زسکا سوفیه با کاپیتانی بودوروف در لیگ بعد لودوگورتس در رده دوم قرار گرفت و با 17 گل خورده در 36 بازی، آمار بسیار خوبی به جا گذاشت. آن‌ها بالاتر از لودوگورتس، عنوان بهترین خط دفاع لیگ را به دست آوردند.

شروع این فصل هم برای بودوروف خوب بود. او در دو مرحله ابتدایی انتخابی لیگ اروپا، به عنوان کاپیتان برای زسکا سوفیه به میدان رفت و تیمش از هر دو مرحله صعود کرد. در بازی‌های ابتدایی فصل هم او، مدافع ثابت زسکا بود اما بخاطر اختلاف با یوپکو پتروویچ مربی تازه تیم، از لیست کنار گذاشته شد و تا امروز بدون تیم بوده است. حتی با اخراج پتروویچ هم بودوروف به لیست زسکا برنگشت تا در نهایت، ایران را به عنوان مقصد جدیدش انتخاب کند.

بودوروف تا چند ماه قبل و ماجرای کنار گذاشته شدن از زسکا، جای ثابتی در تیم ملی هم داشت. او در مسابقات لیگ ملت‌های اروپا و انتخابی یورو، بازیکن ثابت بلغارستان محسوب می‌شد. بودوروف آخرین بار، ابتدای فصل و مقابل انگلیس در انتخابی یورو برای بلغارستان به میدان رفت. سه روز بعد در بازی دوستانه با ایرلند استراحت کرد و پس از آن، بخاطر نداشتن باشگاه برای 4 بازی اخیر بلغارستان دعوت نشده است. در صورتی که او بتواند در استقلال به روند گذشته برگردد و جایگاه ثابتی داشته باشد، شانس زیادی برای بازگشت به تیم ملی خواهد داشت.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرخابی ها امسال هم واگذار نمی‌شوند

ش فوریه 1 , 2020
به گزارش مشرق، بیش از یک سال از نامه وزیر ورزش و جوانان به رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌گذرد و با وجود آنکه حسن روحانی به آن پاسخ مثبت داده، این واگذاری همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از آن زمان تاکنون صحبت‌های زیاد...